AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Hvilken mat er mild for en mage som gjør vondt? noe som kan lindre smertene?
cha Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 Hvilken mat er mild for en mage som gjør vondt? noe som kan lindre smertene? Har du vondt i magen, som i luft? Eller er du kvalm? Hvis du er kvalm, lag deg ingefærte eller suppe. Te: Skjær noen skiver av ingefæren, legg i en kopp med varmt vann, ha i litt honning og la trekke. Dette er noe som har hjulpet meg masse Ellerså så finnes det rett i koppen suppe, slke små poser vet du, lilla med ingefær. Hjelper også mye :D God bedring
Brunhilde Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Jeg tror man har gått bort fra "skånekost", men det er sikkert lurt å holde seg unna mat som er altfor krydret og/eller altfor fet. Før i tiden gikk det mye i fiskepudding, ris, loff, havresuppe etc. Hvis vondt ved matinntak er et vedvarende problem, så er det beste å ta en tur til legen. Du bør jo finne årsaken til smertene slik at noe kan gjøres med dem. God bedring.
Kvist Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Kokosboller Det er så kjipt med vondt i magen at da fortjener du sikkert en diger myk kokosbolle. Men det hjelper ikke altså, annet enn på humøret :gjeiper:
Topplue Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Banan, havregrøt, råkost skal vel hjelpe å nøytralisere syre hvis det er det du sliter med. Ikke citrus eller annet surt.
Sailor Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 Det kan jo være hva som helst? Kjæresten min fikk f.eks vondt i magen hver gang han spiste, men nå spiser han lite, men ofte og får ikke vondt i magen. Selv får jeg vondt av å spise for mye stivelse. Da snakker vi kramper. Jeg foreslår at du prøver Biola. Det har hjulpet meg enormt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå