Gå til innhold

vondt i magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken mat er mild for en mage som gjør vondt?

noe som kan lindre smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken mat er mild for en mage som gjør vondt?

noe som kan lindre smertene?

Har du vondt i magen, som i luft? Eller er du kvalm? Hvis du er kvalm, lag deg ingefærte eller suppe.

Te: Skjær noen skiver av ingefæren, legg i en kopp med varmt vann, ha i litt honning og la trekke. Dette er noe som har hjulpet meg masse :)

Ellerså så finnes det rett i koppen suppe, slke små poser vet du, lilla med ingefær. Hjelper også mye :D

God bedring :)

Skrevet

Jeg tror man har gått bort fra "skånekost", men det er sikkert lurt å holde seg unna mat som er altfor krydret og/eller altfor fet. Før i tiden gikk det mye i fiskepudding, ris, loff, havresuppe etc.

Hvis vondt ved matinntak er et vedvarende problem, så er det beste å ta en tur til legen. Du bør jo finne årsaken til smertene slik at noe kan gjøres med dem.

God bedring.

Skrevet

Kokosboller :)

Det er så kjipt med vondt i magen at da fortjener du sikkert en diger myk kokosbolle.

Men det hjelper ikke altså, annet enn på humøret :gjeiper:

Skrevet

Banan, havregrøt, råkost skal vel hjelpe å nøytralisere syre hvis det er det du sliter med.

Ikke citrus eller annet surt.

Skrevet

Det kan jo være hva som helst?

Kjæresten min fikk f.eks vondt i magen hver gang han spiste, men nå spiser han lite, men ofte og får ikke vondt i magen. Selv får jeg vondt av å spise for mye stivelse. Da snakker vi kramper.

Jeg foreslår at du prøver Biola. Det har hjulpet meg enormt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...