Gå til innhold

Pikekyss (marengs) med smak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått helt dilla på å lage pikekyss, men er nå litt lei av smaken. Lager til vanlig pikekyss av kun eggehvitter og sukker.

Har lurt litt på å putte i vaniljefrø, noen som har prøvd det? Eller har tips til andre varianter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri prøvd å lage, men tenkt på mange ganger! Kanskje jeg skal prøve det i julen? :) Mener jeg så en oppskrift en gang på noen som hadde jordbærsaus rørt forsiktig inn, slik at man kunne se striper med jordbær - de så knallgode ut! Finner ikke de igjen nå, men disse er kanskje noe ala det :)

Kanskje andre som vet hvilke jeg mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri prøvd å lage, men tenkt på mange ganger! Kanskje jeg skal prøve det i julen? :) Mener jeg så en oppskrift en gang på noen som hadde jordbærsaus rørt forsiktig inn, slik at man kunne se striper med jordbær - de så knallgode ut! Finner ikke de igjen nå, men disse er kanskje noe ala det :)

Kanskje andre som vet hvilke jeg mener? :)

De må jeg prøve til sommeren, takk :)

Også må du si ifra hvis du prøver å ha i vaniljefrø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Litt kakaopulver (gjerne økologisk sådan) funker også knallbra! :jepp:

Åh, nå fikk jeg lyst på marengs.. Lurer på om jeg ikke er nødt til å kokkelere litt når jeg er ferdig på jobb.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd med vaniljefrø men kaffe og kakao har jeg prøvd, og de blir veldig gode :)

Og nå som det er jul bruker jeg peppermynteolje, med litt knuste candy canes på toppen, mhm kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Husk på at viss du har i kakao, sjokolade og andre ting som er feitt må du ha det i heilt til slutt. Feitt gjer at eggekvitene mistar spenninga si, og fell saman. Då vert det berre sørpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikekyss med mørk sjokolade og salte peanøtter er veldig godt. De salte peanøttene demper den (litt for) søte smaken synes jeg.

Ellers har jeg laget pikekyss med lime og pepper, ble ikke så verst det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikekyss med mørk sjokolade og salte peanøtter er veldig godt. De salte peanøttene demper den (litt for) søte smaken synes jeg.

:overrasket: Det høres vanvittig godt ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikekyss med mørk sjokolade og salte peanøtter er veldig godt. De salte peanøttene demper den (litt for) søte smaken synes jeg.

Ellers har jeg laget pikekyss med lime og pepper, ble ikke så verst det heller.

De med peanøtter SKAL jeg prøve :jepp:

Men med pepper? :sjokkert: Er det godt alsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De med peanøtter SKAL jeg prøve :jepp:

Men med pepper? :sjokkert: Er det godt alsa?

Ja, det var godt :) Det er selvfølgelig ikke snakk om mye pepper. Synes pepperen sammen med lime og limeskall dempet den litt for søte smaken. Det blir som chili i sjokolade, nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt :) Det er selvfølgelig ikke snakk om mye pepper. Synes pepperen sammen med lime og limeskall dempet den litt for søte smaken. Det blir som chili i sjokolade, nydelig :)

Det skal jeg jaggu prøve en gang :) Takk for tips :)

God jul til deg :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...