Gå til innhold

Sex med en som har kreft


Julebrusen

Anbefalte innlegg

For noen måneder sider fikk jeg diagnose kreft... Sex livet etter var egentlig det samme som før, men etter jeg begynnte på cellegift så ble det perioder der jeg å forloveden ikke kunne ha sex men dette var ikke noe mere enn 2-6 dager... men etter dettevar jo jeg nesten den samme når det gjelder sex, men damen har mistet en del av sex lysten sin da... Å lurer på om det er noen andre kvinner som har gått igjenom dette med sin partner, vi har pratet litt om det men får ikke noe fullverdige svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer å dele, men jeg vil ønske dere lykke til på ferden. Det kan hende at dette er en overgangsperiode der det er litt vanskelig å sette ord på følelsene sine? Hun er nok veldig redd kanskje, og dette kan jo veldig fort gå utover lysten. Lysten er nok heller bare et symptom på det reelle problemet, som for eksempel kan være redsel.

Lykke til. Jeg håper og tror at dette kanskje vil gå over :-)

Og lykke til vidre på ferden din også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Har ikke hatt kreft, men gikk har gått på cellegift, samboeren da i sin tid ble redd, og det var grunnen til at sexlived dabbet av, jeg tok en snakk med henne og det hjalp litt, etterhvert ble det bare bedre.

Kanskje hun er rett og slett redd?

Du kommer langt med med å prate direkte med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det samme, men om jeg skal sette meg inn i hennes situasjon så ville jeg nok gått rundt med en stor klump i hjertet og magen døgnet rundt om en man elsker fikk kreftdiagnose.

Selv om utsiktene var gode.

Og slik ville det sikkert vært lenge etter friskmelding også - frykt for at det skal komme tilbake.

Hun er nok veldig skremt, redd og fortvilet - hele tiden, og bruker sikkert mye energi på å "skjule" det for deg - slik at belastningen for deg ikke skal bli enda større enn den allerede er.

Store påkjenninger fører jo gjerne til redusert lyst, så det er muligens det hun går gjennom nå.

Når man har sex med noen man elsker kommer man ekstra tett og nært innpå personen, og da er det nok ekstra skremmende med de vonde tankene.

Mens du kanskje prøver å få henne til å nyte/gi henne noe positivt, tenker kanskje hun bare alt hun er redd for å miste. Jeg vet jo ikke, men det kan være.

Kanskje hun er redd for de vonde(men også gode) følelsene som dukker opp mer enn enn manglende lyst på det rent fysiske?

Tror det er en ganske vanlig effekt i samlivet når den ene partneren får kreft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Ikke la henne bli en "pleier" for deg i forbindelse med sykdommen. Vær nøye med å forsøke å forhindre at forholdet deres blir et "omsorgsforhold" der hennes rolle som sexpartner kommer i bakgrunnen. Det finnes mye erfaring på at det erotiske aspektet i et forhold kan forsvinne hvis den ene parten havner i en omsorgsrolle for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen gode råd å gi deg. Det eneste jeg kan komme på er; grip hver dag som den kommer. Vis kjærlighet og omtanke for hverandre, så får sex´en komme når dere er klare for det.

Ønsker deg og din samboer riktig god jul, med håp om at 2012 blir ett gledens år. God bedring!

Også ønsker jeg å gi deg og din samboer en god :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle som har svart :D

Må bare si at jeg er vel en av de som er ganske heldig når det kommer til cellegiften og å være dårlig å sånn etter den, vanligvis er det bare noen få dager der jeg ikke orker noe, bare ligger i sengen eller på sofaen. Men etter disse dagene går jeg over til å være mannlig husmor,siden jeg er hjemmeværende så blir det jo til at jeg lager middag, vasker klær, oppvask osv, så går det tre uker så er det på an igjen med cellegiften...

Men må takke dette forumet i form av nyttige ting en mann kan være om kvinner, for eksempel dette med å mase om sex, blir jo ikke noe mere hvis partneren følger maset i stede for lyst.. så fant ut noe kjekt for damen.. Kjøpte massasje olje, så laget jeg en "kupong" på massasjer, dette skulle da være uten sex-forpliktelser"" å jeg som mann må prøve å "styre" meg selv om den vakreste i verden ligger naken full i olje foran meg.. Dette gikk som smurt å damen ble kjempe glad, men også litt usikker, usikker på om det var greit for meg å ikke ha sex etterpå liksom.. måtte si ett par ganger hvorfor hun fikk denne lille "gaven" :D men må si jeg har lært masse inne på denne nett siden :D håper det kommer meg til gode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...