Kitsch Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #81 Del Skrevet 1. mars 2012 Gratulerer med leilighet! Blir nok helt annerledes, men veldig, veldig koselig å bo alene bare dere to Jeg elsker også IKEA! Høres deilig ut å kunne sove utover formiddagen da. Hvordan sover han på nettene sånn ellers? Takk Blir nok litt rart å være helt alene med han, men godt å skulle klare seg på egenhånd og Når han først sovner så sover han godt. Bortsett fra at han skal ha mat så ofte. Går litt opp og ned, men som regel sover han tre timer før han skal ha mat, så to timer og så vil han ha mat hver time. Litt slitsomt. Også bruker jeg minst en time for å få han til å sovne for natten. Han er så grinete og virker som han er redd for å sovne. Har tenkt at han er overtrøtt, men prøver jeg å legge han tidligere er han bare grinete enda lenger. Er ikke noe problem å få han til å sove på dagen, men på natten er det utrolig vanskelig! Skjønner ingenting jeg. Så bra at de har funne ei leilighet! :jepp Blir nok fint å bu berre de to ilag Ikea er kjekt, synd det er så langt herifrå..Eller, bra for økonomien vår da :fnise Er ikke så ofte på Ikea (heldigvis), men når jeg først er der kan jeg lett bruke hele dagen på å gå der og titte og drømme meg bort Brukte litt penger der nå og :hoppe for leilighet! Så deilig! :jepp Du, en ting, det at babyen er slik betyr ikke at de nødvendigvis vil ha en slik døgnrytme utover. C har hatt akkurat samme døgnrytmen som O, og nå er hun på vei til å legge seg tidligere og stå opp tidligere. :fnise Så, de snur det gjerne selv. :fnise Takk Det er veldig kjekt å vite Håper han begynner å legge seg litt tidligere etterhvert. Inatt sovnet han faktisk litt over 22! Det er lenge siden sist. Synd jeg ikke sovnet før halv to da O snudde også selv, da han var to måneder. han har riktignok tatt litt hardt i, men.. :fnise Herlig med ny leilighet! Ja, han tok nok litt for hardt i Hadde vi blandet sovevanene til guttene våre hadde det blitt helt perfekt tenker jeg Nå er jeg i full gang med pakking. Er ikke så mye igjen nå Blir flytting på søndag så blir kjekt å endelig få flyttet inn for meg selv. Elsker å pakke ut i en ny leilighet og få det hjemmekoselig! Har så masse ting så håper jeg får plass til alt Er bare 40 kvm, men trenger egentlig ikke mer. Og så er det gåavstand til sentrum og ikke langt å gå til bussen som går ut til mamma. Veldig greit OG leiligheten ligger nede ved sjøen så er kjempekoselig der. Veldig fornøyd ja! Inatt sovnet mini litt over elleve og jeg var rimelig sjokkert Han sovner som regel ikke før nærmere ett! Så kanskje det begynner å snu. Lov å håpe Idag skal jeg pumpe meg og fryse ned melk i isbitposer så jeg har til å lage grøt til han. Merker at han sover litt lenger når han har fått grøt og det er jo ikke så dumt når han våkner så ofte. Og så skal jeg koke pære for å lage pærepure til å ha i grøten. Det falt godt i smak hos gutten sist jeg prøvde. Er ikke mye han får om gangen, men det har gått bra hittil så da er det bare å øke litt og litt. Så ofte som han skal ha mat fant jeg ut at det var på tide å begynne så smått med grøt. Har endel å gjøre idag, men er så deilig å sitte i sengen med pcn i fanget og Radioresepsjonen på radioen Får komme igang når det er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. mars 2012 #82 Del Skrevet 2. mars 2012 Misunner deg litt som skal flytte, og som kan begynne helt på nytt med innredningen og kan få det akkurat som du vil Det blir nok bra. Håper leggetiden til gutten din har snudd Kan bli slitsomt å skulle legge seg så sent, over lengre tid. Får du i han grøt? Når jeg prøver med S, kommer omtrent alt ut igjen.. Pæremos må jeg prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #83 Del Skrevet 2. mars 2012 Misunner deg litt som skal flytte, og som kan begynne helt på nytt med innredningen og kan få det akkurat som du vil Det blir nok bra. Håper leggetiden til gutten din har snudd Kan bli slitsomt å skulle legge seg så sent, over lengre tid. Får du i han grøt? Når jeg prøver med S, kommer omtrent alt ut igjen.. Pæremos må jeg prøve. Gleder meg veldig til å innrede den Håper jeg og! Hadde ikke vært så ille om det bare var det at han vil legge seg sent, men han er jo grinete og vanskelig i to timer før han sovner. Ikke hjelper det å legge han tidligere heller Grøten går ned den Var litt grimaser i begynnelsen, men det sklei ned og nå syns han det er kjempegodt! Jeg kokte litt pære som jeg moste i en sil og blandet i grøten. Veldig populært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. mars 2012 #84 Del Skrevet 5. mars 2012 Hurraaaa for leilighet!!! Det er herlig å flytte og rydde og ordne det til sitt , bo seg inn liksom:) Godt med grøt ja:) Håper han finner ut at han skal sovne tidligere og ikke "mase" etter puppen om natten. Blir kanskje en ny start med han også i ny leilighet? Misunner deg den havutsikten! Ha en finfin uke<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #85 Del Skrevet 9. mars 2012 Hurraaaa for leilighet!!! Det er herlig å flytte og rydde og ordne det til sitt , bo seg inn liksom:) Godt med grøt ja:) Håper han finner ut at han skal sovne tidligere og ikke "mase" etter puppen om natten. Blir kanskje en ny start med han også i ny leilighet? Misunner deg den havutsikten! Ha en finfin uke<3 Han sovner lettere etter at vi flyttet Kan ha noe med at jeg har større seng så syns det er bedre at han sover sammen med meg. Nå legger vi oss i ti-tiden og ligger å prater og leser litt og så bysser jeg han i seng 1-2 min og så sover han. Må ta han akkurat når jeg merker at han er klar for å sove ellers så blir han vanskelig å legge. Men han spiser fortsatt mye om natten, selv med grøt til kvelds. Tror det har mer blitt en vane for ofte spiser han ikke mye så må prøve å få snudd det. Endelig er vi kommet i hus og alt er pakket ut. Skikkelig deilig å få noe eget og vi koser oss masse begge to! Har ikke internett der da så skal bestille det. Syns O sovner lettere i leiligheten og det har vært kjempedeilig! Er på besøk hos mamma i helgen for å låne litt internett og for at hun og Oskar skal få kose litt Var en tur til byn for å spise lunsj med en venninne i dag før jeg dro ut til mamma. Er så koselig å være med henne. Hun skal ha en datter i mai og har så søt liten mage Savner ikke magen min selv for jeg husker jeg følte meg som en flodhest Er så greit nå for jeg bruker ca 20 min inn til sentrum når jeg går fra leiligheten. Ikke gale det! Regnet som bare pokker idag, men kjøpte meg regntøy i går så jeg slapp å bli kliss gjennomvåt. Kan ikke være redd regn når man bor i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #86 Del Skrevet 9. mars 2012 Forresten; O er 4 mnd imorgen Går så fort! Var på helsestasjonen på mandag og jeg fikk helt sjokk når jeg så vekten hans. Hele 8,5 kg! Det er mer enn toåringen til en venninnes venninne! Helsesøsteren sa det ikke var ille for han er 66,5 cm. Stor gutt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mars 2012 #87 Del Skrevet 9. mars 2012 Stor og god gutt ja! Tror jammen jeg skal veie O i morgen for å se hvor tung han er. Hele fire måneder ja! Utrolig at guttene våre nærmer seg ett halvt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #88 Del Skrevet 10. mars 2012 Stor og god gutt ja! Tror jammen jeg skal veie O i morgen for å se hvor tung han er. Hele fire måneder ja! Utrolig at guttene våre nærmer seg ett halvt år! Ja, det går jo så fort! 4 mnd Store gutten min! Nå får han litt grøt med fruktpure hver kveld og han elsker det! Gaper høyt Matmonsteret mitt Igår fikk han søtpotet og det skled ned det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2012 #89 Del Skrevet 10. mars 2012 Ja, det går jo så fort! 4 mnd Store gutten min! Nå får han litt grøt med fruktpure hver kveld og han elsker det! Gaper høyt Matmonsteret mitt Igår fikk han søtpotet og det skled ned det også. Hurra for fire måneder! Så flink han er som spiser grøt og potet! Jeg har ikke begynt med noe som helst annet enda jeg, men gleder meg til å prøve etter hvert. Kjenner meg bare ikke helt klar for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #90 Del Skrevet 10. mars 2012 Hurra for fire måneder! Så flink han er som spiser grøt og potet! Jeg har ikke begynt med noe som helst annet enda jeg, men gleder meg til å prøve etter hvert. Kjenner meg bare ikke helt klar for det. Jeg måtte bare begynne med det for han spiste meg opp! Må nok øke dosene litt til for han får bare litt om kvelden. Tror jeg skal legge til ett måltid til for han spiser fortsatt veldig ofte. Ikke rart han er god og rund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2012 #91 Del Skrevet 10. mars 2012 Hehe, men de er nå så gode da hvor ofte spiser han om natten da? Her er en typisk natt hvor han legger seg halv syv, Så spiser han halv elleve, halv to, og for eksempel halv fem før han står opp mellom halv seks og halv syv. Vet ikke om tre ganger er mye nå når han nesten er fire måneder jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. mars 2012 #92 Del Skrevet 10. mars 2012 Hurra for store O! Hu her fikk prøve grønne bønner og eple, det var nam det! Gikk ned på høykant og hu ville ha mer. Så kjøpte det inn sånn at hun kan få det til kvelds.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 10. mars 2012 #93 Del Skrevet 10. mars 2012 Fire måneder :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #94 Del Skrevet 10. mars 2012 Multisitat funker visst ikke.' Teriyaki: Han spiser hele tiden om natten så tror ikke han er sulten,men bare lagt til seg den vanen. Vet ikke hvordan jeg skal få snudd det. Han våkner etter 1-2 timer og vil ha mat Han har sovet 5-7 timer i strekk før så vet at han kan det :gjeiper: Tre ganger iløpet av natten høres fantastisk ut for meg Men tror ikke det er unormalt. Tror alt fra 1-4 ganger er normalt. Tipper jeg ihvertfall. Takk for jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. mars 2012 #95 Del Skrevet 12. mars 2012 Litt sent for fire måneder! Så bra at han sover bedre i den nye leiligheten Håper dere storkoser dere sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mars 2012 #96 Del Skrevet 12. mars 2012 Multisitat funker visst ikke.' Teriyaki: Han spiser hele tiden om natten så tror ikke han er sulten,men bare lagt til seg den vanen. Vet ikke hvordan jeg skal få snudd det. Han våkner etter 1-2 timer og vil ha mat Han har sovet 5-7 timer i strekk før så vet at han kan det :gjeiper: Tre ganger iløpet av natten høres fantastisk ut for meg Men tror ikke det er unormalt. Tror alt fra 1-4 ganger er normalt. Tipper jeg ihvertfall. Takk for jenter! Høres slitsomt ut. Jeg blir så trøtt de nettene han har økenetter, og våkner 5-7 ganger i løpet av natten, så kan tenke meg det er slitsomt for deg som har det sånn hele tiden. Får håpe grøten gjør at han sover bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. mars 2012 #97 Del Skrevet 25. mars 2012 Innom og oppdaterer meg:) Godt å lese at du har det bra og trives i leiligheten! Og jeve gutten som vokser og er så flink til å spise! Kanskje du kan gi han litt banan også? Det var min eldste kjempeglad i. Han var også et lite mattroll og når han først begynte med grøt å smaksprøver gikk det kjempefort til han spiste alt mulig:) Ønsker deg og gullet ei kjempefin uke:) Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 8. april 2012 Forfatter #98 Del Skrevet 8. april 2012 Innom og oppdaterer meg:) Godt å lese at du har det bra og trives i leiligheten! Og jeve gutten som vokser og er så flink til å spise! Kanskje du kan gi han litt banan også? Det var min eldste kjempeglad i. Han var også et lite mattroll og når han først begynte med grøt å smaksprøver gikk det kjempefort til han spiste alt mulig:) Ønsker deg og gullet ei kjempefin uke:) Klem! Ja, han er et lite matmonster Banan er favoritten her! Han elsker det! Har prøvd endel frukt og grønnsaker nå og alt går ned, noe lettere enn annet. Får som regel grøt med frukt en gang om dagen og noen dager får han en porsjon frukt eller grønnsaker i tillegg. Hadde håpet det skulle hjelpe på nattesøvnen, men hjelper ikke noe enda ihvertfall. Våkner som regel for mat ca hver 3. time. Også har han fått den fine vanen med å våkne hver time på morgenen og skrike etter mat. Håper det bare er en fase. Virker som han lader opp på morgenen for spiser ikke så mye på formiddagen. Hadde han bare fungert sånn på kvelden istedet Spiser jo endel på kvelden, men hjelper ikke på søvnen. Tror han er veldig lik meg, spesielt når det gjelder døgnrytme. Han er nok veldig B-menneske. Liker å legge seg sent og stå opp tidlig. Er jo forsåvidt greit, men passer ikke alltid så bra. Og så føler jeg det blir litt feil å legge han kl elleve på kvelden. Er ikke det litt seint? Virker som det er den tiden han har valgt som leggetid da. Har prøvd lenge å få han til å legge seg tidligere, men han nekter! Har egentlig alltid ville legge seg seint. Ellers går ting veldig bra. Han har utviklet seg masse de siste ukene! Åler seg alle veier og snur seg over på magen. I det siste har han begynt å rulle med tungen så spyttet flyr alle veier Veldig kjekt når han skal få grøt! Blir bare mer og mer glad i gutten for hver dag Visste ikke at det var mulig å være så utrolig oppslukt av et annet menneske! Bortsett fra sovingen er han utrolig lett å ha med å gjøre. Griner stort sett aldri, elsker å ligge i vognen, er kosete og kan gjerne ligge på brystet mitt å kose Kan leke sammen, smile og le, og etterpå kan vi ligge sammen på sofaen og se på tv. Syns det er så koselig! Merker nå hvor glad han er i meg og hvor knyttet han er til meg. Lyser opp med engang han ser meg. Det smelter et mammahjerte Jeg kan bare fortsette og fortsette med ting jeg er stolt av, men det blir nok litt "overload" Har blitt kjent med en jente som har en sønn på 5 1/2 mnd så det er kjempekoselig å ha noen å treffe som har barn på samme alder. Ungen hennes er den mest energiske ungen jeg noensinne har møtt! Jeg tror jeg hadde kollapset for lenge siden om O var likedan Har ikke vært på helsestasjonen siden 4 mnd-kontrollen og har jo flyttet så må til en annen helsestasjon. Skal ringe de til uken å forhøre meg om når jeg har time. Er begynt på str 74 og sist veide han 8,5 kg (!)og var 66,5 cm så lurer fælt på målene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. april 2012 #99 Del Skrevet 9. april 2012 O din er en veldig stor gutt! C var bare 69cm ved 6 måneders kontrollen (og hun er også stor for alderen), og 8kg. Det er herlig å lese at dere har det så koselig, dere to. Jeg kjenner mammahjertet mitt smelter når C smiler og veiver med armene når hun ser meg. Det med søvn kan komme og gå, det har jeg lagt merke til. C har begynt nattamming nå, ikke at jeg klager, men jeg kjenner at jeg er sliten. Hun spiser som regel det hun får, og hun får frukt og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. april 2012 #100 Del Skrevet 9. april 2012 Blir jo spennende å se hva han veier nå, da. Er det lenge siden? Jeg veide O her om dagen, og han veide akkurat 8 kg. Tror han er 70 cm, muligens litt lenger. Vi har også begynt 74. Har ikke så mye innspill å komme med når det kommer til nattesøvn. O spiser en til to ganger (som oftest to) om natten, og det er i grunn helt greit. Så jeg vet liksom ikke helt hva man kan gjøre for å avvenne. Det er jo godt mulig at det er kosen som gjør at han våkner så ofte. Så flink du er til å gi han fast føde. Her har jeg bare begynt sånn smått. Han får smaksprøver noen ganger i uken. Har hittil smakt gulrotpure, pærepure og sviskepure. Ikke så mye, med andre ord. Er dessverre mange barn som ikke sover bedre og/eller lengre når de begynner med fast føde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå