Gå til innhold

Kitsch og godklumpen


Kitsch

Anbefalte innlegg

Endelig begynner det å gå seg til. Han har sovet natten igjennom med to amminger. Veldig deilig! Problemet er bare at kroppen min ikke helt har skjønt det så sliter med å sovne igjen etter første amming. Er jo så typisk! Håper kroppen skjønner det og snart så jeg kan få en ordentlig natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hellu:)

Så godt at det går fremover!

Søvn er gull verdt<3 Jeg øver meg på å legge meg tidligere om kvelden for det er jeg skikkelig dårlig på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover fortsatt om natten :) Inatt sov han i nesten syv timer :hakeslepp:

Ble helt sjokkert når jeg så på klokken. Greit at han sov så lenge for det tok fem (!) timer å få lagt han! Han er umulig å legge for tiden. Bare skriker og vil ikke ligge i sengen sin. Tenkte at han sikkert var overtrøtt så prøvde å legge han kl syv istedet for ni, men det hjalp jo absolutt ikke. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få han til å sove. Har bestilt den The no cry sleep solution - boken som Teriyaki foreslo så håper den gir meg noen gode tips. Orker ikke å slite med å få lagt småen i flere timer hver kveld.

Leter fortsatt etter leilighet :sukk: Er så lite leiligheter og det er så dyrt! Er utrolig vanskelig å finne noe og når jeg først finner noe bra, er det så mange som vil ha den. Skal på visning imorgen og håper virkelig at det ikke er så mange der nå som studiene er begynt for fullt.

Der våknet O igjen fra hvilen sin så får gå ned å ta han. Leser forresten i dagbøkene deres når jeg ammer, men blir lite skriving for tiden dessverre. Men jeg følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, syv timer er jo kjempebra! Det har aldri min kar gjort. 5 timer i strekk i går, da. :)

Slitsomt at det er vanskelig å legge han..funker det ikke å bruke en times tid på amming og kos, for så å legge han i sengen? Hva med vognen? Av og til når o er skikkelig overtrøtt, Så jukser jeg ved å ta en liten trilletur. Da sovner han, og sover i gangen fram til han våkner for første mating :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, syv timer er jo kjempebra! Det har aldri min kar gjort. 5 timer i strekk i går, da. :)

Slitsomt at det er vanskelig å legge han..funker det ikke å bruke en times tid på amming og kos, for så å legge han i sengen? Hva med vognen? Av og til når o er skikkelig overtrøtt, Så jukser jeg ved å ta en liten trilletur. Da sovner han, og sover i gangen fram til han våkner for første mating :)

Skulle ikke skrevet det for de siste to nettene har han bare sovet tre timer før han skal ha mat.

Ammer, koser og bysser og alt, men han vil ikke sove før i tolv-ettiden. Skal prøve å snu det litt så han legger seg i åtte-nitiden. Var på helsestasjonen i dag og fikk litt tips der.

Funker sjelden å legge han i vognen for han våkner når den står i ro.

-----------------

Idag fikk O tremånedervaksinene sine. Skrek litt når hun sprutet inn vaksinen, men ikke ved stikkene. Sov som en stein etterpå :)

Han var så flink syns jeg! Var ikke noe moro, men nå er det ferdig ihvertfall.

Han er blitt stor! Hele 7490 gram og 63,5 cm! Goingen :rodmer:

Nå ligger han i vippestolen og ser på tv og koser seg.

Nå må vi bare få igang en ordentlig leggerutine så blir livet mye enklere! Får prøve meg frem og håpe jeg finner noe som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Idag fikk O tremånedervaksinene sine. Skrek litt når hun sprutet inn vaksinen, men ikke ved stikkene. Sov som en stein etterpå :)

Han var så flink syns jeg! Var ikke noe moro, men nå er det ferdig ihvertfall.

Han er blitt stor! Hele 7490 gram og 63,5 cm! Goingen :rodmer:

Nå ligger han i vippestolen og ser på tv og koser seg.

Nå må vi bare få igang en ordentlig leggerutine så blir livet mye enklere! Får prøve meg frem og håpe jeg finner noe som funker.

Beklager at jeg har vært litt sløv på å skrive i dagboka, greier ikke alltid konsentrere meg om å skrive, men jeg leser altså! :jepp:

Usj, det med vaksine er ikke så gøy. C har gått gjennom det to ganger allerede og gråt sårt da væsken ble sprutet i benet. De er flinke synes jeg, for det er ikke noe gøy.

Oj! Stor gutt! 1,7 cm lengre enn C og nesten 750 gram tyngre. Og en skikkelig herlig guttepjokk!

Håper uansett det går bedre på hussøkerfronten, i feel your "pain". Vet at det er skikkelig vanskelig i Bergen (been there, done that).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe det går seg til. Er virkelig gull verdt å få til legging uten så mye om og men :) ikke minst, å få litt tid for seg selv på kvelden.

Stor og god gutt du har :) O er vel litt over en uke yngre inn din gutt, og han er rundt 600 gram lettere :) så de er nok ganske like de to der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det Delphina :) Er likedan selv.

Ja, de er nok ganske like Teriyaki. Ikke mange dagene som skiller de heller. Din gutt er bittelitt lengre og slankere bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte mål på goingen:) Men ikke godt at han ikke vil legge seg... Håper det endrer seg fort!

Huff, frustrerende å være med i kampen om leilighet:(

Men en dag må det slå til!! Krysser fingrene for deg:)

Ønsker deg en fiiin dag! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det? :)

Huff, så dårlig jeg er på oppdateringer for tiden :sjenert:

Tiden bare flyr avgårde så jeg har rett og slett ikke prioritert KG så mye. Følger med på dere, men er dårlig på å legge igjen spor.

Har drevet og letet etter leilighet og trodde jeg aldri kom til å finne noe, men på fredag fikk jeg napp :hoppe:

Endelig skal jeg og lillemann flytte for oss selv. Har vært koselig å bo hjemme hos mamma litt, men nå er jeg veldig klar for å bo alene. Bare jeg og gullet :rodmer:

Idag skal vi på Ikea og handle inn litt småting. Elsker Ikea! :fnise:

Ellers så har vi det veldig fint. Syns han vokser så fort at jeg noen ganger kunne ønske jeg kunne fryse tiden. Er moro å se at han utvikler seg, men savner litt den nyfødtperioden.

Nå er han snart fire mnd! Sykt hvor fort tiden går!

Han er litt for lik mammaen sin når det gjelder soving. Legger seg seint og sover til langt utpå formiddagen. Har prøvd å snu det, men er helt umulig så får bare se om det går seg til. Har begynt så smått med grøt og det går ganske fint. Han er fortsatt mest glad i mm, men det er vel helt normalt. Koser seg med litt grøt med pærepure i til kvelds før jeg ammer han i sengen. Tar lang tid, men så sovner han etter litt mat og kosing.

Han har nå oppdaget tungen sin og det er så moro å se på han når han har tungen ute hele tiden :rodmer: Han syns det er kjempegøy når jeg geiper tilbake.

Nå våkner småen så da får jeg avrunde :) Skal prøve å bli litt flinkere til å skrive her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med leilighet! :):hoppe: Blir nok helt annerledes, men veldig, veldig koselig å bo alene bare dere to :)

Jeg elsker også IKEA!

Høres deilig ut å kunne sove utover formiddagen da :) Hvordan sover han på nettene sånn ellers?

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de har funne ei leilighet! :jepp: Blir nok fint å bu berre de to ilag :)

Ikea er kjekt, synd det er så langt herifrå..Eller, bra for økonomien vår da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for leilighet!

Så deilig! :jepp:

Du, en ting, det at babyen er slik betyr ikke at de nødvendigvis vil ha en slik døgnrytme utover. C har hatt akkurat samme døgnrytmen som O, og nå er hun på vei til å legge seg tidligere og stå opp tidligere. :fnise: Så, de snur det gjerne selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O snudde også selv, da han var to måneder. :) han har riktignok tatt litt hardt i, men.. :fnise:

Herlig med ny leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...