Gå til innhold

Øresus !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei skrev innlegg for en stund tilbake angående øresus . Ok har gått 3 uker siden jeg fikk det og ja det har faktisk blitt mye bedre har ikke denne høye pipingen som bytter fra venstre til høyre øre . Men har en veldig svak piping og susing ved venstre øret som jeg bare legger merke til når jeg skal sove . Så har blitt bedre men er fortsatt redd for varig tinnitus . Så lurte på om noen kan noe om dette og vil dele sine meninger om de tror dette kan være tegn på varig eller midlertidig ? Har testet hørsel osv og alt var bra og har ikke hvert utsatt for annet enn stress .

Takk for all svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at øresus skal betegnes som varig/kronisk må du ha hatt den i tre eller seks mnd, husker dessverre ikke helt. Søk etter en nettside som heter "Tinnitus-tips" (tror det er tinnitus-tips.no), der står det mye informasjon.

Skrevet

Bakgrunnslyd er vel det eneste som kan lindre plagene. Ha en CD med lav musikk i bakgrunnen når du skal sove. Ikke ha lyd på øret eller høy musikk.

Skrevet

Øresus kan bety veldig mye forskjellig, så det er ikke konstruktivt å gjette over internett. Vekslende, ensidig, pulserende, vedvarende plutselig oppstått eller betydelig livskvalitetsreduserende øresus krever utredning/rådgivning hos øre/nese/hals-spesialist som du i utgangspunktet må henvises til av din egen lege. Det samme gjelder ofte om det er mistanke om yrkesbetinget skade. Når det gjelder tiltak dersom det ikke er noen underliggende tilstand som kan behandles er det tekniske hjelpemidler som støygenerator, lydpute, osv samt mestringskurs/mestringsopphold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...