Gå til innhold

Canesten vaginaltablett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

For 2 mnd siden hadde jeg soppinfeksjon i underlivet. Uheldigvis visste jeg ikke om det før etter jeg hadde hatt sex med kjæresten min, så han fikk sopp han også. Jeg brukte canesten kremen i ca 2 uker og alle symptomene forsvant. Det samme gjorde kjæresten min og det forsvant for han også.

Siden kjæresten min ikke er hjemme så har vi ikke hatt sex siden den gang (oktober). Nå kommer han endelig hjem til jul, men han sa for en uke siden at han tror han har fått sopp igjen, at det har blusset opp igjen. Han hadde ikke kløe eller svie, det var bare røde merker på penis. Han gikk til en helsesøster og hun sa han bare skulle bruke kremen igjen.

Han vil jo selvsagt ikke smitte meg igjen, og med det så har jeg tenkt at kanskje jeg skal gjøre meg selv også 100% fri fra sopp, for jeg vet jo ikke om jeg har det inni skjeden, siden jeg bare brukte kremen. og da er vi jo sikre, da har det forsvunnet fra meg, og det vil forsvinne fra han også til den tid han kommer. (lille julaften).

I dag kjøpte jeg canesten vaginaltablett 500 mg. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke den selv om jeg ikke vet sikkert om jeg har sopp i skjeden?

og, siden kjæresten kommer på fredag og vi kommer til å ha sex, går det bra, tenker på om tabletten fortsatt er der inni?

Noen som har erfaring med denne tabletten?

Takker for alle svar! :)

*TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel gå fint å ta Canesten selv om du ikke har sopp, det er ikke skadelig ihvertfall. Jeg ville ikke ha hatt sex mens jeg gikk på det, i og med at den faktisk skal virke i en stund. Les bruksanvisningen.

Skrevet

Det går fint å ta ja.

Å ha sex er null problem. Når jeg og min samboer hadde sopp hadde vi sex hver dag. Ikke noe pille som kom ut når vi hadde sex eller noe, så det var ikke noe problem. Men så tok jeg den med en gang vi hadde hatt sex mens det fortsatt var litt sæd i siden jeg var ganske tørr der nede når jeg hadde sopp så ville ikke tabletten løse seg opp uten hjelp. Da ble det jo også et ekstra langt mellomrom på en måte til neste sex. Tok den ca 18.00 og den kom stort sett ut igjen (det som kommer ut) i 3-4 tiden på natten og litt på morgenen når jeg våknet. Så dusjet jeg vekk evt. rester i dusjen ca 12. Så funket det greit med sex igjen i 19 tiden etter jobb. Ihvertfall!

Skrevet

Takker for svar, har virkelig vert til hjelp :)

men nå lurer jeg på om må jeg ta tabletten på natten? eller kan jeg ta den på dagen?

har det noe med at om natten så beveger du deg ikke?

Takk :)

*TS

Skrevet

Takker for svar, har virkelig vert til hjelp :)

men nå lurer jeg på om må jeg ta tabletten på natten? eller kan jeg ta den på dagen?

har det noe med at om natten så beveger du deg ikke?

Takk :)

*TS

Ta den før du legger deg, da får den best mulig virkning siden du er i ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...