Gå til innhold

Gravid igjen.. må ta abort.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg greid å bli gravid... igjen! Jeg fatter det bare ikke, jeg går på p-piller og jeg og kjæresten gjennom 4 år har ikke sex så ofte. Dette er 4. gangen jeg er gravid, men samme gutten.

Har fått beskjed av leger og sykepleiere at jeg bare er "veldig fruktbar" også har de skrevet ut andre type p-piller til meg som skal funke bedre etc.

Er så ufattelig lei av dette, nå har jeg fått ny jobb, og har faen meg ikke tid til å være borte fra ny jobb. Nå må jeg altså til sykehuset, først undersøkes, så kanskje ta abort der, så tilbake til kontroll. Det er 3 dager borte fra jobb.

For ikke å snakke om hvor kvalm jeg er, vondt i ryggen, og puppene, det gjør så vondt! Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har bare vært på badet og grått i hele dag (har juleferie), føler at hele julen er ødelagt, kommer bare til å være kvalm. Jeg kan ikke si det til mamma for hun blir bare sur på meg og så mener hun at jeg burde beholde det (alle hennes venninner er blitt bestemødre) og kjæresten min bryr seg ikke, han vil bare at jeg skal ta abort og så vil han ikke noe mer med det å gjøre, ikke snakke om det eller noe som helst.

Hvor fort kan jeg komme inn på sykehuset? Er det kanskje rolig i romjulen? Kan jeg dra å gjøre det privat noe sted? Jeg bare må gjøre det fort, jeg kan ikke være borte fra den nye jobben. Går det ikke an å kjøpe de tablettene man bruker til medisinsk abort noe sted?

Uff, dette ble langt, måtte bare si det noen der ute... Tror nesten jeg må slutte å ha sex, jeg blir jo bare gravid hele tiden, og vi har allerede sex sjeldent fordi jeg er redd for å bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer: tror du trenger en god klem.

Vet desverre ikke noe om hvor fort du kommer inn på sykehuset men ring de så kan de sikkert svare på det :)

Lykke til ihvertfall :klemmer:

Skrevet

Begynn med dobbel prevensjon da. P-piller + kondom.

• Liker 15
Skrevet

:klemmer: tror du trenger en god klem.

Vet desverre ikke noe om hvor fort du kommer inn på sykehuset men ring de så kan de sikkert svare på det :)

Lykke til ihvertfall :klemmer:

Tusen takk :) ts

Skrevet

Om du føler det sånn og overhodet ikke vil ha det så ringer du fastlegen. Trodde du viste om prosedyren og tidsperspektivet som har gjort dette flere ganger. Ikke frekt ment altså.

Du kan få piller å ta abort hjemme, det går en dag. Legetimen tar jo et kvarter(toppen). Så samlet sett bruker du ikke så mye tid på dette.

Dessuten burde du prøve andre typer prevensjon i fremtiden?

Alle graviditeter er forskjellig, er ikke sikkery du blir så kvalm? Prøv å ta denne julen for det den er, og se fremover.

• Liker 3
Skrevet

Klem til deg :klemmer:

JEg antar å beholde barnet ikke er noe valg? Håper du får løst situasjonen din.

Skrevet

Om du føler det sånn og overhodet ikke vil ha det så ringer du fastlegen. Trodde du viste om prosedyren og tidsperspektivet som har gjort dette flere ganger. Ikke frekt ment altså.

Du kan få piller å ta abort hjemme, det går en dag. Legetimen tar jo et kvarter(toppen). Så samlet sett bruker du ikke så mye tid på dette.

Dessuten burde du prøve andre typer prevensjon i fremtiden?

Alle graviditeter er forskjellig, er ikke sikkery du blir så kvalm? Prøv å ta denne julen for det den er, og se fremover.

Jeg har alltid ringt til kvinneklinikken på sykehuset og fått en time der, det tar ganske lang tid, så tar de ultralyd og ser at fostret ikke er utenfor livmoren og hvor langt det er gått. Er det ikke så langt så får jeg tabletter med meg, hvis det har gått langt så må jeg ta kirurgisk abort, det tar også litt tid. Og så må jeg tilbake på kontroll for å se at det ikke er noen rester igjen.

Men jeg hadde håpet det kanskje var en annen måte, privat klinikk eller noe sånt? Hadde inntrykk av at fastlegen bare sender videre til sykehuset.

ts

Skrevet

Nå skal du få tilbud om å gjøre det hjemme om du har noen sammen med deg, og så får du smertestillende og et tlf nummer du kan og skal ringe. Pluss de ringer deg.

Jeg ringte fastlegen min for hun er så flink og stoler på henne.

Gjør du det privat koster det nok en del, men hør med privatklinikker rundt deg?

Skrevet

Dere burde nok bruke kondom.

Men til problemet ditt, ring gynekologisk avdeling på sykehuset og be om å komme inn. Forklar din psykiske tilstand , så vil de nok hjelpe deg.

Be om å få snakke med en lege, ikke la deg stoppe av portvokterene (sekretærene).

Skrevet

Da skal jeg ringe fastlegen min og høre imorgen. Men har har absolutt ikke noe utstyr der til å ta ultralyd. Jeg trodde at om det var gått over 8 uker måtte man ta kirurgisk abort, det fortalte de meg på sykehuset. Jeg har ingen som kan være med meg, men har alltid gjort det alene og det har gått fint.

Jeg har gått på cerazette og diane. Jeg tar en pille til samme tid hver dag. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke virker på meg :tristbla: Jeg ble så sint og lei meg da jeg tok testen idag, hadde lyst til å bare skrike og gråte og rive ned alt fra veggene. Gjorde det selvsagt ikke, men alt føles så håpløst. Det føles som jeg mister kontroll over kroppen min.

Skrevet

Det er endel som ikke tar opp hormonene i hormonprevensjon.

Men bruker du annen medsisin? Asprin, antibiotika, johannesurt +++ er alle ting som kan slå hormonprevensjon i svime.

Men en graviditiet i året? Du blir gravid like ofte som om det er normalt om en ikke bruker prevensjon overhodet.. Jeg hadde gitt opp p-piller. Til og med slurvete bruk av hoppe av i svingen er "kun" en graviditet pr 5 bruksår, kondom er normalt sett en graviditet pr 20 år eller så, samme med spiral, og FAM kan kombineres med de alle.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som vet om jeg kan reise til legevakten? Eller om jeg bare kan spørre sykehuset om jeg kan få tablettene for medisinsk abort, jeg vet jo hva jeg skal gjøre.

Er det noen som vet hvordan det er på sykehus i romjulen? Jeg kan godt reise dit julaften og nyttårsaften, men da er kvinneklinikken stengt. Jeg skal til A-hus.

Skrevet

Det er endel som ikke tar opp hormonene i hormonprevensjon.

Men bruker du annen medsisin? Asprin, antibiotika, johannesurt +++ er alle ting som kan slå hormonprevensjon i svime.

Men en graviditiet i året? Du blir gravid like ofte som om det er normalt om en ikke bruker prevensjon overhodet.. Jeg hadde gitt opp p-piller. Til og med slurvete bruk av hoppe av i svingen er "kun" en graviditet pr 5 bruksår, kondom er normalt sett en graviditet pr 20 år eller så, samme med spiral, og FAM kan kombineres med de alle.

Jeg har tatt antibiotika et par ganger de siste årene pga. streptokokker i halsen. Jeg tror ærlig talt ikke jeg kommer til å ha sex på lenge. Nå har jeg også sittet å lest mange sider om sterilisering av kvinner.

Kondom er vel bedre ja, men de kan sprekke. Har snakket med legen om spiral, jeg har ekstreme mensen smerter, alltid hatt det, og en spiral vil gjøre det verre. Dropper heller sexen enn å få det enda mer vondt under mensen. ts

Skrevet

Kobberspiral kan gi sterkere menssmerter, hormonspiral kan gi mindre menssmerter.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke spiral???

Skrevet

Kondom sprekker veldig sjeldent da. Har aldri opplevd det faktisk.

Skrevet

Kondom er vel bedre ja, men de kan sprekke. Har snakket med legen om spiral, jeg har ekstreme mensen smerter, alltid hatt det, og en spiral vil gjøre det verre. Dropper heller sexen enn å få det enda mer vondt under mensen. ts

Spiral kan gjøre det verre, men det er slett ikke sikkert. Jeg fikk ikke noe smerter av spiralen. Og dersom det blir ille er det bare å ta den ut igjen, så gir plagene seg med en gang den er ute. Hadde nok vurdert det, fremfor å ta abort hele tiden. Dersom du ikke tar opp hormonene står du bare igjen med enten mekaniske p-midler som kondom/spiral, eller sterilisering.

Kondomer sprekker svært sjelden ved korrekt bruk.

Skrevet

Jeg hadde ekstreme mens-smerter og når jeg fikk hormonspiral ble de nesten borte. Det virker ikke som om du har sjekket ut det grundig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...