Gå til innhold

Sover du middag?

37 stemmer

1. 1. Sover du middag?

• Helt nødt hver dag
      3
    • Nei, kjenner ikke behovet
      12
    • Står ikke på lyst, men har ikke muligheten
      5
    • I ny og ne
      17

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har håpløs døgnrytme, sjelden i seng før to. Følgelig må jeg veie opp med en solid ettermiddagslur. Ond sirkel! Ja, jeg er singel... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har håpløs døgnrytme, sjelden i seng før to. Følgelig må jeg veie opp med en solid ettermiddagslur. Ond sirkel! Ja, jeg er singel... :sjenert:

Kanskje du ikke havner i seng før to pga ettermiddagslur? Da er du jo sikkert ikke trøtt nok når du egentlig bør legge deg. :P

Skrevet

Kanskje du ikke havner i seng før to pga ettermiddagslur? Da er du jo sikkert ikke trøtt nok når du egentlig bør legge deg. :P

Selvfølgelig er det årsaken, men det er overraskende vanskelig å snu. Det sklir alltid ut etter noen dager. Eier ikke selvdisiplin :sove:

Skrevet

Når jeg fungerer så gjør jeg det. Bruker bevisst polyfasisk søvnmønster, og da sover jeg 4 timer i strekk, og flere 1 timers "dupper". Men nå er det vinter, så det blir stort sett 4 timer i hverdagene, og 15 timer + når jeg har fri.

Skrevet

10 ganger i løpet av et år, ca.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg gjør det en del nå, men gjorde det aldri før jeg ble gravid.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg gjør det. Blir som oftest trøtt midt på dagen. Men jeg prøer å ikke osve lengere enn 10-15 minutter. Klarer stort sett ikke å la være å sove. Jeg blir så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene åpne, det virker som om kroppen går inn i et dvalemodus av seg selv, som jeg ikke klarer å stanse :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Sover jeg på dagen får jeg ikke sove på laaaaaangt på natt og da er litt av poenget med en liten powernap borte synes jeg.

Har bedritent nok søvnmønster som det er med en mann som jobber tre forskjellige skift og meg som jobber når det dukker opp vakter på jobben.

:gjeiper:

Skrevet

Nei, aldri. Har aldri følt behovet.

Skrevet

Nei, jeg har ikke tid til middagslur, men det hender jeg tar en dupp mens barne-tv er på skjermen.

Skrevet

Jeg sover absolutt ikke middagslur, men det hender at kroppen min (i ny og ne) tar over hele kontrollen og da har jeg ikke noe valg gitt. :lete:

Skrevet

Hver dag. Og jeg har ingen problemer med å få sove om kveldene. Jeg synes det er litt flaut i grunn, jeg er en frisk 23-åring, og er helt nødt til en liten "lall" på ettermiddagen. Hvis jeg ikke får hvile blir jeg trøtt og gretten.

Det gjør ingenting til vanlig, men det er kjedelig å måtte skynde seg tilbake til hotellet for å sove når jeg er på ferie.

Skrevet

Ja det blir en ond sirkel dette:s Når jeg får max 6 timer med søvn om natta, så slokner jeg på sofaen på ettermiddagen. Det er jo så godt:p Og det blir fort en times tid borte i drømmeland..

Må liksom finne på noe å gjøre på ettermiddagen så jeg ikke rekker å sette meg på sofaen. Da får jeg jo til å gå til sengs litt tidligere for å få mine 8 timer med søvn.

Skrevet

Nei, har verken behov eller mulighet. Spiser middag kl fire, om jeg sov da, så skjønner jeg ikke når jeg skulle få lagt meg igjen.

Skrevet

Kun når jeg har vært/skal på jobb om nettene.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Det hender, passer på og ta en powernap etter jobb på fredager jeg skal ut. Da holder jeg hele natta i stedet for å slokne før midnatt. Det kan også skje om jeg har hatt harde uker med mye søvnmangel at jeg er stuptrøtt midt på dagen og unner meg en lur.

Sliter med å sove om kveldene da, så jeg gjør det helst ikke. Da blir jeg liggende og vri meg hele natta og være lys våken.

Hadde en periode på VGS hvor jeg sov HVER dag etter skolen. Kroppen kommer fort inn i et mønster og blir helt zombie på samme tidspunkt hver dag.

Skrevet

Nei, sover nok ikke middag, selv om jeg ellers har en fucka døgnrytme som kan gi netter med litt for lite søvn. Sov middag før, og man blir helt kake når man våkner igjen sent utpå ettermiddagen.

-Domino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...