Gå til innhold

Det eneste problemet var meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det eneste problemet jeg egentlig har er meg selv. Jeg er den eneste som stopper meg selv i å bli lykkelig. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, men jeg gjør ALT i min makt for å ødelegge lykken min. Jeg har prøvd å legge skylden over på andre og det skammer jeg meg over. Ingen har skyld i dette. Bare meg.

Mitt siste forsøk i å ødelegge for meg selv var i går kveld. Jeg har møtt verdens beste gutt som jeg er så glad i og vil leve med. Jeg tror jeg klarte å miste han. Fordi jeg ville gjøre meg selv ulykkelig. Jeg må innse at dette går ikke lenger. Jeg er utrolig egoistisk for jeg ødelegger ikke bare for meg selv, men for de rundt meg også.

I over et halvt år har jeg prøvd å overbevise meg selv og andre at jeg er psykisk syk. Selvskading, spiseproblemer og angst er det jeg har "lidd" av.

Hva har jeg oppnådd med alt dette? Jo, det skal jeg fortelle dere. Jeg har mistet venner, skuffet mine nærmeste, gjort foreldrene mine ulykkelige, mistet skoleplassen og ødelagt meg selv fullstendig. Både fysisk og psykisk.

Men nå er det nok! Jeg skal slutte å spille offer og virkelig skjerpe meg. Jeg er virkelig skuffet over meg selv nå.. Jeg hadde meg selv rundt lillefingeren, men ikke nå lenger. Jeg bestemmer over min egen lykke, og nå vil jeg være lykkelig!

Jeg skal slutte og synes synd på meg selv. Jeg skal ikke skade meg selv lenger. Jeg skal ikke prøve å ta livet mitt. Jeg skal spise normalt. Jeg skal ikke ødelegge for meg selv.

JEG SKAL LEVE!

Hilsen en 16 år gammel jente som endelig har innsett hva som var det virkelige problemet. Henne selv.

Jeg håper at andre leser dette og kanskje begynner å tenke den samme tankegangen. Gjerne før det går så langt som det gjorde med meg. Kanskje jeg ikke er den eneste som kan si at det bare var jeg som ødela livet mitt. Dette kan kanskje virke støtende for noen å lese, da vil jeg bare si unnskyld. Det er ikke meningen å rakke ned på de som virkelig har disse sykdommene, jeg kan bare snakke for meg selv og hvordan jeg føler.

Nå følte jeg virkelig en stor lettelse skylle gjennom kroppen min. Fra denne dag skal jeg ikke leve mot meg selv, men med meg. Og jeg skal være lykkelig.

Jeg vet ikke om jeg la denne på riktig sted, men den handler jo om psykisk helse så :)

Takk for meg!!

:takke:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt du innser hva som er problemet ditt, og at du tar grep om å rydde opp i det!

:klappe:

Skrevet

Godt du innser hva som er problemet ditt, og at du tar grep om å rydde opp i det!

:klappe:

ts her.

det tok lang tid, men jeg fant det endelig ut :)Og det er jeg så utrolig glad for!

Skrevet

Kjempe fint at du har fått en slik aha opplevelse.

For noen er det nok litt lettere sagt enn gjort! Men det så absolutt være til hjelp et innlegg som dette, for noen. :) for andre ikke.

Lykke til videre, and be happy! :klemmer:

Skrevet

Stå på! Du er din egen lykkes smed og du ser virkelig ut til å ha fått futt i ildstedet. Lykke til! Kryss i taket for at du får mange flere gode enn vonde dager resten av livet :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...