AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #21 Skrevet 21. desember 2011 En bruker hadde et tips en gang, jeg er usikker på om det faktisk fungerer, men hun mente det, og jeg googla det, og flere mente det. Det første du skal gjøre når du åpner øynene om morgenen, er å spytte på vorten, eller smøre spytt på den. Fordi morgenspyttet er ekstremt sterkt og legende. Det hadde fungert for henne, så prøv det?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #22 Skrevet 23. desember 2011 Kjøp slik eterisk sitronolje på apoteket, smør på 1-2 ganger pr dag. Hadde ca 5-6 vorter både på hendene og føttene, og hadde prøvd ALT. Etter jeg begynte med oljen, tok de kvelden :D
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #23 Skrevet 23. desember 2011 Jeg slet veldig med små vorter på hendene en periode, tror jeg telte 12 stk på det verste. Dette var i en periode jeg sto veldig mye på snowboard og jeg merket at om jeg frøs på hendene så ble de mindre. Så jeg tok rett og slett av meg hanskene når jeg var ute og kjørte brett. Var jo veldig kaldt da, men de forsvant! Og siden har jeg ikke sett de. Høres sikkert helt rart ut, men gå deg en tur på snø i 5-10 minutter om dagen uten sko. Sokker går til nød an. Da vil du fryse bort vorten etter stunder og tider. Eller gjør det enkelt og dra deg en tur til legen. Har selv frøset bort en vorte på den ene lilletåa. Måtte ha to behandlinger, men jeg har ikke sett den siden. Kjente jo at det ble kaldt, men det var ikke vondt-kaldt. Bare litt kjølig
-Fisken- Skrevet 23. desember 2011 #24 Skrevet 23. desember 2011 Jeg frøs bort fortvorter i flere omganger hos legen da jeg var liten - noen forsvant, men ikke alle. De siste forsvant av seg selv etter noen år. Har fått tilbake flere vorter nå, og prøvde dette wartner fra apoteket. Jeg frøs vortene 4 ganger, selv om det på pakken står at man max skal gjøre det 3 - uten hell.
Zakuro Skrevet 23. desember 2011 #25 Skrevet 23. desember 2011 Hvordan ser man forskjell på en liktorn og en fotvorte? Jeg har noe under den ene foten og jeg er ikke sikker på hva det er og legen min nekter å se på det av en eller anna mystisk grunn-_- Fotvorter fryser man vel av? Gjør legen det? Hva gjør man med liktorner? Begynner å bli så vondt at jeg ikke klarer å gå>_<
Kayli Skrevet 24. desember 2011 #26 Skrevet 24. desember 2011 Jeg har brukt vorteplaster med stort hell på mine barn, men da på relativt små vorter. Sønnen min fikk derimot en kjempestor vorte under tåballen som hverken plaster eller frysespray fra apoteket tok knekken på. Enden på visa ble at legen "opererte" den bort i lokalbedøvelse. Håper virkelig du slipper det, for det var grusomt! Det verste var nok å sette bedøvelsen, noe som er smertefullt under foten. Kommer aldri til å utsette noen av ungene for det igjen! Men, nå er du voksen og tåler mer enn en 7-åring. Likevel; prøv vorteplaster, verucid, frysespray etc før det blir snakk om å skjære!
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #27 Skrevet 24. desember 2011 Snakker vi vorter, fotsopp, eller liktorn her? Og hvordan ser de forskjellige 3 der ut? Jeg har noe under foten, som er litt hardt, ekkelt, og jeg vet ikke hva det er for noe.. Eller hva jeg skal angripe det med. Er det fotsopp, liktorn, eller hva. Tror ikke det er en vorte, med mindre vorter er litt harde på toppen, og går inn i foten liksom.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #28 Skrevet 25. desember 2011 Jeg var hos legen utallige ganger som liten for å få vekk en fotvorte. Legen både frøys den og skjærte, men funket ikke. Jeg var i tillegg ganske glad i saksa når jeg var liten og klipte i absolutt alt, også vorten. Husker min hadde en svart prikk midt i og det dannet seg hard hyd rundt så den svarte prikken var mer som i en grop. Klippa vekk den harde huden og den svarte prikken helt til vorta ble borte jeg Om det er så lurt det vet jeg ikke, men hos meg ble den iallefall borte. (og borte er den enda )
Gjest Diana Skrevet 11. juli 2013 #29 Skrevet 11. juli 2013 Eneste som faktisk virker, er Verucid. Se her: Kjøp en flaske Verucid (flytende etsende middel, pensling) på apoteket. Kjøp også UBRUKT fotfil. Du trenger to forskjellige plaster, spør de på apoteket, om hva slags de skal bruke i denne sammenhengen. Hver dag gjør du dette: Først filer du fotvorta så godt du kan. Så tar du Verucid, og pensler det på fotvorta di. Så finner du det klistrete hudplasteret, og klistrer det på. (Spør apoteket) Så tar du et tjukt mørkt plaster opp på det igjen. (Spør apoteket) Gjør dette hver dag, eller hver gang plasteret begynner å svikte. Det dreper vorta, og du slipper å vente lenge. Tok meg muligens et par måneder å få den gigantiske fotvorta mi vekk. Smertefritt og enkelt. Den er helt død etter kort tid. Og hvis du vil holde dem borte, vask dusjen med klor hver gang du skal dusje. Ellers blir du smitta av deg selv hele tiden.
Millimani Skrevet 26. mai 2016 #30 Skrevet 26. mai 2016 Vet at denne tråden er gammel, men jeg drar den opp igjen.. Dette trikset skal angivelig være veldig effektivt, så jeg tror jeg skal prøve det på min fotvorte snart. http://liveneshage.blogspot.no/2012/08/alternativ-behandling-av-vorter-av-alle.html Er det andre som har erfaring med det trikset? Står jo ganske mange positive kommentarer under, så ja, da er det vel lov å håpe... Jeg har aldri vært flink til å vente til noe faller av av seg selv, men det går jo an å prøve
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå