Gå til innhold

Gigantisk fotvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan gjøres? Har to innpåslitne vorter på tærne mine!

Er det vondt å fjerne de hos legen?

Har du et kjerringråd mot vorter som faktisk funker?

Er liiite interessert i å ta sprøyter hos legen nemlig :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotvorter kan en fotterapeaut fjerne.

Skrevet

Jeg gikk til fotterapeut i nesten to år for å få bodt to fotvorter, og det hjalp ikke en dritt! :riste:

Det ble dyrt! Nå har de blitt til tre stk, så jeg vil også ha tips.

:)

Skrevet

Oi :( Fotvorter er noe herk!!!

Skrevet

Hva kan gjøres? Har to innpåslitne vorter på tærne mine!

Er det vondt å fjerne de hos legen?

Har du et kjerringråd mot vorter som faktisk funker?

Er liiite interessert i å ta sprøyter hos legen nemlig :sukk:

Legen setter ikke sprøyte, hvis de ikke må opereres bort. Han spruter på en "is-spray" og fryser vortene, så de dør. Fotvorter er ikke så lett å bli kvitt. Har du først fått vorte-viruset i kroppen, vil det fortsette å dukke opp vorter til kroppen har bekjempet viruset. Men det er veldig individuelt om kroppen bekjemper det etter en vorte, eller etter en hel haug.

Har ikke fryst vorter selv, men mellomstefrøkna mi gjorde det. Hun sa det var litt vondt, for det iset veldig. (men så er hun bare et barn også da... hun gråt ikke...)

Skrevet

Ah okey, bra å vite at jeg kan slippe sprøyte!

Hvor mye kosten 1 behandling med is-spray?

Takk for svar :)

Skrevet

Noen ganger for jeg trang til å spy når jeg ser trådtitlene på forumsiden...

Sorry, kan ikke noe for det...

Skrevet

Awww, stakkars deeeeg....

Skrevet

Ja, I know... Trist, ikke sant? :trist:

Men her skal du få et råd i hvert fall: Papayaenzymer fra Bio-Health. Kollegaen min tok dem for noe helt annet, men da forsvant de store fotvortene :eeeh: han hadde strevd med i 27 år også.

Ja, sånn er det altså, er det noe som bare går deg helt på nervene så har livet en tendens til å trøkke de verste bildene rett opp i trynet ditt, selv når du helt intetanende og uskyldig går inn døren til jobben en dag...

Skrevet

Har du først fått vorteviruset i kroppen, vil det aldri bli borte, men kan ligge latent i mange år uten at du får noen i det hele tatt. I mitt tilfelle dukker de opp med ujevne mellomrom på alt mellom et par år og ti-femten år, og da alltid et sted jeg har fått et sår. Alt i fra papirkutt til større kuttsår.

Fotvorter er enkelt å behandle selv, du kjøper en flaske Verucid og en liten skalpell på apoteket. Smør på Veruciden på vorten, pass på at du ikke får noe på den friske huden rundt. Gjør dette hver kveld, sitt gjerne i fotbad en halvtimes tid først slik at vorten "åpner" seg. Så skjærer du bort det døde vortevevet med skalpellen før du smører på nytt vortemiddel. Vær forsiktig og ikke skjær for langt ned slik at du kommer borti de åpne blodårene i vorten, for det blør noe så grønnjævlig om du gjør det, pluss at det er konsentrerte mengder vortevirus i det blodet som kommer og du da kan ende opp med flere vorter. Skjær på en måte bare bort vortemiddelhinnen, det vil alltid følge med litt av vorten da.

Fordelen med å behandle slik er at om vorten er veldig høy/stikker langt ut, vil du etter bare noen få dager merke forskjell da du får kuttet den ned.

Ulempen med denne behandlingen er at det kan ta alt i fra to uker til et års tid til vorten er helt borte, så om den er til veldig plage for deg, gå heller til legen og be dem fryse den bort.

Kjerringråd om du vil gjøre det hysterisk enkelt; min onkel tok fotvortene til kusina mi på denne måten; sitt i grønnsåpefotbad i en times tid, tørk foten, ta en pinsett eller en litt stor synål og knip rundt/vipp under vorten (ikke i friskt vev rundt) og "popp" vorten ut av nedsenkningen sin.

• Liker 1
Skrevet

Ah okey, bra å vite at jeg kan slippe sprøyte!

Hvor mye kosten 1 behandling med is-spray?

Takk for svar :)

Jeg betalte 100 kr for en behandling.... og det holdt for min frøken..

Skrevet

Får kjøpt is-spray på apoteket også.

Skrevet

Man kan faktisk fryse de vortene selv også, det heter Wartner og kjøpes på apoteket. Jeg kjøpte det en gang fordi jeg hadde en fotsopp/vorte ting under foten, og jeg brukte den Wartner greia på det. Det iste noe forjævlig, og jeg måtte holde den på lenge også siden det var en stor vorte. Men det fungerte, den tok den og den gikk bort. Men den frysebehandlinga er ikke noe jeg helst gjør igjen, det svei det.

Skrevet

Jeg tror jeg får kjøpe det Wartner-middelet!

Jeg har nemlig prøvd med Verucid og skalpell i månedsvis også, uten at det resulterte i annet enn at jeg mistet skalpellen i låret, og måtte på legevakta og lime igjen kuttet. :sjenert:

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vorteplaster har fungert her i gården.

Skrevet

Signerer tipset om vorteplaster. Etter verucidbehandling uten hell har jeg kun brukt vorteplaster etterpå, og det funker helt perfekt!

Skrevet

Jeg har med hell brukt flytende plaster kjøpt på apoteket.

Skrevet

Jeg har prøvd alle tipsene hittil i tråden uten den minste virkning, så jeg håper ts får flere tips...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...