KaDust Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Jeg sliter veldig med studiene for tiden. Motivasjonen er på bånn, konsentrasjonen er på bånn og jeg starter å stresse fordi jeg ikke får noe unnagjort. Det å sette i gang er helt jævlig vanskelig, og om jeg klarer det så leser jeg kanskje i maks 10 minutter før jeg faller helt ut og ikke klarer å starte igjen. Det er slitsomt og det dreper det lille jeg har igjen av selvtillit. Så. Hva gjør man for å få motivasjon? Det å ville er ikke nok her. JEG VIL, å GUD som jeg vil. Men klarer likevel ikke starte og sette igang ordentlig. Ender bare med at jeg blir så frustrert at jeg sitter å griner over at jeg ikke klarer å gjøre det jeg bør. Og hva gjør man for å holde motivasjonen gående? Det funker liksom ikke å ha mål jeg vil oppnå.
The CupCake Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Tro meg, jeg har det som deg. Begynte på universitetet til høsten og har eksamen etter jul. Jeg vet at jeg har så UTROLIG mye å lese, men jeg kommer bare ikke i gang. Det jeg har merket hjelper, er å lage seg en "ukeplan". I stedenfor å ha mye foran seg, og ikke vite hvor man skal starte, er det greit å strukturere det litt. Sett opp en plan fra mandag til fredag (og lørdag og søndag i mitt tilfelle). Og når du er ferdig med dagens "lekser", kan du være fornøyd og stryke over det på timeplanen. Da vet du hva du har gjort, og hvor mye du har igjen. Og sett av en viss tid. Du skal lese i 1 time. Sett på alarm. Legg fra deg klokken. Og bare les til alarmen piper. Da tar du en pause, også starter du igjen etter 10-15 mins pause. Ikke la pausene bli for lange *fnise* Det er flere som er i samme båt som deg. Det gjelder bare å være streng, og holde unna fristelsene. Og tenk hele tiden på utbyttet. "Hvis jeg leser nå, blir jeg raskere ferdig". Eller "leser jeg nå, består jeg eksamen lettere" osv osv. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå