Gå til innhold

angst og depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter. Jeg har nådd bunnen. Jeg orker ikke lenger å stå opp. Ligger med pcen i sengen... Jeg er dypt deprimert og har angst. Jeg er redd for meg selv og hva jeg kan finne på.

Jeg vil ringe psykologen min, men vet ikke hva jeg skal si... Hun sa jeg skulle ringe hvis det var noe, men jeg vet ikke om dette er viktig nok.

Tror jeg bare blir i sengen, orker ikke møte verden lenger.

Noen som vet hvordan det føles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min har det samme probleet, og etter at jeg har mast lenge, så har hun nå enderlig tatt kontakt med psykologen. Nå har jeg enda ikke sett hvordan det vil gå, om det funker eller ikke. Men det er vel håp :lete:

Så jeg råder deg absolutt å ta kontakt....for det virker som om du innerst inne vurderer det du også!!!!!

Skrevet

Nogenlunde..Du burde ringe psykologen din, fordi dette ER noe og det ER viktig hvis du frykter deg selv!

Skrevet

Til dels.

Jeg er ikke kommet "så langt" at jeg ikke står opp, og håper for guds skyld at jeg ikke kommer dit. Men det er fordi jeg tvinger meg selv opp, pluss at jeg ikke har noe valg pga jobb. Men det betyr ikke at jeg ikke har det J***! Jeg sliter hver dag med vonde tanker, frykt og ensomhet. Så jeg kan vel si at jeg skjønner deg godt!

Det som kan trøste, er at du kan og vil aller mest sannsynelig komme ut av dette, selv å håpløst det virker nå. Ingen dum ide å ringe psykologen syntes jeg. De er jo kjent med dette! Du trenger ikke måtte forklare noe annet enn at du har det fryktelig dårlig nå, og vet ikke hva du skal gjøre. Hun/han kan hjelpe deg å få tankene dine på rett kjør igjen. Selvom man vet hva man burde gjøre, så trengs det ofte noen som kan si det til en, som kan roe enn ned å si det kommer til å ordne seg.

:klemmer:

Skrevet

Jeg var hos henne i går... så føler det er litt dumt kanskje... Jeg er redd for min egen impulskontroll... Hun ville egentlig tvangsinnlegge meg... Så er ganske skeptisk....

TS

Skrevet

Jeg var hos henne i går... så føler det er litt dumt kanskje... Jeg er redd for min egen impulskontroll... Hun ville egentlig tvangsinnlegge meg... Så er ganske skeptisk....

TS

Ring! Det er ikke dumt, det er veldig fornuftig!

Skrevet

Ring! Det er ikke dumt, det er veldig fornuftig!

Tenk om jeg må inn på tvang... Jeg er ikke gal, bare veldig langt nede... Føler meg helt fail... Jeg orker ikke tanken på tvangsinnleggelse. Det er snart jul.. er redd familien min får vite.

TS

Skrevet

Det skal veldig mye til å bli innlagt på tvang. Dersom du tar kontakt med psykologen og får snakket litt med henne, så kanskje det hjelper slik at det heller ikke er nødvendig med en innleggelse.

Jeg tror psykologen din bare blir glad dersom du tar kontakt (altså ikke glad fordi du er dårlig, men fordi du oppsøker hjelp). De ønsker jo å hjelpe best mulig, og det kan være vanskelig dersom pasienten ikke sier i fra når ting ikke er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...