Gå til innhold

Ektepar svindlet NAV for 1,5 millioner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det synd på dem?

Hvis man svindler til seg penger på denne måten er det bare riktig at de blir straffet. De har kun seg selv å takke.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det synd på dem?

Hvis man svindler til seg penger på denne måten er det bare riktig at de blir straffet. De har kun seg selv å takke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg syns synd på de fordi de har tatt disse valgene og havnet i denne situasjonen ... men det er kanskje fordi jeg syns at om jeg selv hadde vært i deres situasjon, så hadde jeg ikke taklet det i det hele tatt - syns det høres helt forferdelig ut.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det synd på dem?

Hvis man svindler til seg penger på denne måten er det bare riktig at de blir straffet. De har kun seg selv å takke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvorfor kan ikke folk la være å snoke i andre menneskers anliggender?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk la være å snoke i andre menneskers anliggender?

Hehe, grov svindel er faktisk ulovlig... Eller følte du deg truffet kanskje?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, grov svindel er faktisk ulovlig... Eller følte du deg truffet kanskje?

Blablabla. Slutt å unnskyld snoking i andre menneskers privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blablabla. Slutt å unnskyld snoking i andre menneskers privatliv.

Når man stjeler penger så er det faktisk ikke en del av ditt privatliv, den retten ga du opp når du bestemte deg for å begå en forbrytelse. Teit du er...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stjeler penger så er det faktisk ikke en del av ditt privatliv, den retten ga du opp når du bestemte deg for å begå en forbrytelse. Teit du er...

Ikke mat trollet. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off track: Er det bare meg, eller er det andre som synes det er litt forvirrende å lese når en AB svarer en annen AB? :natti:

Til temaet: Jeg skjønner at du synes synd på dem, synes også litt synd på dem, men de valgte den veien selv.

Endret av SnowTiger !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off track: Er det bare meg, eller er det andre som synes det er litt forvirrende å lese når en AB svarer en annen AB? :natti:

Til temaet: Jeg skjønner at du synes synd på dem, synes også litt synd på dem, men de valgte den veien selv.

Off track, jo enig med deg .

Hvorfor synes synd på dem ? Var det ikke så at de bor i et hus til 15 mill ?

De er kriminelle, om de fremstiller seg som ofre er de uansett kriminelle .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off track, jo enig med deg .

Hvorfor synes synd på dem ? Var det ikke så at de bor i et hus til 15 mill ?

De er kriminelle, om de fremstiller seg som ofre er de uansett kriminelle .

Selvfølgelig er de kriminelle, og de gjorde en gjerning som burde bli straffet for, men hvis du hadde satt deg selv i den situasjonen de selv var i, så er det lett å få sympati. Det forandrer likevel ikke straffen deres, for den har de fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det er mulig å få sympati med de. De har jo med viten og vilje satt seg i denne situasjonen selv!

Konklusjonen fra retten er hard: "Kriminaliteten har et systematisk og profesjonelt preg og viser en totalt manglende respekt for lovgivningen som regulerer økonomisk virksomhet." Retten tilføyer at "de har vist en fast og forbrytersk vilje til å unndra midler fra betaling av skatter og avgifter".

Er jo ikke akkurat som om dette var noe som bare "skjedde"...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stjeler penger så er det faktisk ikke en del av ditt privatliv, den retten ga du opp når du bestemte deg for å begå en forbrytelse. Teit du er...

Herregud da. Hva vet vel du om de trengte pengene eller ikke? Snoking er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud da. Hva vet vel du om de trengte pengene eller ikke? Snoking er det uansett.

å himmel..... tenker du det samme om noen raner en butikk ? det kunne jo hende de trengte pengene liksom.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. Hva vet vel du om de trengte pengene eller ikke? Snoking er det uansett.

Trenger ei bukse, så jeg tar din, jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Herregud da. Hva vet vel du om de trengte pengene eller ikke? Snoking er det uansett.

Nei, det heiter ikkje snoking, det heiter etterforskning. Og det er politiet og NAV i sin fulle rett til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er unødvendig av media å komme med så mange personopplysninger om paret. Hvorfor er det nødvendig å skrive at de bor i Holmenkollen? Oslo vest hadde holdt lenge. Det samme gjelder å oppgi den nøyaktige alderen til begge to. Et par i 50- årene hadde gjort samme nytten. Det kommer også klart fram at de har drevet med en type næringsvirksomhet.

Jeg vil tro at disse opplysningene gjør paret lett identifiserbart for alle i nabolaget. Det vil gjøre det vanskeligere for dem å komme tilbake i samfunnet og ut i jobb, og øker således sjansene for at det offentlige må forsørge disse for resten av livet. I tillegg til den personlige belastningen det er å være identifisert og få sin sak brettet ut, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er unødvendig av media å komme med så mange personopplysninger om paret. Hvorfor er det nødvendig å skrive at de bor i Holmenkollen? Oslo vest hadde holdt lenge. Det samme gjelder å oppgi den nøyaktige alderen til begge to. Et par i 50- årene hadde gjort samme nytten. Det kommer også klart fram at de har drevet med en type næringsvirksomhet.

Jeg vil tro at disse opplysningene gjør paret lett identifiserbart for alle i nabolaget. Det vil gjøre det vanskeligere for dem å komme tilbake i samfunnet og ut i jobb, og øker således sjansene for at det offentlige må forsørge disse for resten av livet. I tillegg til den personlige belastningen det er å være identifisert og få sin sak brettet ut, selvsagt.

Da kan de jo bare selge huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, de klarte ikke komme unna med dette ... syns egentlig litt synd i de ... Min lenke

Flott at de blir tatt. Lite irriterer meg mer enn trygde- og forsikringssvindlere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...