Gå til innhold

Skal selge bilen - veiavgift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge bilen min, den er gammel og ikke særlig mye å skryte av, men den går som bare det og har lav km.

Håper jeg kan få noen tusen for den.

Men hvordan gjør man det med veiavgift? Jeg har selvsagt betalt for i år, men man får vel ikke veiavgiften før i mars? Så da kan jeg vel helt fint selge den uten av veiavgiften er betalt?? Tenker å få selge den så fort som mulig, men legger den vel ikke ut før i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som står som eier av bilen 1. januar er juridisk ansvarlig for veiavgiften, selv om den ikke forfaller før i mars. Så dersom du selger den etter dette lønner det seg å betale den først, og heller bake det inn i prisen på bilen. Vanligvis vil ny eier betale den for å unngå å bli avskiltet, men dersom de uansett ikke skal ha skilter på bilen risikerer du å bli sittende med svarteper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som står som eier av bilen 1. januar er juridisk ansvarlig for veiavgiften, selv om den ikke forfaller før i mars. Så dersom du selger den etter dette lønner det seg å betale den først, og heller bake det inn i prisen på bilen. Vanligvis vil ny eier betale den for å unngå å bli avskiltet, men dersom de uansett ikke skal ha skilter på bilen risikerer du å bli sittende med svarteper.

Oi, det var jeg ikke klar over! Da får jeg nok betale den ja, og skrive at veiavgiften er betalt i annonnsen. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...