Gå til innhold

ventetid hos psykolog

Fremhevede innlegg

Gjest Månestøv
Skrevet

Sliter med angst og depresjon og venter på time hos psykolog. Har nå ventet i et halvt år, og skulle egentlig fått time innen utgangen av September. Har prøvd å ringe, men får bare beskjed om at jeg må vente på brev fra dem. Hvor lang tid kan jeg regne med at dette tar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da :( Utrolig at det kan være så lange ventelister!

Men i og med at ventetiden egentlig har gått ut så kan det jo komme når som helst. Syns de burde gitt deg et litt mer konkret svar, kanskje du kan spørre igjen?

Skrevet

Er nok like rundt hjørnet :-)

Mangel på psykologer as, ikke rart når man må ha 6 i snitt for å høre på andres problemer..

Gjest On Topic
Skrevet

Har du eit brev kor det står at forventa innkalling til psykolog skulle ha vore i september? I så fall kan du ta kontakt med pasientombudet for da er det fristbrudd. Du kan få dei til å ringe plassen du er henvist til for å få satt opp time til deg fortløpende eller finne eit bedre alternativ til deg.

Skrevet

Sliter med angst og depresjon og venter på time hos psykolog. Har nå ventet i et halvt år, og skulle egentlig fått time innen utgangen av September. Har prøvd å ringe, men får bare beskjed om at jeg må vente på brev fra dem. Hvor lang tid kan jeg regne med at dette tar?

Hei. Jeg er i samme situasjon. Har ventet over 6 mnd nå. Skulle egentlig hatt det for lengst. Har bedt legen om å purre, men vi får se. Forstod det sånn at det tar veldig lang tid. Håper du får timen din snart. Jeg vet hvor jvelig det er å vente :klemmer:

Skrevet

Har du eit brev kor det står at forventa innkalling til psykolog skulle ha vore i september? I så fall kan du ta kontakt med pasientombudet for da er det fristbrudd. Du kan få dei til å ringe plassen du er henvist til for å få satt opp time til deg fortløpende eller finne eit bedre alternativ til deg.

Ikke pasientombudet, men HELFO; HER

Som du ser av linken kommer det altså an på om du er vurderert til å være rettighetspasient eller ikke.

Skrevet

Er nok like rundt hjørnet :-)

Mangel på psykologer as, ikke rart når man må ha 6 i snitt for å høre på andres problemer..

Det er vel gjerne ikke bare lyttingen det dreier seg om. ;)

Skrevet

Vet jo selvfølgelig det, men man må ikke være så himla smart som de skal ha det til. Er jo tydelig mangel her i landet.. og veldig mange idioter osm allerede sitter i jobben og

Gjest Månestøv
Skrevet

Er ikke rettighetspasient så har ikke krav på noe bindende tidsfrist, men trodde de prioriterte barn og unge :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...