Livsnyteren Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg lurer på hva jeg skal lage til jul og tenkte å høre hva dere liker å lage 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Julaften er om 5 dager og du har ikke engang begynt å TENKE på hva du skal lage? 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Vi baker ikke spesielt mye egentlig - pepperkaker, Sarah Bernhard, biscotti med tranebær og hvit sjokolade. Ellers ruller jeg gjerne noen oreokuler, baileysmarsipan og brenner noen mandler. Kransekake kjøper jeg. 1
Gjest badeand1 Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Julaften er om 5 dager og du har ikke engang begynt å TENKE på hva du skal lage? KRIIIIISEEE!! 2
Rødtoppen86 Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Lager alltid sjakkruter berlinerkranser. Ellers i år har jeg laget slike kolakaker som jeg fant her på kvinneguiden, og havrekuler. 1
Gjest Survival Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Julaften er om 5 dager og du har ikke engang begynt å TENKE på hva du skal lage? Hvem faen bryr seg. Og forresten, fem dager er rikelig med tid til å bake! Jeg for min del baker aldri fordi jeg "må". Har heller ingen tradisjoner eller faste bakverk jeg lager hver jul. Jeg baker ting jeg har lyst å bake, enten det er julebakst eller ei. I år har jeg laget delfiakake, pepperkakekonfekt, hvite sjokoladetrøfler, pepperkaker og noen andre småting. 1
Livsnyteren Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2011 Hvem faen bryr seg. Og forresten, fem dager er rikelig med tid til å bake! Jeg for min del baker aldri fordi jeg "må". Har heller ingen tradisjoner eller faste bakverk jeg lager hver jul. Jeg baker ting jeg har lyst å bake, enten det er julebakst eller ei. I år har jeg laget delfiakake, pepperkakekonfekt, hvite sjokoladetrøfler, pepperkaker og noen andre småting. Takk for fine forslag! Kunne ikke vært mer enig, plenti av tid å bake/lage julegodt. Lager også bare det jeg har lyst på blir ikke noe 7 sorter værtfall. Kjekt å se hva andre lager her blir det minte konfekt, lakris fudge, lakris, ostehorn, pepperkaker og daimiskake masse godt og tar ikke lang tid å lage. 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 22. desember 2011 #8 Skrevet 22. desember 2011 Vi baker ikke spesielt mye egentlig - pepperkaker, Sarah Bernhard, biscotti med tranebær og hvit sjokolade. Ellers ruller jeg gjerne noen oreokuler, baileysmarsipan og brenner noen mandler. Kransekake kjøper jeg. Skal vi se.. Det var bare 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 sorter. Jeg syns det var mye. Pluss den kransekaka du nevnte. Du er heldig som har så mye overskudd at du orker det.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 22. desember 2011 #9 Skrevet 22. desember 2011 (endret) For øvrig har vi kun laget pepperkaker (med ferdigdeig). Vi har ikke så mye energi for tiden, så vi prioriterer heller å vaske gulv. Endret 22. desember 2011 av fr21_5ffdsa
-Fisken- Skrevet 23. desember 2011 #10 Skrevet 23. desember 2011 I år har jeg laget biscotti, pikekyss, brente mandler, salte mandler, hvite kakemenn, romkuler, peanøttsjokolade, sjokolade med chili og maldonsalt og mandler dyppet i sjokolade. I dag blir det havreflarn. 1
Gjest Jytte Skrevet 23. desember 2011 #11 Skrevet 23. desember 2011 Iår jar jeg faktisk ikke bakt noen ting. Har kjøpt og fått noen gode småkaker og en marsipankake. Så var jeg i utlandet nylig og kjøpte endel god sjokolade. Idag skal jeg lage en frisk ostekake - som blir mitt eneste "bakverk" til jul.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #12 Skrevet 23. desember 2011 Har laget red velvet cupcakes krydret med kanel og stjerneanis. Men det er vel alt egentlig. Har ikke noen å bake for så.
Brunhilde Skrevet 23. desember 2011 #13 Skrevet 23. desember 2011 Jeg har heldigvis nok energi til å både bake og vaske gulv, gulvene har jeg tilogmed vasket opptil flere ganger i løpet av uka som gikk. Jeg har bakt serinakaker, pleskner, mandelkaker og havrekjeks. I tillegg har jeg mikset sammen peppermynter, marsipankuler og brent noen mandler. Det er egentlig lite i forhold til hva jeg har pleid å bake og lage, men nå ble det sånn i år. Det holder i massevis, spesielt siden jeg har en stor boks kjøpte pepperkaker i tillegg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå