AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 I helgen ble flere av mine varer tatt av den forrige kunden mens jeg sto og betalte. De butikkansatte sier det er mitt ansvar å få med meg varene. Vil det si at jeg må pakke varene mine før jeg betaler? Hvordan vil resten av kundene reagere på det? Hvordan ville dere som jobber i butikk ha reagert, hadde jeg fått nye varer?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Har du seriøst ikke større problemer? Herregud. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 I helgen ble flere av mine varer tatt av den forrige kunden mens jeg sto og betalte. De butikkansatte sier det er mitt ansvar å få med meg varene. Vil det si at jeg må pakke varene mine før jeg betaler? Hvordan vil resten av kundene reagere på det? Hvordan ville dere som jobber i butikk ha reagert, hadde jeg fått nye varer? Det er da mange som pakker før de betaler, til stor irritasjon for oss som står og venter. Alle kan ikke bruke hele dagen i butikken. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 I helgen ble flere av mine varer tatt av den forrige kunden mens jeg sto og betalte. De butikkansatte sier det er mitt ansvar å få med meg varene. Vil det si at jeg må pakke varene mine før jeg betaler? Hvordan vil resten av kundene reagere på det? Hvordan ville dere som jobber i butikk ha reagert, hadde jeg fått nye varer? Vel, hvis det er sånn de butikkansatte ønsker å ha det, hadde jeg begynt å pakke varene mine før jeg betalte heretter, ja. Og hadde det blitt surmuling fra de andre bak deg i køa, hadde jeg glatt anbefalt dem å gjøre det samme, siden butikken er plaget med tyveri fra samlebåndet og ikke er interessert i å gjøre noe med problemet. 9
Chord Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Ser ikke folk at det de pakker oppi posen(e) ikke er det de har kjøpt? Kjøper folk så mye at de mister kontrollen over hvor mange melkpakker de har betalt for? Eller stjeler de med vilje?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Ser ikke folk at det de pakker oppi posen(e) ikke er det de har kjøpt? Kjøper folk så mye at de mister kontrollen over hvor mange melkpakker de har betalt for? Eller stjeler de med vilje? Jeg tipper at når man tar varer fra andre siden av båndet, som jo er fysisk adskilt fra ens egen del, så er det nok med vilje, ja... 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tipper at når man tar varer fra andre siden av båndet, som jo er fysisk adskilt fra ens egen del, så er det nok med vilje, ja... Folk får seg til å gjøre mye rart. Selv klarer ikke å putte en gjenglemt tyggispakke i min egen pose 1
Chord Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tipper at når man tar varer fra andre siden av båndet, som jo er fysisk adskilt fra ens egen del, så er det nok med vilje, ja... Det er sant. Men jeg ser av og til at hvis er er mye folk (begge "båndene" er opptatt), og den som sitter i kassa slipper varene ned til det båndet som ser ut til å bli tomt først. Det var dette jeg så for meg. Men det er sant, det er jo vanligvis adskilt
Gjest Regza Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Merkelig, når jeg har vært å handlet med venner, og jeg har betalt og pakket ned mitt og venninna mi legger ting på båndet og det blir sent nedover og jeg har tatt det i posen min har jeg alltid fått beskjed om at det er ikke er mitt. De passer godt på her hvertfall
Chelmon Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Helt seriøst, om jeg stod og betalte når dette skjedde ville jeg ha sagt at jeg ikke vil ha varene likevel. 1
Gjest Grønnblomst Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Finnes det virkelig folk som er så frekke, eller er de så vimsete at de får med seg andres varer? Hadde jeg vært deg, hadde jeg stoppet opp, og spurt den forrige kunden hvor i h****** h*n hadde tenkt seg med mine varer. Deretter gått tilbake og betalt. Eller merket du dette først etter at du hadde betalt? I så fall hadde jeg gått etter den forrige kunden.
Moscato Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 I helgen ble flere av mine varer tatt av den forrige kunden mens jeg sto og betalte. De butikkansatte sier det er mitt ansvar å få med meg varene. Vil det si at jeg må pakke varene mine før jeg betaler? Hvordan vil resten av kundene reagere på det? Hvordan ville dere som jobber i butikk ha reagert, hadde jeg fått nye varer? Jeg hadde helt klart bedt om å få kvitteringen, gått gjennom det som lå på båndet, og sagt klart ifra at jeg skulle ha med meg hjem det jeg hadde betalt for (eller bedt om at det som manglet ble trukket ifra). Kjenner ikke en eneste butikkansatt som ville krangla på det, og jeg har selv vært kassadame. Og nei, ikke pakk varene før du betaler, det er ineffektivt. Men begynn gjerne pakkingen mens du venter på at resten av dine varer skal scannes. 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Finnes det virkelig folk som er så frekke, eller er de så vimsete at de får med seg andres varer? Hadde jeg vært deg, hadde jeg stoppet opp, og spurt den forrige kunden hvor i h****** h*n hadde tenkt seg med mine varer. Deretter gått tilbake og betalt. Eller merket du dette først etter at du hadde betalt? I så fall hadde jeg gått etter den forrige kunden. Jeg merket det først da jeg skulle pakke mine varer. Når det gjelder de to adskilte områdene nedenfor kassa, så ser jeg veldig ofte at de ansatte bruker samme side for to kunder etter hverandre. Ofte mens jeg står og pakker varer så kommer den neste kundens varer seilende. Men jeg passer jo alltid godt på at jeg kun får med mitt eget. Til den som spurte om jeg virkelig ikke har større problemer: Nei, akkurat i dag har jeg ikke opplevd noe verre enn å bli bestjålet. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med de virkelig store belastningene her i livet, som når man finner dolokket åpent, eller får en krass kommentar av fotballfrue. 5
Gjest Grønnblomst Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Jeg merket det først da jeg skulle pakke mine varer. Når det gjelder de to adskilte områdene nedenfor kassa, så ser jeg veldig ofte at de ansatte bruker samme side for to kunder etter hverandre. Ofte mens jeg står og pakker varer så kommer den neste kundens varer seilende. Men jeg passer jo alltid godt på at jeg kun får med mitt eget. Til den som spurte om jeg virkelig ikke har større problemer: Nei, akkurat i dag har jeg ikke opplevd noe verre enn å bli bestjålet. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med de virkelig store belastningene her i livet, som når man finner dolokket åpent, eller får en krass kommentar av fotballfrue. Ja. Det har jeg også merket noen ganger. Utrolig irriterende når de i kassa er så sløve at de legger varene mine på samme side som den forrige kunden. Pleier alltid å følge med uanset jeg. Særlig hvis det er ganske gamle kunder foran meg i kassa. De kan være litt vimsete noen ganger.
Gjest Grønnblomst Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 En ting er helt sikkert. Jeg betaler IKKE for noe jeg ikke får.
Rusken Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Har du seriøst ikke større problemer? Herregud. Hva er det for noe å si? Hadde ikke du reagert om noen stjal varene dine? 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 En ting er helt sikkert. Jeg betaler IKKE for noe jeg ikke får. Men det hadde jeg allerede gjort...
Gjest Consensio Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 På Svinesund er dette normalt. Folk som handler der er jo helt gale, noe som har ført med seg at jeg har ett øye på varene mine mens jeg betaler dersom jeg er alene. Har skjedd flere ganger hvor jeg tar folk på fersken hvor de står å forsyner seg av mine varer.
Gjest fireflies Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Har du seriøst ikke større problemer? Herregud. Alle er ikke så heldige at de har råd til å bli frastjelt x antall matvarer. Jeg har i hvertfall ikke råd til det. Dessuten er det vel helt normalt å reagere på tyveri. Endret 19. desember 2011 av fireflies 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 Kassadame her. Hvis det hadde skjedd før du har rukket å betalt, eller oppdaget det mens du pakket posene så har du fått løpe inn å hente lik vare i butikken, UTEN å betale for det. Men hvis du har rukket å komme deg hjem, og så kommet tilbake 45 min senere, så sannsynligvis ikke. Øl og tobakksvarer gjelder ikke. Jeg husker sjeldent ansiktet på kundene mine, spesielt når jeg ekspederer 100 personer i timen. Så om du var her for 20min siden, og HVA du kjøpte er som regel ikke noe jeg husker. Så da må du nok betale på nytt. Det fins ingen klar regel på dette, kommer litt an på situasjonen og hvem som er i kassa. Er mange som prøver seg på slike ting for å få ting gratis, så vi gir ikke ut med største selvfølgelighet. Det er iallefall ikke vårt ansvar at ingen tar varene dine, det heller mer på deg 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå