Gjest l Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Gjør dere dette? Eller føler dere at ansvaret ligger mer hos barnet når h*n blir eldre til å ta vare på klær og utstyr?
Kayli Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg merker fortsatt yttertøy og sko til mine barn. De er 8 og 12 år gamle. Bytteklær legger jeg i en pose og skriver navnet utenpå posen. De har egne korger til dette på skolen. Som lærer i småskolen har jeg erfart at veldig mange barn ikke helt har oversikt over hva de eier, så det er supert når foreldre er flinke til å merke klær! Særlig gjelder dette klær som mange har like av, f.eks. treningsdresser, cherrox, gummistøvler, luer, votter og badehetter.
Askael Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er voksen og merker fortsatt tøyet mitt. >.>
sebastianen Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Nei, bare innesko så vidt jeg vet. Minstemann er 11.
Moscato Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 (endret) I min familie ble det aller meste merket gjennom hele barneskolen. Yttertøy merkes fortsatt. Uansett om barna skal lære seg å passe på klærne sine eller ei, så skjer det uhell, og det skal det få lov til å gjøre uten at det nødvendigvis blir fryktelig dyrt. Gymklær er spesielt utsatt, men man skal også ta med i betraktningen at mange barn har like klær, og skikkelig merking gjør det enklere for både barn og voksne å ha kontroll. Dessuten er klesstjeling/-gjemming en populær mobberaktivitet, og ingenting er mer stas å gå etter enn klær som ser nye og flotte ut. Endret 19. desember 2011 av Moscato
Brukernavn Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Jeg merker alle datterens klær. Hun er 10.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå