AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har vært hos psykolog i dag og sliter med veldig mye... både angst og depresjon i ganske alvorlig grad... Psykologen ble veldig bekymret, og gav meg noen valium som jeg skulle ta når angsten ble som verst. Jeg ser at de er 5mg... Er ikke det ganske mye? Jeg er redd for å ta dem, men vet at jeg må, i en liten periode.. Hvordan føler man seg etter å ha tatt dem? bør jeg ta dem? noen med erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Man skal alltid ta benzoprep. med forsiktighet, og ikke over en lang periode. De er sterkt avhegighetsskapende. Du må ikke ta de tabl. det er frivillig. Hvis du er usikker på dosen så start med å dele en tabl. Valium gjør deg rolig og avslappet. 1
Gjest boltu Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har vært hos psykolog i dag og sliter med veldig mye... både angst og depresjon i ganske alvorlig grad... Psykologen ble veldig bekymret, og gav meg noen valium som jeg skulle ta når angsten ble som verst. Jeg ser at de er 5mg... Er ikke det ganske mye? Jeg er redd for å ta dem, men vet at jeg må, i en liten periode.. Hvordan føler man seg etter å ha tatt dem? bør jeg ta dem? noen med erfaringer? For en kort periode eller sporadisk bruk, blir du neppe avhengig av dem. Over lengre tid og bruk hver dag er ikke å anbefale, da du vil bli avhengig av dem. Du vil sannsynligvis føle deg avlslappet og kanskje litt smådøsig. Forsøk deg frem med en halv tablett først. De er ikke farlige, og ikke giftige.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Okei... Da prøver jeg med en halv til å begynne med:) Jeg er veldig skeptisk til piller, men det er nok nødvendig... de skriver vel ikke ut valium til hvem som helst... takk for råd ts
Gjest Chevy Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 jeg fikk dem for at kroppen min skulle slappe av når jeg hadde massiv hodepine. jeg tok dem ett par ganger for og slappe av generelt, fordi jeg har angst. Jeg våknet med hodepine hver gang etter at jeg tok dem, syns ikke jeg slappet av noe serlig på dem heller. det er vel individuelt=)
Especially Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Jeg fikk valium 10 mg for angst. Jeg ble trøtt og sløv og følte meg litt bortkommen kanskje, men det gikk greit og det hjalp mot angst. Men ikke bruk det mange dager på rad, er veldig avhengighetsskapende.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Hei, Post gjerne åssen det virket på deg. Jeg skal snart til legen, og har det på samme måte. Sliter med sterk depresjon og indre uro. Jeg vil gjerne ha noe for dette så jeg i allefall kan komme greit gjennom julen. Men er også som deg, litt redd for piller. Men når det er så vondt, så blir man desperat..
nissejenta Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Rart at han ikke ga deg antidepressiva i stedet? Flere av dem hjelper både mot depresjon og angst... tar en tid før de begynner å virke skikkelig da!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Rart at han ikke ga deg antidepressiva i stedet? Flere av dem hjelper både mot depresjon og angst... tar en tid før de begynner å virke skikkelig da! Jeg tar antiderpressiva også... Valiumen er noe jeg tar når jeg kjenner at et angstanfall er på vei... Så slipper jeg å hyperventilere og få helt panikk. Jeg må også sløves litt ned da jeg må hindres fra å gjøre.... noe dumt mens jeg venter på mer hjelp TS
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Ang. hvordan jeg syntes det virket, så tok jeg en når jeg kjente den verste angsten komme. Merket ikke veldig mye annet enn at jeg gav litt faen, og angsten ble mye mindre, men det var fælt når pillen sluttet å virke, og det gikk opp for meg at jeg virkelig har angsten hengende over meg hele tiden... Skjønner nå godt hvorfor de er avhengighetsskapende... Har lyst til å ta en til hele tiden... bare for å få en pause til... Glad jeg har nok av viljestyrke TS
Becka Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Ang. hvordan jeg syntes det virket, så tok jeg en når jeg kjente den verste angsten komme. Merket ikke veldig mye annet enn at jeg gav litt faen, og angsten ble mye mindre, men det var fælt når pillen sluttet å virke, og det gikk opp for meg at jeg virkelig har angsten hengende over meg hele tiden... Skjønner nå godt hvorfor de er avhengighetsskapende... Har lyst til å ta en til hele tiden... bare for å få en pause til... Glad jeg har nok av viljestyrke TS Veldig bra. Du, hjelper det ikke litt å vite at du har det tilgjengelig om det skulle bli helt for j***? Jeg skjønner også veldig godt at det kan friste å ta mer... Skummelt, men man vil jo innerst inne ikke det. Og jeg tror viljestyrken er langt sterkere enn man tror, selv med angst!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 Veldig bra. Du, hjelper det ikke litt å vite at du har det tilgjengelig om det skulle bli helt for j***? Jeg skjønner også veldig godt at det kan friste å ta mer... Skummelt, men man vil jo innerst inne ikke det. Og jeg tror viljestyrken er langt sterkere enn man tror, selv med angst! Det er en virkelighetsflukt.. Fint å ha muligheten, men det krever jammen mye viljestyrke. forholder meg skeptisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå