Gå til innhold

Kim Jong-Il død


Gjest finurlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal bli interessant å se hva som skjer fremover, men jeg tror dessverre ikke det blir mye endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Bin Laden, Gaddafi og nå Kim. For et år.

Verden gleder seg.

Vel, kanskje ikke med tanke på arvtageren i NordKorea.

Mer brutal, sies det.

Det trengte de virkelig ikke, der borte. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SemperFi

Verden følger nøye med nå.

Ut ifra det jeg har lest er det sønnen hans som tar over, han skal vist være litt milde enn sin far.

Blir spennende å følge med på utviklingen i Nord Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Verden følger nøye med nå.

Ut ifra det jeg har lest er det sønnen hans som tar over, han skal vist være litt milde enn sin far.

Blir spennende å følge med på utviklingen i Nord Korea.

Enig der, og hele Nord-Korea holder også pusten nå.

En ting er jo at Kim Jong-Un skal overta, men hva vil det hjelpe når det står en stab av gamle generaler bak ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Enig der, og hele Nord-Korea holder også pusten nå.

En ting er jo at Kim Jong-Un skal overta, men hva vil det hjelpe når det står en stab av gamle generaler bak ham?

Jeg tror den staben er ganske demokratisk, men har vært redd for å ytre sine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kim-jong-il-relaxing1.jpg&w=461&h=362&ei=z1zvTr-_BoKk4gS4sKC4Bw&zoom=1&iact=rc&dur=283&sig=115192696958334936172&page=3&tbnh=120&tbnw=155&start=44&ndsp=21&ved=1t:429,r:13,s:44&tx=65&ty=20

Min mor sa altid at om du er bange for noen, forestill deg dem i undertøy...Spøk til side, det tar sikkert år før Nord-Korea kommer 'opp' på resten av verdens nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Jeg tror den staben er ganske demokratisk, men har vært redd for å ytre sine meninger.

Jeg tror motsatt. Om Jong-Un skulle prøvd å ta skritt mot demokrati, så tror jeg den gamle staben vil bryte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Det skjer ikke pøkk. Men det er jo rart at disse vidundermenneskene av noen ledere faktisk kan dø...

Det er veldig sant. Dessverre er ikke "Store, Flotte Ledere" udødelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer ikke pøkk. Men det er jo rart at disse vidundermenneskene av noen ledere faktisk kan dø...

Ikke sant?! Hørt av omveier at han pøllet og hadde mat mellom tennene og... *sjokk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det blir vel neppe noe stor forandring. Han har sikkert lært opp sønnen godt fra dagen han ble født omentrent. Blir litt sint når jeg ser de to tjukkasene, så ser man hvor tynn folket er som holder på å sulte ihjel.. Gah :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PseudonymBruker

Sønnen er ikke kjent for å være mildere enn sin far. Tvert imot har han bla. a et attentaforsøk på sin bror bak seg, nå som han er ivrig på å ta over etter pappa...

Imidlertid er det nok folk i familien som har innflytelse på ham, som vil få sin vilje gjennom framover, ved å styre ham litt.

Men han er kjent for å være brutal, den godeste Kim Jung Un.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://touch.vg.no/article.php?artid=10016939

Og Kim Jong-Un pekes ut som etterfølgeren.

Hvilke konsekvenser vil det ha for folket?

Tror dere på et friere Nord-Korea etter dette?

Snarere tvert imot.

Det er alltid grunn til bekymring når diktatorer går av, enten det skjer i "ordnede former" eller som følge av revolusjon. Enten blir det et maktvakum som flere gjerne vil fylle, og det kan føre til stridigheter. Eller så risikerer man at den nye lederen må vise styrke og markere seg, og det kan føre med seg ganske mye rabalder, det også.

Ingen grunn til optimisme, altså. Dessuten vet vi jo ikke hvor gal sønnen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt å se alle som gråter og sørger. Sørger de virkelig? Hvordan er det i NK? Jeg skulle gjerne visst mer om hva som foregikk. Hvordan det er der. Det beste hadde vært at alle i NK fikk tilgang til internett og sosiale medier, så de kunne laget et folkeopprør. Eller er de happy som de er? Vet vi i det hele tatt noe?

Leste dere at den avdøde hadde med seg både kokker, flere frisører, massøser og andre da han dro med tog til Russland? Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt å se alle som gråter og sørger. Sørger de virkelig? Hvordan er det i NK? Jeg skulle gjerne visst mer om hva som foregikk. Hvordan det er der. Det beste hadde vært at alle i NK fikk tilgang til internett og sosiale medier, så de kunne laget et folkeopprør. Eller er de happy som de er? Vet vi i det hele tatt noe?

Leste dere at den avdøde hadde med seg både kokker, flere frisører, massøser og andre da han dro med tog til Russland? Sykt.

http://jp.dk/udland/asien/article2641318.ece

Her står det litt om hvorfor de gråter så. Men en del av det er nok krokodilletårer.

However, las også en artikkel et sted, men husker dessverre ikke hvor.

Men det var en kritisk artikkel, om at Nord-Korea ikke er så ille som media fremstiller det. Ja, det er landet av stillhet og løgn,

men det er jo ikke ukjent at et diktatur er uglesett, og derfor blir sterke bilder og historier overdrevet for å legge press på demokrati..

Husker som sagt ikke hvor jeg fant denne artikkelen, men den er ganske ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...