Gå til innhold

AP vil ha gratis hjelp til barnløse par


Gjest Gjesteposter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteposter

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ap-vurderer-gratis-hjelp-til-barnlse-6722233.html

Er dette riktig bruk av helsevesenets penger mens mennesker står i helsekø, eldre forsmekter hjemme uten å få plass på sykehjemmene, og blant annet psykiatriske pasienter stiller så svakt som de gjør?

Er det en menneskerett å bli gravid?

Har prioriteringen av de som skal forhåpentlig skal lokkes til å stemme på partiet ved neste valg gått litt vel langt her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at det ikke er en menneskerett å få barn/bli gravid. I tillegg mener jeg at det blir for dumt å prate om et klasseskille når prisen er 15.000 pluss 1.500 x3. Makssummen blir 19.500 og jeg tenker at det er noe alle i dagens norge har mulighet til å få til, hvis man ønsker det sterkt nok og hvis man er villig til å prioritere å få barn.

Jeg er forøvrig motstander av å argumentere med at det er andre helseoppgaver som er uløst, for jeg mener at det at noe annet er viktigere/verre ikke kan være argument i fht om man skal få dekket en helsetjeneste eller ikke. Det må være en vurdering av den enkelte tjeneste i seg selv, mener jeg. Hvis ikke er det jo ganske mye man ikke burde få dekket før alle kreftpasienter er sikret en forsvarlig og rask behandling... Så å sette ulike tjenester opp mot hverandre syns jeg blir feil.

Jeg mener da også at dette ikke er en helseoppgave. Å hjelpe noen til å få barn handler ikke om å behandle sykdom eller forbedre helse, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er helt vanlig å sette ulike typer sykdom og behandling opp mot hverandre, og etter min mening er dette helt riktig, selv om man selvfølgelig vil se mange situasjoner der det ikke er sort-hvitt.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/1997/nou-1997-7/6/7/1.html?id=343879

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/1997/nou-1997-7/6/7/2.html?id=343880

Hjelp mot barnløshet er her som fjerde prioritet, og det synes jeg er riktig prioritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis to voksne ikke klarer å spare opp 15-20 000kr, lurer jeg litt på hvordan de har tenkt å forsørge barnet når det kommer? Det er visse driftskostnader involvert, har jeg hørt rykter om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis to voksne ikke klarer å spare opp 15-20 000kr, lurer jeg litt på hvordan de har tenkt å forsørge barnet når det kommer? Det er visse driftskostnader involvert, har jeg hørt rykter om...

De tar den snille stemmesankende staten seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja 15000 var jo ikke noe penger

de bør heller tenke på kutte ned lange vente Køer, om jeg blir nødt til å ta IVF så vil jeg heller ta det privat, har heldigvis spart penger til det, det er selvsagt langt dyrere enn denne summen men da slipper man i hvertfall å vente i 1 år bare for å se en gynekolog :kjefte::kjefte:

Kutt ned lange køer penger er ikke det største problemmet, alle andre nabolander er bedre på akkurat det her tilbudet, Jeg måtte vente i over 1 år for å få time til utreddning, løsningen ble privat gynekolog i Danmark, hva er det som feiler helsepolittiken vår :kjefte:

Jeg er veldig lei venting :snurt:

Endret av jeg skal ha barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...