Gå til innhold

Halsbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt sår hals i en uke nå.Det et VONDT og jeg har problemer med å svelge. Bortsett fra det har jeg får forkjølelsessymptomer bortsett fra bittelitt tett nese.Kan jeg ha fått streptokokker i halsen eller det vanlig å ha vondt i halsen så lenge når det er virus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en lege, han kan avgjøre om du trenger antibiotika eller ikke. Det er bare et lite stikk i fingeren så får de vite om det er virus eller bakterie. CRP kalles det

Skrevet

Ja det kan være halsbetennelse, det er ikke nødvendigvis det men lurt å sjekke opp. Ubehandlet halsbetennelse kommer gjerne tilbake, har selv hatt litt problemer med det det siste året. Ofte er det nok for legen å bare se i halsen din også for å avgjøre om det skal behandles med antibiotika/pencillin.

God bedring :)

Skrevet

Takk for svar.Vil ikke bry legekontoret unødvendig for jeg vet de har mye å gjøre dernå før jul.Må jeg ikke inn til legen først hvis jeg skal ta crp?

Skrevet

CRP tar de på laben, så sender de ressultatet til legen. Det varierer fra legekontor til legekontor om man tar CRP før eller etter man har vært hos lege. Bare dra til legen, de ser mange som deg om dagen. Så de vet best hva om funker, det kan hende du også blir mer beroliget av å få halsen undersøkt.

Skrevet

Du kan inngå en avtale med laben, hvis CRPen viser en bakterie infeksjon så setter du deg å venter på legen. Hvis det bare er virus, så betaler du for prøven å drar hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...