Gå til innhold

Frustrert over innpåsliten kosehund


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med hunden i dag!

Hun er kosete til vanlig, men i dag er hun ekstrem.

Skal ligge på fanget mitt (og hun er jo ikke akkurat liten og lett), sitter ellers på gulvet og ser på meg med DET blikket. Hvis jeg ikke koser med henne, så legger hun labben på låret mitt.

Lurer på om hun ikke er helt frisk i dag, selv om hun har løpt masse i hagen og virker som hun er i fin form. Men hun gulper og er mer innpåsliten enn vanlig. Har ikke lyst til å gå i fra henne, men skulle absolutt vært ute og fått ting ferdig før jul...

Jeg fikser ikke det blikket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun har innbilt svangerskap og dermed trenger den ekstra kontakten? Lenge siden løpetid?

Sånne blikk er vanskelig å overse ja... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at hun har innbildt svangerskap, men det er ikke umulig at det er løpetid snart. Passer jo kjempefint nå rett før jul :roll: .

Har nå brukt en halvtime på å kose mage... med håp om at hun ville få nok. Men hundekreket bare vrengte seg over på ryggen og dyttet nesa inn i halsgropa mi :ler:

Har prøvd alt nå tror jeg. Har lekt, klødd, klappet, gått tur, løpt i hagen... hun har fått mat, hun har lekt med ballen og blitt avvist. Har bedt henne om å gå og legge seg flere ganger, men hun legger seg bare ned og stirrer på meg.

Jaja.. heller løpetid enn sykdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bare prøver å si til deg at du må sette ned tempoet litt, nå i julestria, og ikke løpe bena av deg slik som i fjor og året før (hvis du stresset på samme tida, så husker hun det)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo ikke stresset i det hele tatt :-?

Og jeg tror ikke at jeg stresset i fjor heller...

For øyeblikket er hun henvist til buret sitt i gangen. Der har hun oppholdt seg i snart 5 minutter og jeg håper at hun bare et litt bortskjemt.

Jeg har sjekket hele hunden for au-au også. Klemt litt på magen og rundt omkring, sjekket ører og nese. Alt ser ut til å være helt i orden. Hun har gjort det hun skal ute... *utelukker sykdom*

Kanskje det hjelper om jeg bare går fra henne og får unna det jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun begynner å bli dårlig. Det merker med en gang på MIkkel når han begynner å bli syk. Da søker han til fanget mitt, til hodeputen min etc. oftere enn vanlig. Dakkar bissevofsen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at ting ikke er som det skal når hun ikke er i form. Og i dag har jeg hatt det på følelsen liksom. Men det betyr jo ikke at det er noe alvorlig akkurat.

Hunden er en mammadalt uten like. Og ekstremt kosete.

Hun vet akkurat hvordan hun skal oppføre seg for å få kos og klapp :roll:

Fortsatt rolig. Selv om hun har flyttet seg over i sofaen sin (ja, hun har egen sofa, som vi låner noen ganger :ler: ).

Har oppdaget at hun vasker seg veldig ofte og er derfor ganske sikker på at det er løpetid på gang. Nuvel.. da kanjeg utsette gulvvasken til ti-på-halv-julemiddag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er da alle litt mer kosete noen dager? Jeg merker veldig forskjell både på meg og mannen min, så det er vel ikke noe unormalt.

Hunden min er en kosegris, og han får aldri nok, noen gang. Så jeg har lært meg å overse blikket (merker at folk på besøk blir helt satt ut av det, mens jeg ikke tenker over det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun har dager da det er mer kos enn andre. Men i dag har hun vært rar. Er sikker på at det er et eller annet.

Men jeg vlir mer og mer sikker på at det er løpetid.

Fikk i alle fall vært ute og kjøpt det jeg skulle.

Det ble egen julestrømpe med nam-nam og pipeleke til vofsen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis hunden din ikke begynner å bråke så kunne du jo kanskje sette den ut å la den løpe seg trett?

En ide er løpestreng, en wire som henges stramt noen meter over bakken fra tre i hagen til husvegg eller noe sånnt (Tenk på hvor høyt du henger den siden det kan være lite ideelt å få under haken når du klipper plenen om sommeren, å må dukke hver gang du passerer den) På denne wire'en hekter du selve løpebåndet som du lager av sterkt tau med karabin krok i begge ender, festes enkelt til halsbånd.

Hvis du ikke vil at hunden løper rundt treet og blir stående der å bjeffe når den har surret seg fast, så setter du bare en stopper på wire'en så båndet holdes gjenn og ikke blir langt nok til å komme seg rundt treet.

De kan lage sånn tau med krok til deg i hvilken som helst båt forretning hvis du skal ha nylontau og spleiset det. Det fikk jeg gjort billig for mange år siden, og det holder vist ut livet til mange hunder, kan enda ikke se slitarsje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde løpt seg sliten både på tur og i hagen (har inngjerdet hage).

Men formen kom seg utpå ettermiddagen og nå er hun frisk som en fisk igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Voffsen min er sånn av og til når han ikke er i form. Da trenger han mye nærhet og trøst. Men samtidig så vil han ikke for han er vond. Så sitter han og bare stirrer så jeg føler at det er like før jeg klikker til slutt for det blir så forferdelig intest. Så får han komme på fanget litt men det vil han ikke lenge. Og så er det påan igjen med stirringen og masingen og dyttingen med snuten....... :( :-? Huff. Ser at han ikke har det bra med seg selv - men kan liksom ikke gjøre så mye. Det er fælt når det er sånn ... :( Dakal lille Voffsen ....

Da han ble kastrert satt han på gulvet og skalv og gråt ut på kvelden da han våknet til - og var værre enn en unge. Syntes kjempemasse synd på seg selv - ville ha kos men greide ikke hoppe. Da måtte vi løfte han forsiktig opp på fanget og der krøllet han seg sammen og skalv og hadde det vondt . Stakkar liten....

Bra at hunden din ble seg selv igjen iallefall ......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de triste øynene som er verst og det faktum at hunder ikke kan snakke.

Men hunden er i storslag for tiden. Vet at det vanker middagsrester og julegodt hele tiden. Dessuten sitter hun stadig og snuser på julestrømta si :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...