Gå til innhold

Problemer med min søster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bor i en 3roms sammen med søsteren min på 18 år, og jeg føler det som om jeg nærmest må være moren hennes som går rundt og maser på at hun skal gjøre ting, som jeg trodde var selvsagt for en jente på 18.

Hun bidrar ikke noe når det gjelder å rydde, vaske eller noe slikt, men stort sett griser og roter. Nå gjør det ikke noe for meg at hun roter, fordi jeg går stort sett å rydder opp små ting hele tiden så det ikke skal bli rotete. Jeg har litt støv på hjernen, og det gjør ingen ting for meg å rydde og vaske.

Men det er griset hennes som skjer flere ganger om dagen jeg blir arg over. Type brukt snus, tannkrem som spyttes på kranen, foundation over hele vasken, brukte qtips som ikke kastes, sjokoladepålegg på kjøkkenskapene og dørhåndtak.. sånne ting.. Det hjelper ikke å si noe...iafall har jeg ikke sagt det på rett måte fordi hun endrer seg ikke. Hun blir helt tenåring og fjortis.

Ellers er min største bekymring at hun ikke tar ansvar for egen hygiene. Hun lukter vondt. Og det lukter surt fra rommet hennes. Hun vasker aldri tøy her hjemme, og mamma sier hun ikke gjør det hos foreldrene våre heller. Jeg ser jo at hun går i skittent tøy. Alt.. tom truser og sokker. Hun har bodd her i 3mnd og jeg har aldri sett henne vaske en truse...

Jeg vet ikke hvordan jeg skal legge ddet frem.

Jeg legger meg paddeflat når det gjelder at jeg kanskje er for pertentelig, men jeg innbiller meg ikke dette. Det var et problem da hun bodde hjemme og det ble tatt opp, men de regnet med at de ville løse seg selv... men det skjer ikke..

Jeg er så utmattet. Jeg føler at jeg har et ansvar som storesøster, men jeg er jo ikke moren hennes.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan be moren din om hjelp, enten til å finne ut hva du skal si, eller til å snakke med henne?

Skrevet

Få deg et eget sted? Hun er 18..hun vil klare seg på egen hånd.

Skrevet

Du kan jo lage noen regler som både du og henne skal forholde dere til.

Skrevet

Leier hun hos deg? Hvis hun gjør det kan du jo si at hun må skjerpe seg ellers får hun flytte tilbake til foreldrene deres. Hvis dere leier sammen hadde jeg sagt opp min del av leiekontrakten og funnet et annet sted å flytte. Så får hun finne noen som klarer å bo sammen med henne selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...