Gå til innhold

Noen som har prøvd Lightning process?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tittelen sier sitt, noen med gode, eller dårligere erfaringer etter LP?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dyrt, uten dokumentarsjon og det er din egen feil dersom du ikke blir frisk. Du må skrive under på at du ikke er kritisk til prosessen og etterpå må du erklære deg frisk, uansett hvordan du har det.

I forhold til ME er det direkte skadelig og det kan forverre sykdommen. I forhold til andre sykdommer vet jeg ikke. Antakelig passer kurset best for dem som trenger å granske egne tanker og justere egne tankemønstre. Jeg ville heller brukt pengene på psykologtimer. Du får mange timer hos en psykolog for prisen av LP-kurs. Jeg ville valgt psykologen, han har utdannelse i motsetning til en LP coach.

• Liker 1
Skrevet

Har ei venninne med ME som tok det, hun hadde ingen virkning.

Skrevet

Vel, hvis du tror hypnose og selvhjelpskurs kan kurere MS og homofili, ja, så kast gjerne bort pengene dine. Det er dine penger, tross alt.

Skrevet

Jeg tror LP er veldig bra for de som har satt seg fast. Deprimert, angst, tror en er sykere enn en er osv... Ser mange som er blitt friske fra mye rart av LP.

Skrevet

En kommune har hatt dette som prosjekt, og et stort flertall av de sykemelde kom tilbake i jobb innen 6 mnd.

Skrevet

En kommune har hatt dette som prosjekt, og et stort flertall av de sykemelde kom tilbake i jobb innen 6 mnd.

Men er det noe info om hvordan de samme menneskene hadde det 1, 2 og 3 år etterpå? Mange blir jo først litt bedre og så får de et nytt, verre kræsj.

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd LP, jeg opplever det egentlig som bare en kognitiv øvelse som kan ha god effekt for å snu tankemønster. Men jeg opplevde det også som fryktelig fanatisk og som delvis selvfornektelse. Klarte ikke å vedlikeholde det, og ble egentlig ganske deppa etterpå. Jeg har derimot hatt god effekt av kognitiv terapi over en lengre periode.

(Jeg har ME, og jeg ble ikke frisk med kognitiv terapi heller, men det hjalp meg å takle hverdagen bedre. Mens etter LP følte jeg meg forlatt og mislykket).

Endret av Store My
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde postviralt utmattelsessyndrom, og var sjuk i over 2 1/2 år før jeg bestemte meg for at jeg ikke hadde prøvd alt for å bli bedre før jeg hadde prøvd LP. Livet mitt blei brått snudd opp ned, for andre gang, og plutselig kunne jeg jobbe meg tilbake til et normalt liv uten frykt for nye kræsj. Etter 2 1/2 år i seng og sofa, så var selvfølgelig ikke alt som før i løpet av tre dager, men jeg har ikke hatt en eneste kræsj etter dette. Jeg kunne med en gang trene skikkelig, og presse meg sjøl, 10 måneder seinere var jeg etter gradvis opptrapping tilbake i full jobb, og den vanskelige tiden er nå et litt fjernt minne.

Jeg blir provosert av alle som har så faste meninger om at LP ikke er bra for noe. Pga slike folk, var mannen min ekstremt skeptisk til det hele, og det gjorde min avgjørelse om å delta veldig vanskelig. Heldigvis valgte jeg riktig! Men jeg gremmes over å vite at mange andre velger å la være på grunn av dette.

Uten LP tror jeg ikke at jeg i dag hadde sittet i full jobb, og i hvert fall ikke drømmejobben som jeg nå har hatt mot til å skaffe meg. Og jeg er helt sikker på at tanken på barn ville vært lagt på hylla for alltid. Nå har jeg en spennende framtid i en spennende jobb. Familieforøkelse planlegges, vi kan velge å bygge eget hus om vi vil. Jeg trener mer aktivt enn noensinne, og sist men ikke minst: Jeg kan være sosial med venner og familie så mye jeg vil, og blir ikke dårlig av alt det jeg setter mest pris på i livet.

Skrevet

Men du synes det å reklamere for at man kurerer MS på tre dager er greit, eller? Og å presse ME-syke barn så hardt at de forsøker å ta selvmord? Eller å uinvitert ringe hjem til folk for å tilby seg å kurere dem for deres homofili? Hva med å stå over folk under et epilepsianfall og kjefte dem huden full for at de gjør seg selv syke og ikke vil bli friske?

Uansett om du tilfeldigvis hadde nytte av denne blandingen av selvhjelpskurs, hypnose, hjernevask og kognitiv terapi, så endrer ikke det det faktum at dette er en uhyre kynisk og skitten bransje hvor aktørene ikke skyr noenting for å tjene penger. Og det er fryktelig farlig når du kombinerer det med desperasjonen til alvorlig syke mennesker, deriblant barn.

• Liker 1
Skrevet

Men du synes det å reklamere for at man kurerer MS på tre dager er greit, eller? Og å presse ME-syke barn så hardt at de forsøker å ta selvmord? Eller å uinvitert ringe hjem til folk for å tilby seg å kurere dem for deres homofili? Hva med å stå over folk under et epilepsianfall og kjefte dem huden full for at de gjør seg selv syke og ikke vil bli friske?

Uansett om du tilfeldigvis hadde nytte av denne blandingen av selvhjelpskurs, hypnose, hjernevask og kognitiv terapi, så endrer ikke det det faktum at dette er en uhyre kynisk og skitten bransje hvor aktørene ikke skyr noenting for å tjene penger. Og det er fryktelig farlig når du kombinerer det med desperasjonen til alvorlig syke mennesker, deriblant barn.

Jeg forteller bare min erfaring med LP, slik som TS ba om. Jeg kan ikke svare for andres erfaring, og var ikke ute etter å skape noen diskusjon. Det er synd at det finnes useriøse aktører der ute, men det gjør det i alle bransjer, mener nå jeg.

Hun jeg var hos drømmer som så mange andre om å vinne i lotto, men hun gjør det fordi hun gjerne skulle hjelpe folk UTEN å tjene penger på det. SÅ seriøs er hun, og jeg tviler ikke et sekund. I motsetning til de fleste andre som driver med LP-kurs, var jeg eneste deltager de tre dagene jeg var der. Hun har aldri kurs med grupper. Andre har gjerne 6-15 deltagere pr. kurs.

Jeg opplevde aldri å bli kjeftet på eller presset, men jeg ble lært et verktøy som jeg kan bruke til selvhjelp ved alle livets sider i all framtid. Det var aldri snakk om verken hypnose eller hjernevasking.

Vi snakket om både MS og andre sykdommer, og hun hevdet aldri at man kunne kurere MS ved hjelp av LP. Men jeg har full tro på at man kan dempe symtomer, og leve bedre med bl.a. MS enn mange klarer uten LP.

Min erfaring med LP er i alle fall utelukkende positiv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...