Gå til innhold

Er harsj farlig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en venninne som prøvde å røyke hasj forrige uke. Hun røyker ikke til vanlig.

Hva som skremte meg litt var at dagen etter hun hadde røyket det, var hun veldig skjelven og rar. Hun var likssom fortsatt stein i et helt døgn til! Jeg trodde dette gikk over etter bare noen timer??

Kan det skje? At man skjelver og blir "uggen" i et helt døgn etter?

Hun så ikke helt god ut stakkar.. trøtt var hun også.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om at man er stein i mer enn noen timer. Men at hun blir trøtt dagen etterpå er helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest x4tretoen

Hasj er mer upolitisk korekt enn farlig. Kjenner ingen som har hatt noen avhengighets problematikk eller vesentlige helseproblemer av hasjrøyking. Og de fleste jeg vokste opp sammen med har brukt/prøvd hasj.

Alt har selvfølgelig ulemper, men jeg sluttet med hasj på grunn av tobakken. Nikotin og alkohol er begge verre for helsa enn hasj.

Det er nå min mening og jeg har trent som F** hele livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hasj kan føre til alvorlige psykiske lidelser.

Hasj sløver ned hjernen

-så man ikke får gjort stort annet enn å suse rundt.

-så man ikke skjønner at det er farlig

-så man tror at andre narkotisk stoffer også er ufarlig

Man kan også bli avhengig av hasj etter en røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest x4tretoen

Det er MANGE påstander om hasj.

Dokumentasjonen av skadevirkningene er det verre med! Det er er politisk ønske at hasj skal oppfattes som meget skadelig.

De fleste som røyker hasj bare vokser det av seg og har ingen skader av det.

De fleste som drikker alkohol vil ha det som en vane livet ut. Selv om de flest av oss ikke har er alkoholikere så tenk over det. Hvor mange som har begynt med alkohol slutter å bruke det?

- Biefektene ved alkohol: Laaaaang liste, avhengighet, slossing og kriminalitet, bakfylle som er MYE verre enn noen ettervirkninger av hasj. Hvorfor er litt trøtthet etter en blås så forferdelig farlig når en fyllesyke er noe vi nesten flirer av? Hvorfor er all den fanskapen som skjer på grunn av alkohol så mye "snillere" og de lette ulempene ved hasj så hysterisk farlige?

Nikotin! Jeg brukte 8 år på å bli "helt ren" for nikotin og selv nå hender det att jeg røyker av og til på byen. !

De ukjente djevlene er altid farligere enn de vi kjenner :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en enkel løsning til dere... la vær!

Jeg har selv en gang røyka hasj :kul: , og det balla seg på med andre ting etterhvert... men det var meg så jeg sier ikke at dette gjelder alle.

En annen ting må jo være at hasj-røyking ikke er like godt sosialt akseptert som å drikke seg dritings, så jeg skulle like å se den som sitter i lunsjen på jobben mandag og forteller og ler om hvor stein man blei i helga... 8) Ser for meg endel medarbeidersamtaler etter den uttalelsen i så tilfelle...

Bare la vær... det er minst like morro å bli skikkelig pussa en kveld på byen en gang i mellom og heller jobbe seg gjennom tømmermennene søndag morgen. :o

Hilsen gutt/mann på villspor i en kvinneguide... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting må jo være at hasj-røyking ikke er like godt sosialt akseptert som å drikke seg dritings, så jeg skulle like å se den som sitter i lunsjen på jobben mandag og forteller og ler om hvor stein man blei i helga...

På min jobb er ikke dette sosialt akseptert heller, er man smart skryter man ikke av slikt på jobb.

:roll:

Vil heller være sløv enn ha tømmermenn, vil heller at folk skal holde hender og nynne enn å bedrive blind vold i fylla.

Men hasj er forbudt, derfor er det smartest å ligge unna. Hadde det ikke vært forbudt ville jeg nok uten tvil si at det er mindre skadelig, ihvertfall ut fra et samfunnsmessig syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj er mer upolitisk korekt enn farlig. Kjenner ingen som har hatt noen avhengighets problematikk eller vesentlige helseproblemer av hasjrøyking. Og de fleste jeg vokste opp sammen med har brukt/prøvd hasj.  

Alt har selvfølgelig ulemper, men jeg sluttet med hasj på grunn av tobakken. Nikotin og alkohol er begge verre for helsa enn hasj.

Det er nå min mening og jeg har trent som F** hele livet

En jeg kjenner har ligget en uke på psykiatrisk på grunn av en hasjpsykose.. Ikke farlig my ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har ligget en uke på psykiatrisk på grunn av en hasjpsykose.. Ikke farlig my ass!

Vet om alkoholikere som har fått delirium og andre som må på sykehus og pumpes. ALLE rusmidler har sin bakside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om alkoholikere som har fått delirium og andre som må på sykehus og pumpes. ALLE rusmidler har sin bakside.

Selvfølgelig er alkohol også farlig! Jeg ville bare få frem at det faktisk er folk som får vesentlige helseproblemer på grunn av hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare idioter som selv røyker hasj som sier hasj er ufarlig og ikke vanedannende. sitat fra en slik en: "jeg har jo røket hasj hver dag i 5 år og jeg er fortsatt ikke blitt avhengig!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aderthiel

Men poenget er det svært ofte høres ut fra den ene "siden" at hasj- og marijhuanabruk automatisk fører til varige skader og alskens problemer. Tidlig i 20-årene var jeg i et miljø som besto av mennesker med varierte bakgrunner som eksperimenterte med diverse, bl.a. narkotiske stoffer av forskjellig art. Jeg har aldri røkt noe fordi jeg har fobi mot å røyke noe som helst, men satte til livs marijhuana endel i kakeform (bakt i småkaker og stoffet blanda i). Det er vanlig i noen miljøer. Og alle som en har sluttet. Ikke en eneste har endt opp som vrak med problemer eller blitt avhengige. Og det var også langt sterkere stoffer som ble inntatt, bl.a. hallusinogener.

Jeg sier derimot IKKE at noen kan bli avhenging etter en gang, og at noen ikke klarer å slutte. Men det er mye udokumentert propaganda ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kejnner folk som ble avhengige etter en røyk, jeg kjenner folk som røyker hasj hver dag og som ikke klarer å fullføre studier, ikke klarer seg i arbeidslivet og ikke får gjort daglidagse ting fordi de er så nedsløva. Jeg kjenner også folk som røyker hasj en gang i blant som har gode jobber og lever normale liv.

Hvordan man reagerer på hasj er individuelt, og ingen vet på forhpnd hvordan de vil reagere på det. Derfor synes jeg det er en bra regel å bare holde seg langt unna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg er enig i at man bør holde seg langt unna, men jeg trodde det var allment kjent at hasj ikke er fysisk avhengighetsskapende som f.eks nikotin og alkohol? Du blir like stein av den samme dosen ti år etter at du tok den første blåsen - og du får ikke abstinenssymptomer.

På den annen side kan hasj, som alt annet, være psykisk avhengighetsskapende, altså er det ikke kroppen din som "trenger" det, men hodet ditt. Du kan tenke deg at noen blir helt uttafor og sure hele dagen hvis de ikke får lese morgenavisa si. Det er ingen fysisk avhengighet, men en psykisk.

En annen ting jeg har lyst til å si, er at hasj er ikke til å spøke med, og det er ingen vits i å påstå at det er ufarlig/dirkete sunt. Hvem har vel ikke fordommer mot hasjrøykeren som går rundt og er helt sløv og tett i pappen, enten han har tatt seg en blås i dag eller ikke? Det er en grunn til at denne fordommen er så utbredt... Det er lite dokumentasjon på skadevirkninger av hasj, men enhver idiot kan jo tenke seg til at det ikke er bra å bruke rusmidler av noe slag.

Er enig med Poirot at jeg foretrekker folk som tømmer kjøleskapet mitt og holder hender framfor folk som knuser kjøleskapet mitt og spyr ned badet, men siden hasj er ulovlig, så blir det det siste alternativet som er mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir like stein av den samme dosen ti år etter at du tok den første blåsen - og du får ikke abstinenssymptomer.

Dette stemmer ikke. Man kan fint bli innrøyka på hasj, og røyke stadig mer for å oppnå samme effekten. Dette er et kjennetegn på de fleste rusmidler.

Abstinenssymtomer får man også. De mest vanlige er svettetokter, søvnløshet og rastløshet.

Når det gjelder hvor farlig hasj er, så er dette et omstridt punkt. Likevel er hasj klassifissert som narkotika i de fleste land. I dette tilfellet syns jeg det er lurt å forhold seg til den rådende (og offisielle) oppfatningen om at, JA, hasj har en rekke skadevirkninger. Det er nettopp derfor stoffet er forbudt.

Jeg har dermed ikke sagt at jeg nødvendigvis syns det er bedre å drikke seg drita enn å røyke en joint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...