AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Er på min andre omgang med plaster, dvs, min andre resept. Eg har brukt i 5 mnd nå. De siste 2 mnd ca har eg begynt å reagere på plasterene. Eg blir rød og det klør, ofte får eg sår langs kanten på plasteret. Eg fjerna det siste før "friuken" nå, ein dag for tidlig, fordi det klødde sånn og eg var hoven rundt heile plasteret. Eg har eit rødt firkanta merke i huden etter plasteret også, eg har fortsatt to synlige slike merker på arm (men mye svakere siden de er eldre). Det har i hovedsak vært verst når eg har plassert på arm eller lår, det har ikkje vært like ille på rumpa, men eg liker ikkje å ha det på baken. Fleire som har fått slik reaksjon? Eg bør vel bytte p-middel, men eg aner ikkje hva eg skal gå for denne gang. P-piller har eg prøvd og da blør eg meir og eg glemmer pillene ofte. Eg vil ikkje ha noe som må settes inn i vagina (p-ring o.l), eg har ingen barn så spiral er ikkje aktuelt, p-sprøyte går ikkje pga benskjørhet i familien.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 prøvde også P plaster etter å ha prøvd ALLE p pillene og p ring og p stav og p sprøyte men blødde nesten kroniskt på alle de. p plaster holder mensen i balanse men får også kløe og sår som deg, desverre så pleier ikke legene å bry seg med det.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Har også gått på det, og fikk både kløe, rødhet og sår.. skifta tilbake til p-piller igjen :S
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 Hva med p-stav? Det er en liten plaststav som settes inn i overarmen din og kan sitte i flere år.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Hva med p-stav? Det er en liten plaststav som settes inn i overarmen din og kan sitte i flere år. Hadde planer om ein slik, men ingen i min lille by har kompetansen til å sette den inn/ta den ut og eg må dermed til nærmeste storby (noen timer unna) for det. Men fikk beskjed om at den faktisk kunne forsvinne i systemet, så ble litt bekymra for det TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå