AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Kan de sjekke dette på blodprøver/urinprøver uten mistanke? Hvis de gjør dette, vil da legen ha taushetsplikt, eller vil de gå til min arbeidsgiver med resultatet? Er ingen mistanker om at jeg gjør dette innimellom, så tviler på at det skjer noe. Men når det er full utredning, så kom jeg til å tenke på dette....
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg kan ikke huske å ha tatt noen urinprøver i det hele tatt, men jeg tok jo utrolig mange blodprøver, og har ikke helt oversikt over hva alle gjaldt. Men jeg tviler sterkt, altså. Mener også at legen informerer om hva de forskjellige prøvene gjelder, jeg klarer bare ikke helt å huske hva de sa til meg. Det er vel egentlig et av spørsmålene du skal svare på om jeg ikke husker feil, har legen spurt deg om rusmidler? Husker at de spurte meg en del om alkohol, røyking og diverse. Leger har uansett taushetsplikt. Mener også at all kontakt skal gå gjennom deg, og at den må være skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg sliter så med søvnen, at jeg har gjort dette en helg i ny og ne for å få sove godt. (Får nok endel pepper for dette kanskje ) Hadde det blitt tatt opp, hadde jeg latt det være, men siden jeg har gjort det jevnlig ville jeg tro det kunne spores lenge i urinen/blodet? Har jo tatt masse blodprøver allerede, men ikke blitt nevnt noe på dette jeg spør om her. Jeg har høy utdannelse og er ressurssterk og oppegående, så det vil aldri være noe mistanke ang dette. Men dette er det nulltoleranse for på jobben, så er det jeg tenker litt på. Har legen 100% taushetsplikt liskom?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er usikker om det er en jobb hvor du kan være til fare for andre (trailer, fly, kirurg osv), men de fleste jobber kan jeg ikke tenke meg at h'n har lov til å si noe.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er usikker om det er en jobb hvor du kan være til fare for andre (trailer, fly, kirurg osv), men de fleste jobber kan jeg ikke tenke meg at h'n har lov til å si noe. Det er ikke så "alvorlig", men jeg hadde gladlig stilt opp på urinprøver fast hvis dette blir avdekket. Legen vil vel ikke ta det videre da?
Gjest Vettel Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Leger har uansett taushetsplikt. Men vær ærlig, det synes jeg. Si det som det er, at du røyket iblandt for å sove godt. Ikke sikkert legen tar det så ille opp. Hasj kan spores ganske lenge, tror 8 uker om ikke mer. Husker ikke helt nøyaktig. De informerer deg om hvilken prøver du tar, og resultatet av de. Men tror nok ikke de tester for hasj, går nok mer på ulike sykdommer og tilstander som kan gjøre at du får de symptomene som folk med ME kan ha. Når det skal være sagt, så burde du slutte med hasj som egen medisinering. Kanskje det kan være en medårsak til trøtthet og søvnløshet? (kroppen blir vant til beroligende)
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Leger har uansett taushetsplikt. Men vær ærlig, det synes jeg. Si det som det er, at du røyket iblandt for å sove godt. Ikke sikkert legen tar det så ille opp. Hasj kan spores ganske lenge, tror 8 uker om ikke mer. Husker ikke helt nøyaktig. De informerer deg om hvilken prøver du tar, og resultatet av de. Men tror nok ikke de tester for hasj, går nok mer på ulike sykdommer og tilstander som kan gjøre at du får de symptomene som folk med ME kan ha. Når det skal være sagt, så burde du slutte med hasj som egen medisinering. Kanskje det kan være en medårsak til trøtthet og søvnløshet? (kroppen blir vant til beroligende) Har perioder jeg er helt uten, og da det er ikke forskjell på "tilstanden" min. VET jo at dette ikke er bra alstå, men jeg som sagt så gjør jeg det en gang i blant uansett. Noen ganger går det flere uker uten at jeg gjør det, og andre ganger gjør jeg det litt oftere. Har ikke veldig lyst å si det, føler det kan ødelegge mye for meg, siden dette faktisk er ulovlig. Også redd for at jeg får beskjed om at det er derfor jeg er "syk", men det vet jeg at ikke har noen sammenheng. Og jeg hadde sluttet om det hadde blitt oppdaget på noen måte.
Gjest Vettel Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Ok, forstår. Har selv vært til utredning for noe helt annet, og jeg nevnte ikke et ord om at jeg i min tidlige (mindre smarte) ungdom har forsøkt ulike typer rusmiddler. For min del ser jeg medisinsk nytte i hasj/cannabis. Alt med måte og til sitt bruk.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Ok, forstår. Har selv vært til utredning for noe helt annet, og jeg nevnte ikke et ord om at jeg i min tidlige (mindre smarte) ungdom har forsøkt ulike typer rusmiddler. For min del ser jeg medisinsk nytte i hasj/cannabis. Alt med måte og til sitt bruk. Det kan jeg være enig i, men mange som ikke bruker dette med måte Så du mener at hvis ikke det er mistanke om dette, testes det ikke? Og hvis der avdekkes har legen 100% taushetsplikt? Som sagt avdekkes det, forslår jeg frivillig at jeg skal gå på urinprøver.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Legen har taushetsplikt ovenfor arbeidsgiver, men legen kan godt finne på å gi deg beskjed om å slutte med rusmidler før du utredes videre. Rusbruk vil nemlig påvirke utredningen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Legen har taushetsplikt ovenfor arbeidsgiver, men legen kan godt finne på å gi deg beskjed om å slutte med rusmidler før du utredes videre. Rusbruk vil nemlig påvirke utredningen. Ja, jeg forstår det, og er villig til det også, hvis jeg må det Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå