AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg lurer på om jeg er allergisk mot mine egne tårer... Er det i det hele tatt mulig? Jeg gråter ikke ofte, men jeg har lagt merke til at når det skjer så våkner jeg dagen etter med tykke øyelokk og røde øyne og det henger ved hele dagen (og kanskje neste dag også). Jeg syns alle andre ser helt uberørte ut like etter at de har felt noen tårer og har begynt å lure på om jeg reagerer allergisk??? Uansett lurer jeg på om noen har tips for å unngå å se ut som jeg har blitt slått, eller har fått allergisjokk om jeg har grått en skvett på kvelden?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg reagerer likt, så hvis jeg først gråter, er det fordi jeg ikke kan holde igjen lenger. Og da ser jeg ut som et voldsoffer nesten en uke etterpå. Derfor gråter jeg nesten ikke lenger, tåler ikke det som skjer
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg reagerer også slik, får veldig hovne øyne av gråt og det syns dagen etter. Helt normalt, vi reagerer bare forskjellig.
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Putt isbiter i en våt klut og klem kluten forsiktig på øynene, det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg reagerer likt, så hvis jeg først gråter, er det fordi jeg ikke kan holde igjen lenger. Og da ser jeg ut som et voldsoffer nesten en uke etterpå. Derfor gråter jeg nesten ikke lenger, tåler ikke det som skjer TS: Akkurat derfor holder jeg igjen alt jeg kan også. Orker ikke se helt vill ut dagen etter
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Jeg får ofte hovne øyelokk om jeg gråter, det er rett og slett fordi jeg har ekstremt sensitiv hud og får lett eksem. Tårene er salte, som gjør at huden tørker ut og huden klør fortere. Kanskje du ligger og klør deg i øyne om natta i tillegg? Jeg hadde prøvd å vaske huden rundt øynene med vann og smøre med fet krem, f.eks. locobase repair før du sover.
Suzy Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Jeg blir også sånn. Pyton. Klut med is hørtes fornuftig ut Liqorice. Endret 18. desember 2011 av Suzy
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Jeg får ofte hovne øyelokk om jeg gråter, det er rett og slett fordi jeg har ekstremt sensitiv hud og får lett eksem. Tårene er salte, som gjør at huden tørker ut og huden klør fortere. Kanskje du ligger og klør deg i øyne om natta i tillegg? Jeg hadde prøvd å vaske huden rundt øynene med vann og smøre med fet krem, f.eks. locobase repair før du sover. TS: Jeg har også også sensitiv hud, så det er sikkert riktig at det er saltet som gjør det. Har forsøkt å vaske godt med kaldt vann og smøre vanlig krem, men kan nok hjelpe mer med fetere krem.
Gjest SemperFi Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Hver gang jeg gråter blir tårene mine til diamanter, gråter så sjeldent. Back to topic. Jeg gråter ikke ofte, når jeg gjør han det svi litt, også får jeg liknende symptomer som deg dagen etter.
Djungelvrål Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Jeg får ofte hovne øyelokk om jeg gråter, det er rett og slett fordi jeg har ekstremt sensitiv hud og får lett eksem. Tårene er salte, som gjør at huden tørker ut og huden klør fortere. Kanskje du ligger og klør deg i øyne om natta i tillegg? Jeg hadde prøvd å vaske huden rundt øynene med vann og smøre med fet krem, f.eks. locobase repair før du sover. Ville aldr brukt en så tung krem på huden rundt øynene, det gjør mest sannsynlig øyepartiet enda hovnere. Ville heller brukt en fuktighetsgivende eye-gel. Noe sånt: http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Hudpleie/Oeyecremer/Eye-Contour-Gel.htm
Vulpes Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Jeg reagerer også slik. Kan ta et helt døgn før øynene mine ser normale ut igjen, trass i at jeg prøver å ligge med kald klut over øynene en god stund for å dempe hevelsen. Sminke hjelper heller ikke særlig, er umulig å skjule. Ikke så gøy, men heller ikke verdens undergang.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #12 Skrevet 18. desember 2011 Ville aldr brukt en så tung krem på huden rundt øynene, det gjør mest sannsynlig øyepartiet enda hovnere. Ville heller brukt en fuktighetsgivende eye-gel. Noe sånt: http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Hudpleie/Oeyecremer/Eye-Contour-Gel.htm Har fått det anbefalt av hudlege, så tror ikke det er et problem. Selvfølgelig er det jo avhengig av om huden kun er hoven eller om den i tillegg er sensitiv/tør, men altså ikke noe problem å bruke fet krem rundt øynene.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #14 Skrevet 18. desember 2011 Her står det litt. =) TS: Wow - takk! Det ser ut som det er saltet som gjør det ja, men i motsetning til det som står i den artikkelen så syns ikke jeg det hjelper å sove... Blir nesten verre av det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #15 Skrevet 18. desember 2011 Jeg blir mye verre av å sove, det gjør at jeg virkelig hovner opp i øynene. Sikkert fordi jeg da ligger flatt. Jeg får røde øyne, rundt øynene og øyelokkene. Også rundt munnen kan jeg bli rød om jeg gråter en del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå