Gå til innhold

Utslett nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Det siste døgnet har jeg fått et utslett nedentil, der hvor vingene på bindet befinner seg. Jeg går ut ifra at det kan være et eksem, ettersom jeg har eksem og psoriasis flere steder på kroppen. Har bare aldri hatt det i underlivet før.

Men, det jeg lurer på, er det noen som vet hva jeg kan smøre på det? Jeg har ikke lyst til å begynne med de sterke kortisonkremene jeg bruker ellers, siden det er så nærme selve vaginaen, og huden der er ømfintlig fra før.

Noen tips? Prøvde søkefunksjonen her isted, men den fungerte ikke akkurat videre bra...

Jeg blir takknemlig for alle svar :)

Ps: om det hadde vært sopp, ville det vel vært utslett nærmere skjeden også? Og gjerne ledsaget av andre symptomer? Akkurat nå er det kun et kløende utslett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt ville jeg gått til legen med, og ikke tatt sjansen på å selvbehandle. Det er så utrolig kjipt hvis det blir verre.

Skrevet

Hvis eksemet ikke er på selve vulva eller kjønnsleppene, men i stedet akkurat der hvor lårene begynner, ville jeg ikke bekymret meg for å bruke den svakeste av kortisonkremene du har hvis det klør noe grønnjævlig, og så kontaktet lege for å finne ut om du kan få noe bedre mot det.

Skrevet

Regner med det kommer av gnisningene fra vingene mot tørr hud? Det som hjelper meg der er å smøre på en helt vanlig fuktighetskrem hver gang jeg bytter bind, og problemet blir borte ;)

Når huden har fått nok fuktighet igjen holder det med å smøre en gang om dagen til mens-perioden er over, og ellers la det gå sin naturlige gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...