Gå til innhold

Vil jeg aldri bli kvitt angsten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som følge av at jeg har angst så klarer jeg ikke å rekke opp hånden i timene og si noe. Jeg har både forsøkt kognitiv terapi og eksponeringsterapi uten at det har bedret seg. Slik har det vært i alle år, og selv om jeg kan ha en bra dag og presse meg til å si noe høyt selv om jeg hater det, så er det alltid like ille igjen neste gang. Og slik går det sin gang...vil jeg aldri bli kvitt angsten? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som leger har sagt til meg:

Angst skyldes for lite mengder av et stoff hjernen bruker for å sende signaler om fare/frykt-kontroll rundt i hjernen, derfor ser en farer som større enn de er. De mener med andre ord at det er et fysisk problem (derfor lever jeg i troen på en kur i fremtiden). Løsningen er typisk medisiner (lykkepiller) som gir deg det stoffet du mangler. Det du har høres ikke veldig alvorlig ut så kan jo hende du kan få en lav dose som kan gjøre livet ditt mye bedre.

Medisinene brukes i minst et halvt år, før det prøves en rolig nedtrapping, for noen går det da over, mens andre må prøve en stund til.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror det er mulig ved hjelp av kognitiv terapi og din egen, sterke viljestyrke og økende selvtilitt.

Skal ikke sitte her og si at jeg vet best, men jeg har utrolig stor tro på menneskehjernen og alt den klarer! Forbindelsene i hjernen forandrer seg hele tiden, de utvikler nye baner, nye kretser og nye reaksjonsmønster. Hele tiden!

Og du er fortsatt ung, her er det masse muligheter, men da må du prøve å ha en veldig positiv innstilling til alt du prøver av terapi. Hvis du går rundt og tenker "nei, det funker jo ikke", så er det myye vanskeligere :)

Men ja, verden er ikke helt så svarthvitt som jeg utrykker her, men jeg ville bare si at det er mulig :)

Skrevet

Jeg kan ikke få rost EFT-behandling nok når det gjelder slike problemer. Det er det mest effektive jeg noensinne har prøvd for angst noensinne, bare etter 2 behandlinger var frykten 70% mindre. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...