AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Har kjøpt go helg laksefilet fra kiwi, men aner ikke hvordan jeg tilbereder dem de er på 200 gram per stk. noen forslag ?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Pensle med olivenolje, salt og pepper. Ha over litt sitronsaft. Bakeplate med folie på, skinnsiden ned, 200 grader i ca. 20 minutter eller til fisken flaker seg opp når du pirker borti den med gaffel.
Gjest HuskyPusky Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 (endret) pakk inn i aluminiumsfolie sammen med gulrotstrimler, purre og rødløk (og kanskje en liten rømmeklatt og sitronpepper) og bak i stekovnen i en 15 min tid til de er gjennomstekt. Ha f.eks potet og agurksalat til. Det er lurt å smøre alu.folien med litt olje før du pakker noe inn i den. Endret 18. desember 2011 av HuskyPusky
Gjesten Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Jeg pleier bare å drysse salt og pepper over og steke i stekepanne. Nam nam
Gjest Levitate Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Nå fikk jeg ufattelig lyst på min kjære laksemiddag som jeg lager så utrolig sjeldent.. Det jeg bruker å gjøre, er å legge aluminiumsfolie i en ildfast form. Så legger jeg laksefilettene i formen. Deretter krydrer jeg dem med litt salt og sitronpepper (himmelsk på laks!!), samt litt hvitløkspulver. Så kutter jeg opp litt gulrot og purreløk og sprer dette over laksen. Litt smør, så pakker jeg laksen inn og lar den stå i ovnen til fisken ser ferdig ut. Til dette har jeg kokte poteter og hollandaisesaus. Fy faen så godt!
jente27 Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 dette synes jeg er veldig godt å gjøre med laksefileet. Legg fisken på et stykke al.folie. Ha over ønsket krydder (bruker selv et veldig godt fiskekrydder som er kjøpt på en fiskebutikk her i byen). Skjær purre, løk og paprika i biter og ha over fisken samt rensket reker. pakk folien over fisken og inn i ovnen (litt usikker på grader og hvor lenge; stort sett mamma som lager dette til meg). smaker veldig godt
Brunhilde Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Brun smør i panna og gni filetene inn med godt fiskekrydder. Stek raskt på hver side og ha creme fraiche i panna. Kok opp og server med gode poteter og grønnsaker.
Gjest Survival Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Det er tusen måter å tilberede laks på, men når det er fileter på ca. 200 gram stk syns jeg det er best å bare ha litt olivenolje i ei ildfast form, krydre laksen med vanlig krydder og steke midt i ovnen på 200 grader til den er ferdig. Da holder saftene seg inni laksen og den blir saftig og perfekt stekt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes det definitivt smaker best når de er tilberedt i ovn. Dessuten slipper man den ekle lukta man får når man steker i panne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå