Gå til innhold

Mødre som tvangsklipper guttebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

De glemte barna...

Nå, i våre juletider, er det mange guttebarn som gleder seg, bl.a fordi at de kan pynte seg og fluffe håret sitt. Mange av disse blir utsatt for sexistiske overgrep, spesifikt av kvinner.

De holder systematisk og metodisk på med å bryte ned barna psykisk, forvirre de og er truende, aggresiv og voldelige mot guttebarn for å kontrollere adferd. For å svekke deres annerkjennelse og forhindre sosial deltagelse.

Ofte så er årsaksforholdet at han får komplimenter og oppmerksomhet som kvinnen begjærer selv. At han er mer vakker en hun eller har en væremåte som er ustereotyp blant mannlige primater.

Disse ødelegger menneskeliv, og tenkte at nå til jul er det greit å ha det til ettertanke.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skam deg. Det er ikke morsomt.

• Liker 3
Skrevet

Ehhhmm... Javel... :filer:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det burde være krisesentre for guttebarn som utsettes for overgrep i barnehage, skole og i familien.

Skam deg. Det er ikke morsomt.

Eh? Hva behager? Skal jeg tolke dette som liberaliserende holdinginer rundt barnemihandling eller som en misforståelse? :lete:

Endret av Norna
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Bare jenter og kvinner kan bli utsatt for overgrep.

Det var det bestemor alltid sa..........

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Kråkesaks.

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Kråkesaks.

Vent litt, at jeg mener de som utøver dette skal behandles som mannlige pedofile er en krenkelse? I den grad det er et ledd i systematisk seksualisering eller et grovt overgrep mot barnet sin integritet synes jeg ihvertfall det, om noen misforsto. :lete:

Jeg tror ting som dette også er med på å forklare selvmordsstatistikken.

Slike ting skjer over tid og er ganske så utbredt i de fleste sosiale grupper.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

De glemte barna...

Nå, i våre juletider, er det mange guttebarn som gleder seg, bl.a fordi at de kan pynte seg og fluffe håret sitt. Mange av disse blir utsatt for sexistiske overgrep, spesifikt av kvinner.

De holder systematisk og metodisk på med å bryte ned barna psykisk, forvirre de og er truende, aggresiv og voldelige mot guttebarn for å kontrollere adferd. For å svekke deres annerkjennelse og forhindre sosial deltagelse.

Ofte så er årsaksforholdet at han får komplimenter og oppmerksomhet som kvinnen begjærer selv. At han er mer vakker en hun eller har en væremåte som er ustereotyp blant mannlige primater.

Disse ødelegger menneskeliv, og tenkte at nå til jul er det greit å ha det til ettertanke.

hæ? jeg forstår ikke hva du sikter til? mener du at det er et overgrep å klippe håret til gutter?? eller hva mener du?

• Liker 7
Skrevet (endret)

mener du at det er et overgrep å klippe håret til gutter??

Hvis det skjer under tvang, om det er et grovt overgrep mot barnet sin integritet og om det ødelegger barn sin helhetlige velvære og helsetilstand ja.

Selv om man ikke skal trekker allmengyldige konklusjoner da det er høyst individuellt hvordan vi er og reagerer, så har snauklipping har blitt benyttet mot personer som krigsstraff og i pinlige avhør for å dehumanisere.

Det at dette foregår og legitimeres, ofte i samkjønna forbund, i seg selv syntes jeg det var verdt å vie oppmerksomhet rundt, nå som jula er her. :)

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Kan du vennligst slutte med å latterliggjøre gutter som har blitt utsatt for overgrep av en litt mer alvorlig type enn et ufrivillig besøk hos frisøren?

• Liker 15
Skrevet (endret)

Hvis det skjer under tvang, om det er et grovt overgrep mot barnet sin integritet og om det ødelegger barn sin helhetlige velvære og helsetilstand ja.

Selv om man ikke skal trekker allmengyldige konklusjoner da det er høyst individuellt hvordan vi er og reagerer, så har snauklipping har blitt benyttet mot personer som krigsstraff og i pinlige avhør for å dehumanisere.

Det at dette foregår og legitimeres, ofte i samkjønna forbund, i seg selv syntes jeg det var verdt å vie oppmerksomhet rundt, nå som jula er her. :)

Hva er samkjønna forbund?

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Samme kjønn ilag og likesinnede liberaliserer ofte barneovergrep AB ;)

Jeg synes det er forkastelig om voksne invaderer barn med sin egen seksualitet.

Kan du vennligst slutte med å latterliggjøre gutter som har blitt utsatt for overgrep av en litt mer alvorlig type enn et ufrivillig besøk hos frisøren?

Kan du slutte å finne opp ting for å bagatellisere overgrep?

Hvor alvorlig det er avgjøres nesten utelukkende av offeret og virkeligheten.

"homsete" gutter (uansett hvor jævlig du synes det er) har også krav på beskyttelse og vern mot hatefull, systematisk trakkasering, og det at kvinner utfører ugjerningene er i seg selv ingen formildende omstendighet. :filer:

Endret av Norna
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva Norna vil frem til, selv om jeg er både uenig og syns det er veldig satt på spissen. Forresten så syns jeg at det må være rom for ikke-populistiske/utradisjonelle meninger her inne, uten å bli beskyldt for å være latterliggjørende og bli fortalt at man bør skamme seg.

Ofte må ting settes på spissen for å gjøre et poeng ut av det. Jeg blir iallefall ikke krenka av at andre har andre meninger enn meg, men det er da min oppfatning.

Og ingenting av dette gjør at jeg legitimerer barnemishandling i ordets "tradisjonelle" forstand eller at noen trenger å tro at jeg er for pedofile overgrep m.m. Det jeg skriver her er altså heller en betraktning rundt hva jeg mener det er greit å beskylde meningsmotstandere for. Sånn som jeg ser det så har Norna like stor rett til å skrive sin mening om dette som jeg har.

Kritikk og uenighet med Norna- som med andre, er selvsagt noe annet. Men krenka? Det er iallefall ikke jeg.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn.

Kråkesaks.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jamen hallo du kan jo ikke kalle dette et seksuelt overgrep selv om det ikke nødendigvis er riktig å tvangsklippe håret til noen så kan du overhode ikke sammenligne dette med seksuelt misbruk. Det går bare ikke an.

• Liker 3
Skrevet

selv om jeg er både uenig og syns det er veldig satt på spissen.

Hva er du uenig i? At de skal behandles på lik måte med menn som forgriper seg seksuellt på barn? Jeg synes det er veldig alvorlig (i den settingen jeg beskriver) og det er ikke ment som en krenkelse. Neglisjering er nok mer krenkende for ofrene.

Og ingenting av dette gjør at jeg legitimerer barnemishandling i ordets "tradisjonelle" forstand eller at noen trenger å tro at jeg er for pedofile overgrep m.m.

Menes 'tradisjonell' som 'kristelig' her?

Sexisme og kjønnsdiskriminering utført mot barn er det for lite fokus få.

Skrevet (endret)

Jamen hallo du kan jo ikke kalle dette et seksuelt overgrep selv om det ikke nødendigvis er riktig å tvangsklippe håret til noen så kan du overhode ikke sammenligne dette med seksuelt misbruk. Det går bare ikke an.

Seksuell trakkasering er regnet som en seksualforbrytelse, og det kan ødelegge et menneske fullstendig. Det er når dette (o.l virksomhet) skjer i en kontekst der barnet blir seksualisert (som en følge av dette altså) av voksne er det jeg finner ekstra skjerpende.

Det skal klargjøre en del ting håper jeg. Tror noen misforstår litt.

At ris på ræva, kyss, klem eller undersøkelser f.eks ikke er et seksuellt overgrep i seg selv forstår jeg. Det er måten og konteksten det utføres i/på som avgjør. Det blir det samme her, og det tror jeg er verdt å opplyse om :)

Endret av Norna
Skrevet

De glemte barna...

God Bedring

• Liker 3
Skrevet

God Bedring

Takk, skal bli den nye Chris Hansen jeg :goodbye:

Skrevet

At ris på ræva, kyss, klem eller undersøkelser f.eks ikke er et seksuellt overgrep i seg selv forstår jeg.

Ris på ræva er langt verre enn å klippe håret til en gutt med karius-og-baktus-sveis. Ris er ikke seksuelt overgrep, men ikke noe som er ok heller.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...