Gå til innhold

Åsne Seierstad frifunnet i lagmannsretten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article2290996.ece

Nå går saken til høyesterett, advokat Danielsen sier saken blir anket. Det er vi skattebetalere som betaler regningen. Åsne Seierstad kan være klad forlaget hjelper henne, ellers så hadde hun vært økonomisk ruin. Dersom man ser hvordan afganske menn behandler sine koner, tviler jeg sterkt på noen der bryr seg.

Og hva med bokandlerens kone? Hun som fikk opphold i Norge pågrunn av boka? Burde hun ikke miste oppholdstilatelsen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=123085

Dessverre så er slike saker et eksempel på at den norske velferdsstaten står for fall.

(VG Nett) “I flere år har Shah Muhammed Rais kjempet for å få visum til Norge. Nå kan han endelig besøke sin kone og sine tre barn.

Shah Muhammed Rais har ikke fått visum til Norge de siste årene fordi myndighetene har fryktet at han ville søke asyl her i landet, hvor hans yngste kone Suraia Rais og parets tre barn har oppholdstillatelse på sosialt grunnlag.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Dette var da litt av et sammensurium av meninger. Jeg ser ikke helt hvorfor den norske velferdsstaten står for fall med bakgrunn i denne saken :klo:

Jeg vil tro kona til bokhandleren fikk opphold på bakgrunn av innholdet i boka, uavhengig av om informasjonen i den var samlet på en lovlig måte eller ikke.

Hvis saken blir behandlet i høyesterett vil jeg tro det er fordi den er av prinsipiell betydning, og jeg håper da virkelig at høyesterett opprettholder lagmannsrettens avgjørelse, siden saken vel i bunn og grunn handler om ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...