AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Dere som er vegetarianere, hva er hovedårsaken(e) til at dere har valgt denne livsstilen? Ser det er litt forskjellige grunner. Lurer også på hvorfor dere som har vært veggiser en periode valgte det, hvor lenge dere var det, og hvorfor dere begynte med kjøtt igjen?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg blir syk av kjøtt, fisk og skalldyr. Verst symptomer får jeg av kjøtt, men jeg tåler altså ingen av delene. Jeg har protestert heftig helt siden jeg begynte med fast føde som spedbarn.
katinkatinka Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Prinsipper. Vil ikke støtte en industri jeg ikke liker, vil ikke støtte det synet vi mennesker har på dyrene våre. Og selvsagt også fordi jeg med årene ikke lenger tåler kjøtt.
Ruto Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Jeg vil vise andre at det å være vegetarianer er ikke så forbaska vanskelig eller "umulig" som de skal ha det til. Jeg synes det blir slaktet alt for mye kjøtt og mye av det blir igjen kastet. Dette er min protest. I tillegg er det en moralsk sak fra min side og jeg føler meg mentalt bedre.
Blod Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 (jeg er 16 år btw) Når jeg var mindre sa jeg alltid at jeg skulle bli vegeterianer når jeg ble voksen. Men plutselig, ganske gradvis, så begynte jeg å slutte å like kjøtt. Det startet med at jeg begynte å droppe å ta kjøttboller, og bare tok sausen, osv. Selv om jeg spiste noen innimellom, fordi mamma sa jeg burde. Men etterhvert ble sausen ekkel, fordi det kommer jo sånn kjøttekstrakt... på en måte. Så etter hvert måtte mamma lage egen saus til meg, som det ikke hadde vært kjøtt i. Og på slutten likte jeg bare hamburger, og jeg husker enda den dagen da jeg ikke likte det lenger. Jeg måtte bruke skikkelig mye salat på sånn at jeg ikke kjente kjøttet så godt, og jeg ble litt småkvalm. Etter den dagen klarte jeg aldri spise kjøtt igjen. Jeg har jo hatt noen uhell der jeg har fått i meg litt skjøtt ved uhell, og jeg brekker meg, må løpe inn på badet i tilfelle det kommer opp igjen. Og jeg blir ordentlig dårlig, mister matlysten for resten av dagen, og begynner å gråte om jeg vil eller ikke. Det er helt forferdelig. Så jeg har vært vegeterianer i flere år nå, og det ser ikke ut som om jeg kommer til å klare å få i meg noe kjøtt med det første.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 Jeg er veggis fordi jeg blir fysisk dårlig av å tenke på at den hvite brystbiren faktisk tilhørte et levende dyr med følelser. Dyr føler klaustrofobi og angst slik vi gjør, og oppfatter smerte nøyaktig likt som oss! Jeg synes det er uteolig barbarisk å spise kjøtt, spesielt når vi ikke trenger det i dietten for å overleve. Spinat inneholder for eksempel mye mer jern per gram enn rødt kjøtt, og man trenger ikke apise mye. I det hele tatt lever jeg mye etter den gyldne regelen, og jeg ville ikke at noen skulle bestemme over min fødsel, liv, luvskvalitet, formerimg, og død-derfor gjør jeg heller ikke det mot andre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå