Gå til innhold

Noe nytt, noe brukt, noe lånt og noe blått...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk så følger jeg disse reglene, men det var mye tilfeldigheter faktisk. Hvis kjolen min som jeg leier kan regnes som lånt, så er alle reglene oppfylt. icon_smile.gif12

Skrevet

Ja det gjør jeg, men bare for gøy icon_smile.gif

Skrevet

Har faktisk tenkt å følge de reglene ja,men bare for gøy.12

Skrevet

Ja.. jeg gjør vel det. Men det er bare for moro skyld. Kjole, sko og smykker er nytt, strømpebånd er lånt og har en liten blå sløyfe.. det som er gammelt får være forlovelsesringen.. icon_smile.gif12

Gjest *Perser*
Skrevet

jeg har også fått tak i både nytt og gammelt og lånt og blått icon_smile.gif

Skrevet

Jeg gjør det, men det er bare for moro skyld12

Skrevet

Jeg kommer til å følge det, men det er bare for morro - ikke det at jeg føler jeg må eller noe...

Men det er jo spennende da, siden det er en gammel skikk mener jeg. icon_smile.gif

Skrevet

Jeg gjør det ja, og det er på ramme alvor! Er litt overtroisk jeg, da...

P.s- noe mange glemmer i denne regla er something borrowed, something blue, something old, something new"--- and a sixpence in your shoe". Regner med å stille med mynt i skoen også, jeg:-)Det skal sikre følelsesmessig og økonomisk velstand jf.tradisjonen, og det tar jeg ikke sjansen på å glipp av *S*12

Skrevet

Jeg kommer garantert til å følge denne gamle tradisjonen. Jeg er overtroisk av meg og det er grunnen til at datoen for bryllupet ble (020803) valgt også. Fordi det er nymåne og det betyr lykke og hell og gifte seg ved nymåne. Så jeg skal nok følge tradisjonene... icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Nikki den 2002-05-20 14:42 ]

Skrevet

Ja det har jeg tenkt å gjøre. Det har jo blitt en tradisjon. Er kanskje litt overtroisk...

Skrevet

Men syr dere inn et hårstrå i foldekanten på kjolen da?

Nelle icon_smile.gif

Skrevet

Jeg hadde både noe gammelt, noe nytt, noe lånt og noe blått, samt en sølvmynt i skoen (under en såle jeg la inni). icon_smile.gif

Skrevet

Niso: hva slags mynt hadde du i skoen da? Kanskje jeg også må ha det. icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg hadde en jubileumsutgave av en 5-kr-mynt som jeg fikk av min mormor, hun mente det var mer sølv i slike "minnemynter" enn vanlige. Vet ikke om det stemmer, men...

Hadde den som sagt under såler som jeg hadde lagt i skoene, skinnsåler m/"støtdempende" materiale av merke Bama. Mer behagelig å gå på. icon_smile.gif

Skrevet

Jepp -dette følges! og brudgommen gjør det samme, for å være på den sikre siden (?) he he.. vi er visst litt overtroiske...

Skrevet

Har dere eksempler på hva som kan være blått, utenom strømpebåndet?

Nytt og brukt er ikke noe problem for meg, men lånt og blått, derimot... Hva har dere lånt, hva er blått?12

Skrevet

I følge det jeg har hørt bør det lånte være av "en lykkelig gift kvinne" -dette vil sikre at deres ekteskap vil bli like lykkelig (så det gjelder å velge nøye hvem man skal låne av!!)

Jeg skal låne øredobber og muligens halssmykke.

Ellers så har jeg et blått strømpebånd =) Det er vel ganske vanlig... det går også an å ha blå blomster i buketten.

Kjolen strømpene og undertøyet + alt det andre er nytt

Smykkene jeg skal ha er gamle =)

Eller så har jeg hørt både six-pence og penny, så jeg får kanskje ta en av hver (i hver sin sko...)

Skrevet

Kjolen er leid/lånt og strømpebåndet har en blå sløyfe. Man kan også sy inn en blå sløyfe i kjolen.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...