Gå til innhold

Decoupage


Mie Marie

Anbefalte innlegg

Skal prøve meg på decoupage med seviett på kubbelys. Har lest om ulike teknikker om hvordan en kan gjøre det og tenker at jeg skal bruke varmepistol. Prøvde meg forsiktig på et rødt lys og da ble bildet dekket av rød stearin så motivet ble borte..

Jeg lurer da på en ting som ingen har skrevet noe om og det er: kan en kun bruke hvite lys til decoupage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke drevet mye med decoupage, men har dekorert mange lys i dag. Jeg har kun brukt decoupagelakk, så vet ingenting om varme. Jeg prøvde først med servietter på røde lys, og det ble ikke bra :( Men så fant jeg noen kjempesøte glansbilder på Nille, som jeg har pyntet mange lys med nå, og det ble utrolig fint! Har brukt både hvite, røde og lilla lys. Glansbildet er så tykt at det ikke syns noe farge gjennom. Kommer aldri til å prøve meg på servietter igjen, tror jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke drevet mye med decoupage, men har dekorert mange lys i dag. Jeg har kun brukt decoupagelakk, så vet ingenting om varme. Jeg prøvde først med servietter på røde lys, og det ble ikke bra :( Men så fant jeg noen kjempesøte glansbilder på Nille, som jeg har pyntet mange lys med nå, og det ble utrolig fint! Har brukt både hvite, røde og lilla lys. Glansbildet er så tykt at det ikke syns noe farge gjennom. Kommer aldri til å prøve meg på servietter igjen, tror jeg :gjeiper:

Hva skjer når lyset brenner ned til der glansbildet er? Tar det fyr? Eller "svis" det bare bort litt etter litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri dekorert røde lys med decopage, tror ikke det blir et bra resultat men hvite lys går helt fint:)

Jeg har laga masse kubbe lys med decopage men nå har jeg gått over til å bruke strykejern faktisk, tar servietten på lyset, på med bakepapir og stryk lett over på svak/middels varme,pass på og ikke ha jernet for lenge på for da smelter lyset, men tror dette med å stryke det på er en øvingssak:)

Decopage er gøy!!:) Jeg bruker også alltid å ta over et el ro lag med sånn after gaze gel(husker ikke helt hva det heter men det finnes i hobbybutikker) slik at overgangene blir finere:)

Edit: lysene brenner helt fint her i huset,men har alltid en øye på dem just in case,men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd at det begynner å brenne... Lysene og servietten smelter bare:)

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt hvite lys til decoupage jeg! Bruker en ganske enkel metode. Jeg varmer en skje over et lys, også ruller jeg skjea lett over servietten! Jeg elsker å drive med decoupage, det er så lettvint :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Skal prøve meg på decoupage med seviett på kubbelys. Har lest om ulike teknikker om hvordan en kan gjøre det og tenker at jeg skal bruke varmepistol. Prøvde meg forsiktig på et rødt lys og da ble bildet dekket av rød stearin så motivet ble borte..

Jeg lurer da på en ting som ingen har skrevet noe om og det er: kan en kun bruke hvite lys til decoupage?

Har aldri prøvd dette,men ble intr. nå. Lager dere på andre ting enn lys.

Har dere en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...