AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Jeg lagde tiramisu i dag, men synes kremen ble så flytende. Har jeg gjort noe feil? Det jeg gjorde var å piske eggeplommene sammen med sukker til stiv eggedosis med håndmikser, så blandet jeg inn mascarpone fremdeles med håndmikser. Så pisket jeg eggehvitene stive med en klype salt og blandet inn i ostekremen. Er ikke dette riktig? Og skal disse kjeksene være gjennombløte?
Gjest navnelapp Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Når vart den flytande? Skjedde det med ein gong når du vende eggekvitene inn, eller når den hadde stått? Kjeksa bør ikkje vere heilt gjennomtrukne, då vert det heile for soggy. Dei skal få ein kjapp tur i væska, men framleis ha litt tekstur. Det kan hende at dei var for våte.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Når vart den flytande? Skjedde det med ein gong når du vende eggekvitene inn, eller når den hadde stått? Kjeksa bør ikkje vere heilt gjennomtrukne, då vert det heile for soggy. Dei skal få ein kjapp tur i væska, men framleis ha litt tekstur. Det kan hende at dei var for våte. Nei, kjeksene var ikke for våte, det var ikke det som gjorde den litt for flytende. Kjeksene var nokså harde i midten, så lurte på om jeg hadde bløtt de for lite. Den sto i kjøleskapet i ca 2-3 timer før jeg spiste av den. Men den var jo like bløt når jeg lagde den, men jeg trodde den skulle stivne litt mens den sto i kjøleskapet. Nå hadde jeg ikke kremfløte i da, det gjorde jeg sist jeg lagde den og da ble den mye fastere. Men det er jo uten kremfløte som er ordentlig tiramisu
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå