Gjest vel Skrevet 22. desember 2011 #21 Skrevet 22. desember 2011 Jeg skal gifte meg neste år med min forlovede fra tyrkia, i tyrkia.Og jeg lurer på hvor lang tid det tar for ham å få visum hit? kameraten hans er en fra tyrkia, og han bor i sverige, og han mener at det tar bare en måned eller to for min forlovede å få visum hit? han tenkte å søke om familievisa etter at vi har giftet oss nede i tyrkia.kameraten hans sa at det var noenlunde like regler for å få visum i skandinavia?? Noen som vet noe om dette? Er veldig takknemlig for svar, jeg hadde tenkt å ringe til UDI, men måtte jo høre litt med dere. En venninne av meg har ventet i snart tre år uten å ha oppnådd å få mannen sin hit. I tillegg til at du skal kunne garantere for at du kan forsørge han så kommer det også an på hvor han er fra i Tyrkia. I tillegg kommer det an på aldersforskjellen, hvor mye yngre han er enn henne. Alt dette blir tatt i betraktning og det er som noen sier blitt mye strengere på dette området.
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. desember 2011 #22 Skrevet 22. desember 2011 En venninne av meg har ventet i snart tre år uten å ha oppnådd å få mannen sin hit. I tillegg til at du skal kunne garantere for at du kan forsørge han så kommer det også an på hvor han er fra i Tyrkia. I tillegg kommer det an på aldersforskjellen, hvor mye yngre han er enn henne. Alt dette blir tatt i betraktning og det er som noen sier blitt mye strengere på dette området. det er jo bra da 1
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2012 #24 Skrevet 2. januar 2012 okei, har fortalt han nå at det kan ta ei stund før han kan komme hit, han får ikke besøksvisum, fordi at han har ikke fast eiendom eller fast jobb/lønn, så det må vi glemme? jaja, jeg er villig til å vente på ham, spørsmålet er om han er det....han har det travelt, og jeg tror at han vil forlate tyrkia fortest mulig, for han sier at han hater tyrkia og han ikke har noe jobb her, så ja jeg tror nok at han har i hodet at han v il ut av norge fort, så får tiden vise da, om han orker å vente på meg...
Gjest Illiya Skrevet 3. januar 2012 #25 Skrevet 3. januar 2012 okei, har fortalt han nå at det kan ta ei stund før han kan komme hit, han får ikke besøksvisum, fordi at han har ikke fast eiendom eller fast jobb/lønn, så det må vi glemme? jaja, jeg er villig til å vente på ham, spørsmålet er om han er det....han har det travelt, og jeg tror at han vil forlate tyrkia fortest mulig, for han sier at han hater tyrkia og han ikke har noe jobb her, så ja jeg tror nok at han har i hodet at han v il ut av norge fort, så får tiden vise da, om han orker å vente på meg... Har han det så travelt, så er det kanskje det å forlate Tyrkia som er viktigst? Ikke kjærligheten til deg. Er det militæret han vil unngå? Mulig han vil satse på ei svensk ei istedet. Sorry to say, men ikke få sjokk om han gjør det. Hvor lenge har dere vært sammen da, og hvor gamle er dere?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #26 Skrevet 3. januar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du spør folk her om hvordan dette skal gjøres. All info ligger jo HER HOS UDI. Mye å sette seg inn i, mye byråkratisk språk, men takler du ikke å lese deg til hva som skal til så har du ikke det som skal til for resten av prosessen som vil foregå over flere år.
Gjest Max Skrevet 4. januar 2012 #27 Skrevet 4. januar 2012 Jeg skal gifte meg neste år med min forlovede fra tyrkia, i tyrkia.Og jeg lurer på hvor lang tid det tar for ham å få visum hit? kameraten hans er en fra tyrkia, og han bor i sverige, og han mener at det tar bare en måned eller to for min forlovede å få visum hit? han tenkte å søke om familievisa etter at vi har giftet oss nede i tyrkia.kameraten hans sa at det var noenlunde like regler for å få visum i skandinavia?? Noen som vet noe om dette? Er veldig takknemlig for svar, jeg hadde tenkt å ringe til UDI, men måtte jo høre litt med dere. Sverige har heelt andre regler enn Norge. For søknader om familieinnvandring for tyrkiske statsborgere så er det nå opptil 12 mnds saksbehandlingstid (men ingen garanti) hos UDI. Det er jo slik at begge ektefeller skal intervjues, noe som gjør at disse søknadene tar lengre tid enn UDI sine "vanlige" 6 måneder.
Gjest Mia Skrevet 4. januar 2012 #28 Skrevet 4. januar 2012 okei, har fortalt han nå at det kan ta ei stund før han kan komme hit, han får ikke besøksvisum, fordi at han har ikke fast eiendom eller fast jobb/lønn, så det må vi glemme? jaja, jeg er villig til å vente på ham, spørsmålet er om han er det....han har det travelt, og jeg tror at han vil forlate tyrkia fortest mulig, for han sier at han hater tyrkia og han ikke har noe jobb her, så ja jeg tror nok at han har i hodet at han v il ut av norge fort, så får tiden vise da, om han orker å vente på meg... Ouch! Dette må være sårende for deg. Klem
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2012 #29 Skrevet 4. januar 2012 joda, han er eldre enn meg, vi er ikke under 30 noen av oss.men i dag sa han at han ville vente for alltid på meg han var litt skuffet i går tror jeg, fordi jeg ikke vil gifte meg så fort, så da sa han at da tror familien hans at han er en løgner, og da ble han frustrert. de har sånn ære disse tyrkiske folkene mer enn oss.så han ble litt irritert, men i dag er han helt normal.
CaspertheGh0st Skrevet 4. januar 2012 #30 Skrevet 4. januar 2012 joda, han er eldre enn meg, vi er ikke under 30 noen av oss.men i dag sa han at han ville vente for alltid på meg han var litt skuffet i går tror jeg, fordi jeg ikke vil gifte meg så fort, så da sa han at da tror familien hans at han er en løgner, og da ble han frustrert. de har sånn ære disse tyrkiske folkene mer enn oss.så han ble litt irritert, men i dag er han helt normal. Jøss. "sånn ære disse folkene", det virker ikke helt som om du kjenner 100% hvordan familien hans er eller kulturen han kommer fra. Sier seg selv at et ekteskap mellom dere kanskje ikke er det smarteste. 2
Gjest Anonym Skrevet 4. januar 2012 #31 Skrevet 4. januar 2012 joda, han er eldre enn meg, vi er ikke under 30 noen av oss.men i dag sa han at han ville vente for alltid på meg han var litt skuffet i går tror jeg, fordi jeg ikke vil gifte meg så fort, så da sa han at da tror familien hans at han er en løgner, og da ble han frustrert. de har sånn ære disse tyrkiske folkene mer enn oss.så han ble litt irritert, men i dag er han helt normal. Meld deg inn i dette forumet. Da kan du dele erfaringer med andre norske damer som er gift eller skal gifte seg med tyrkiske menn http://s4.zetaboards.com/Its_all_about_Turkey/index/
Gjest Anonym Skrevet 4. januar 2012 #32 Skrevet 4. januar 2012 http://s4.zetaboards.com/Its_all_about_Turkey/index/ ny link
Gjest Johansen Skrevet 14. februar 2012 #33 Skrevet 14. februar 2012 Vet ikke om man må være medlem for å svare her, for jeg har aldri skrevet her før. Bare prøver:) Det er ikke så vanskelig å få en tyrker hit som det blir beskrevet her.. Jeg er selv gift med en tyrker, og kjenner mange i samme situasjon. Det som er saken, er som beskrevet over: man må fylle de kravene UDI stiller. Det er rundt 250 000,- med fast jobb, det er å ha et sted å bo, det er at man må "overbevise" udi om at man har et ekte forhold ved å beskrive forholdet. Det er masssse skjemaer som må legges ved en søknad om familiegjenforening (altså etter man har giftet seg i Tyrkia), men det er ikke umulig så lenge man fyller kravene.Det er også lurt å legge ved bilder, kopi av visum i passet ditt, telefonregninger osv.. ALT som dokumenterer forholdet. Det er lurt å vise til at man har møtt familien hans (bilder) etc.. Aldersforskjell er IKKE lurt! Det med besøksvisum er enda enklere, og langt fra umulig. Ca 80% av de som søker får ja... Min mann og jeg giftet oss her i Norge, da søkte vi først det som UDI kaller Forlovelsesvisum. Behandlingstiden er pr i dag ca 6 mnd, UDi sier at 80% av søkerne skal få svar innen denne tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå