Gå til innhold

Cayennepepper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja hvor kjøper man cayennepepper? Helst i bulk...

Spiller ingen rolle hvor det er fra, men det bør være rimelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye trenger du? I dagligvareburtikker har de det i krydderhylla, både småposer og ganske store glass (kjøpte på Mega her om dagen, glasset var 2-3 ganger så stort som de vanlige krydderglassene). Hvis du skal servere mange, ofte, er det vel noe større enn det du ser etter, men til en vanlig familie tror jeg et slikt glass holder lenge.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye trenger du? I dagligvareburtikker har de det i krydderhylla, både småposer og ganske store glass (kjøpte på Mega her om dagen, glasset var 2-3 ganger så stort som de vanlige krydderglassene). Hvis du skal servere mange, ofte, er det vel noe større enn det du ser etter, men til en vanlig familie tror jeg et slikt glass holder lenge.

Skrevet

Åja det var godt å høre!

Trenger bare noe til rimelig pris. Jeg er ganske seriøs innen trening og det er bra for forbrenningen. Er bare til meg ;) + at jeg er glad i sterk mat, da :)

Et glass vil nok holde ja ;)

Gjest Survival
Skrevet

Toro har cayennepepper i krydderhylla på så og si hver eneste matvarebutikk her i landet. Den smaker akkurat som cayennepepper skal, spør du meg. Aner ikke hva prisen er, men kan gjette at det ligger rundt 20kr et sted som de andre krydderne i hylla.

Skrevet

Åja det var godt! 20 kr skal ikke være noe problem. Hehe. Hadde vært verre om det var et slags luksuskrydder..

Skrevet

Cayennepepper er ikke akkurat saffran, så det skal litt til før det føles i regnskapet.

Skrevet

Hva gjør safran så dyrt egentlig? Jeg har aldri hørt noe mer enn at det bare er safran

Skrevet

Hva gjør safran så dyrt egentlig? Jeg har aldri hørt noe mer enn at det bare er safran

"Safran er et krydder som består av de tørkede arrene fra safrankrokusen (Crocus Sativus L.). Dette er et av de mest kostbare krydderene som finnes. Til ett kilo safran kreves minst 70 000 krokuser, eller omtrent 150 000 til 200 000 arr, som må plukkes og renses for hånd."

Fra wikipedia .

Skrevet

Åja det var godt å høre!

Trenger bare noe til rimelig pris. Jeg er ganske seriøs innen trening og det er bra for forbrenningen. Er bare til meg ;) + at jeg er glad i sterk mat, da :)

Et glass vil nok holde ja ;)

Så du mener at seriøs innen trening = gå ned i vekt?

Det er ikke mange ekstra kaloriene du sparer ved å innta store mengder krydder.. Store mengder krydder kan gi diaré og magesmerter, så du sparer vel kalorier fordi du mister matlysten av magesmertene. Hver sin lyst.

• Liker 1
Skrevet

Åjaa.. Da skjønner jeg hvorfor det er så dyrt, hehe.

Nå er det ikke sånn at jeg trener for å gå ned i vekt. Jeg bygger muskler og driver med eksplosive idretter, MEN jeg vil øke forbrenningen sånn at jeg kan brenne fett bedre når jeg driver med kardio f.eks. sammen med vektoppgang i muskler.

Altså... Ikke få noe særlig mer fett på kroppen rett og slett. Og det er snakk om i små mengder. Er ikke en syk diett jeg har lest eller om nei.

Det inneholder noen stoffer som effedrin inneholder, som renser arteriene for fett. Og jeg vet ikke om noen har prøvd (ikke jeg heller), men effedrin er veldig effektivt etter hva jeg har hørt. Siden cayennepepper kan gi en viss samme effekt så er det bra nok for meg. BEdre enn å bruke penger på fettforbrennere som jeg uansett ikke hadde brukt penger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...