AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 jeg klarte å forslå en tå for ca 2 uker siden. den ble helt rød og er fortsatt det. regner med det er indre blødninger. det gjør så vondt. den er heller ikke brukket.. klarer å bevege den, men ikke bøye den som før. jeg googlet det og så at hvis det er en brist, så vil ikke legene gjøre noe fordi den fikser seg selv. jeg får ofte kramper i den og den er irriterende. men nå begynner jeg å tenke at det kanskje er lurt å gå til legen? kan gå, men som sagt er det veldig vondt enda
Cata Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Tror neppe legen kan gjøre noe med den. I beste fall teiper de den vel til nabotåa. Tær er irriterende saker når de får seg en smell for det er lite å gjøre ved, annet enn å vente til de fikser seg selv.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 okai men det gjør så vondt. bare det å sitte stille med beinet gjør vondt. jeg fikk en smell inn mellom leddene helt innerst. føler at smertene går oppover i foten nå etter 2 uker. tror jeg går å brøler inn i puta. takk for tipset
Dragonfly84 Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Hvis det fortsatt gjør så vondt ville jeg gått til legen... Kanskje du har skadd noe muskelvev eller sener? Jeg gjorde noe lignende i fjor, fikk røntgen og det var ikke brudd, men det er fortsatt vondt etter at jeg har trent.. Et ÅR etterpå.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Hvilken tå er det snakk om? Har bristet begge stortærne (den ene av dem tre ganger), og det kan ta lang tid før all smerte og hevelse er borte. Den tåen min som ble skadet tre ganger er forresten helt rar og klumpete den dag i dag.
Cheesecake Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Jeg mistet en skarp og tung metallplate på foten en gang og slo tåa mi skikkelig. Jeg gadd ikke dra til legen, men gjorde det tilslutt etter lang tid med smerter. Tåa var ikke brukket, men jeg fikk streng beskjed om å komme inn tidligere neste gang jeg skulle havne utfor et uhell. Dette er flere år siden og jeg har den dag i dag fortsatt redusert følsomhet, samt at den blir helt rød om jeg dusjer lenge f.eks. Gå til legen! Det skader ikke! :-.)
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Jeg hadde gått til legen for sikkerhetsskyld. Det viste seg at jeg hadde gått med en brukket tå i 3 mnd. Jeg fikk beskjed om at dette måtte sjekkes 3 mnd senere og hadde det da ikke grodd så måtte det operasjon til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå