Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte du selv og spurte om dette?? Jeg er veldig spent selv, men har ikke hørt om det er godkjent ennå! :-/

Anonymkode: db329...c89

Jeg fikk først epost om manglende dokumentasjon, men ringte inn for å sjekke at de hadde fått med alt (fant ut de hadde klart å overse vitnemål fra folkehøgskolen og attesten fra lege om nedsatt arbeidsevne hadde ikke blitt sett) og etter det fikk jeg en epost senere om at det var tilstrekkelig praksis dokumentert.

Regner med de sier i fra om noe mangler om det er 23/5-regelen du skal søke med.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2017 den 18.02, TinyBean skrev:

Fått bekreftelse på at jeg har nok praksis dokumentert til 23/5, så nå kan jeg slappe av og bare vente i spenning på svar fra samordnaopptak den 20. juli!

Skal si det lettet å få vite dette, har vært usikker på om det har vært nok da det har vært en del småjobber med liten stillingsprosent. Så krysser virkelig fingrene for at jeg kan kalle meg student om et par måneders tid!

Hvordan så den dokumentasjonen du sendte inn ut? Altså hadde du hvert år fordelt i % eller ant timer?  Jeg har jobbet i kommunen de siste årene og hatt en annen jobb ved siden av, og dokumentasjonen jeg får fra kommunen er SVÆRT uoversiktlig.. Det står feks 1090 t fra jan 13 tom des 15, 320 t mars 15 tom okt 13 osv, og ikke fordelt over hvert år, men gjerne over flere år, sånn at det ikke står ant t eller en gjennomsnittlig % i løpet av hvert år... Har tatt det opp med sjefen, men hun sier bare at det går ikke an å gjøre det på en annen måte, og det er så frustrerende.. Føler bare på meg at det ikke blir godkjent.. Selvom jeg VET at jeg har nok praksis til å kvalifisere etter 23/5 reglen..... 

Anonymkode: eafb1...d87

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan så den dokumentasjonen du sendte inn ut? Altså hadde du hvert år fordelt i % eller ant timer?  Jeg har jobbet i kommunen de siste årene og hatt en annen jobb ved siden av, og dokumentasjonen jeg får fra kommunen er SVÆRT uoversiktlig.. Det står feks 1090 t fra jan 13 tom des 15, 320 t mars 15 tom okt 13 osv, og ikke fordelt over hvert år, men gjerne over flere år, sånn at det ikke står ant t eller en gjennomsnittlig % i løpet av hvert år... Har tatt det opp med sjefen, men hun sier bare at det går ikke an å gjøre det på en annen måte, og det er så frustrerende.. Føler bare på meg at det ikke blir godkjent.. Selvom jeg VET at jeg har nok praksis til å kvalifisere etter 23/5 reglen..... 

Anonymkode: eafb1...d87

For meg sto det fra og til dato, pluss prosent stilling jeg har hatt. Jeg hadde også legeattest fra legen hvor det sto dato jeg ble for syk til å jobbe, prosent nedsatt arbeidsevne til dato jeg begynte å bli frisk.

Tror timeantall skal være nok, men om du er usikker ville jeg ringt skolen som er saksbehandleren din og sjekket om de har fått oversikt over alt og at det ser greit ut. (Kontaktinfo skal stå på Samordnaopptak). Så lenge dokumentasjonen din kan vise til 5 års skole og/eller arbeidspraksis, burde du være safe.

Skrevet

A på masteroppgaven!

• Liker 9
Skrevet

Jeg fikk B på statistikkeksamen! Hadde jo håpet på A siden jeg nesten fikk 90% riktig, men da var ikke den siste marginen med på mitt lag, dessverre.

Uansett er jeg fornøyd, siden jeg gråt over statistikkfaget frem til april, og jeg lærte meg nesten alt på to uker på egenhånd (da jeg innså at forelseren min var elendig, og at det ikke var jeg som var dum). I tillegg har det vært fire dager med knallbra vær på hytta, og det er meldt enda bedre de neste dagene! Jeg er så takknemlig for at jeg fikk ferie nå, det trengte jeg etter en laangt og mørkt semester!

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk A på siste eksamen!! Utrolig fornøyd med det 😄 Avslutter mitt første høyskoleår med B og A som de to siste karakterene, og måtte bare komme hit for å juble litt! 🎉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Flynn skrev:

Jeg fikk A på siste eksamen!! Utrolig fornøyd med det 😄 Avslutter mitt første høyskoleår med B og A som de to siste karakterene, og måtte bare komme hit for å juble litt! 🎉

Flink☺ Jeg besto farmakologi prøven på studiet mitt idag❤🤘🤘

Anonymkode: 878db...270

• Liker 2
Skrevet (endret)

Til tross for tidenes smell rett før eksamensperioden, hjertesorg, flere turer til psykolog og utallige mange tårer har jeg fått A, B og B på de tre første eksamenene mine dette semesteret!

Endret av Pavilion
  • Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flink☺ Jeg besto farmakologi prøven på studiet mitt idag❤🤘🤘

Anonymkode: 878db...270

Gratulerer! 😄🎉

Skrevet

To B-er og en C så langt dette semesteret! Trodde egentlig at eksamen jeg fikk C på hadde gått betydelig dårligere, så jeg var til og med forberedt på å stryke, men jeg hadde visst undervurdert min egen prestasjon betydelig. Kun en eksamen igjen nå, er spent på å se hva jeg får. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk enda en B, i matte! :danse: 

Hittil dette semesteret er to B-er og en C, og så kommer siste karakteren som en liten joker i neste uke. Det kan være alt fra F til C.... Litt kjipt at den ødelegger B-snittet mitt, jeg får nok C i snitt dette semesteret :) Det er jo ikke dårlig det heller da, selv om det ikke var det jeg hadde jobbet for. Fikk B-snitt forrige semester, så ville gjerne ha det samme nå. Men det ble et mentalt tøft halvår, med mye andre ting som sto i veien for konsentrasjonen min. Utti april begynte jeg endelig å føle meg bra igjen, så strengt tatt har jeg fått C-snitt etter å ha jobbet i én måned med fagene.... Det er jo noe å juble for! :)

Skrevet

Jeg fikk C i motivasjonspsykologi! :nordvesta:

Veldig fornøyd! Endte opp med å trekke meg i fjor, og synes også generelt psykologifag kan være ganske vanskelige :laugh:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med bachelor i psykologi :tommelsmil:

Anonymkode: 78690...b9f

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har fått A, B, B, C  dette semesteret (i nøyaktig den rekkefølga også) :P), altså B i snitt. Er mitt beste semester så langt. Merkelig nok er jeg nesten mest fornøyd med Cen. Det var finansregnskap og jeg var veldig nervøs da jeg ikke fikk alt til å stemme på eksamen, så frykta egentlig D eller E.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, lillsunshine skrev:

Jeg har fått A, B, B, C  dette semesteret (i nøyaktig den rekkefølga også) :P), altså B i snitt. Er mitt beste semester så langt. Merkelig nok er jeg nesten mest fornøyd med Cen. Det var finansregnskap og jeg var veldig nervøs da jeg ikke fikk alt til å stemme på eksamen, så frykta egentlig D eller E.

Hva studerer du? :)

Gjest BlandaDrops
Skrevet

D, D og C på dette semesteret.

Karakterene kunne vært bedre, men de står i stil til innsatsen er jeg redd :P

Skrevet (endret)
8 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Hva studerer du? :)

Akkurat nå studerer jeg noe innenfor økonomi og ledelse :) Har studert språk før, så litt deilig å gjøre noe helt annet og lykkes med det!

Gratulerer forresten med B i statistikkfaget! Jeg skal ha det etterhvert, og jeg har hørt at det er sykt vanskelig. 

Endret av lillsunshine
Skrevet
2 timer siden, lillsunshine skrev:

Akkurat nå studerer jeg noe innenfor økonomi og ledelse :) Har studert språk før, så litt deilig å gjøre noe helt annet og lykkes med det!

Gratulerer forresten med B i statistikkfaget! Jeg skal ha det etterhvert, og jeg har hørt at det er sykt vanskelig. 

Haha, da har vi gått samme retning. :Nikke: Jeg gikk på litteraturvitenskap før, og nå er jeg på ØKAD! Føles også helt vilt digg å gjøre noe annet og lykkes så godt som jeg gjør. Jeg fikk bare E og D på Blindern, men hanker inn B-snitt her på skolen jeg går på nå!

:blomst: Tusen takk! Jeg har trua på deg. Jeg gråt halve semesteret over statistikken, jeg syntes det var såå vanskelig. Jeg var veldig uheldig med læreren min også, en slags anti-inspirerende type som ikke ga noe i forelesningene. Bare kom inn, satte seg ned og begynte med et eller annet stykke. Sa ingenting om det, hva det brukes til eller hvorfor vi holder på med det... Bare snakket i 3x45 min, og så gikk han  :fnise: Det var kjempefrustrerende! De to siste ukene før eksamen, derimot, gjorde jeg så mange tidligere eksamenssett som overhodet mulig. Tror jeg gjorde femten-tyve stykker... Det var mengdetreningen som gjorde meg god - ikke å karre til meg forståelse i forelesningene. Forståelsen min kom med mengdetreningen i mai. Stikk i strid av hva finanslæreren(!) min sa var riktig måte å lære på... Nuvel, jeg fikk jo en sterk B så han kan jo si hva han vil om min forståelse  :fnise: 

Hjernen vår er laget slik at vi sliter med å tenke "statistisk"- og derfor tror jeg at jeg ble svært irritert i starten av dette faget. Jeg anbefaler deg å lese "Tenke, fort og langsomt" av Daniel Kahnemann i sommer - der vil du få masse aha-opplevelser! Sykt gøy og lærerrik bok, og jeg er hundre prosent sikker på at den kunnskapen jeg fikk fra boken hjalp meg til å oppfatte, forstå og identifisere hva jeg ikke forstod (i flere av fagene jeg hadde i våres, ikke bare statistikken) - og så lærte den meg masse annet gøy. Sorry for at jeg skrev en hel roman her nå - men jeg er så engasjert :fnise: 

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle stryke på eksamen, men fikk B :D :D Trodde nesten det var en feil, men kjenner det var en utrolig deilig overraskelse å få!

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, pessimistisk skrev:

Jeg trodde jeg skulle stryke på eksamen, men fikk B :D :D Trodde nesten det var en feil, men kjenner det var en utrolig deilig overraskelse å få!

Gratulerer!!!! :blomst: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...