Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Et spørsmål til dere med hormonspiral? Får dere endel kviser??? Jeg er litt over 30 år, har hatt hormonspiral siden jeg var 19. Jeg får noen skikkelige utbrudd, betennte vonde kviser rundt hakepartiet. Jeg har også hørt at dette kan ha med mageproblemer å gjøre (sliter endel med magen), men det er da måte på da. Jeg ser ikke ut til tider, og må til med en kraftig dekkoperasjon. Pluss jeg får jo en del arr av dette. Ikke veldig moro i en alder av 30 å få masse med kviser. Så nå står dilemma mellom, ha kviser eller å ha mensen og måtte bruke annen prevensjon? P-piller er vel kanskje like ille eller? Noen med erfaring? Og hva jeg kan evt bruke mot dette udyret som trenger seg på??? *frustrertfølersegsomenfjortiss*
rastløs_89 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Begynn på Diane p-piller. De hjelper mange med kviseplagene Snakker av erfaring!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Vil jeg ikke legge endel på meg med P piller? Hørt så mye om det... Noen andre med erfaringer??? TS
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 http://www.lommelegen.no/332864/behandling-av-kviser
Personlig12 Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Leste artikkelen, har selv spiral og kjenner meg igjen i det du beskriver, men når jeg leste dette: Legemiddelverket skriver at 13000 kvinner i Norge bruker Diane årlig, og at de totalt har fått meldt 26 tilfeller av bivirkninger, der 15 var blodpropp, og 2 med dødelig utgang. Men Diane har vært registrert i Norge siden 1981. Man skal være forsiktig med Diane hos de med kjent tendens til blodpropp i familien, de som røyker og er overvektige. Hvis man selv har hatt blodpropp skal man ikke bruke det. Så ble jeg litt usikker på den P- pillen.
rastløs_89 Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Er du bekymret for blodpropp. så går det an å gå til rutinemessige kontroller hos legen. Jeg har gått på den i flere år, og blodet mitt er tynt og fint som bare det! Men som artikkelen sier; er du overvektig, røyker eller har mye blodpropp i nærmeste familie, så bør du kanskje tenke deg om to ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå