Jalp Skrevet 19. desember 2011 #21 Skrevet 19. desember 2011 Jeg må si jeg har ingen etiske motforestillinger mot at voldtektsmenn og pedofile overgripere kastreres. At de "sikkert har opplevd noe lignende når de selv var barn" kan da umulig brukes som et argument for at de selv skal få lov å fortsette sirkelen med å gjøre det samme mot andre og ødelegge enda flere menneskers liv. Hvis samfunnet skulle amputere kjønnsorganene til et menneske ved dom, så mener jeg vi setter oss selv i samme kategori som de samfunnene som pratiserer ekstreme sharia-lover. Argumentasjoen din er mangelfull og lite logisk. Man kunne forebygget mange overgrep ved å sette fokus på overgrep begått av kvinner og oppfølging av deres ofre. Slik du argumenterer er det nærmest greit at disse overgrepene blir begått og at det ikke er verdt å bry seg med. Du hopper elegant over hvordan man så skal behandle kvinnelige overgripere. Hva har du tenkt å skjære vekk i underlivet deres? Så til det praktiske. Hvilken lege tror du er villig til å gjennomføre en slik amputasjon? Selv om du ikke ser etiske problemer, så er det vel neppe tvilsomt at dette er i strid med lege-etikken. Det finnes langt bedre måter å forebygge sekseuelle overgrep på. Så kunne man jo tenke litt vidre...hva med drap? Drap er per definisjon en enda mer alvorlig forbrytelse. Hva vil du kappe av et menneske som har begått drap? Hodet? Slik at vi havner i samme "klubb" som Saudi-Arabia, Iran m.fl.? Eller hva med tyveri? Kappe av en hånd?
She_Leiva Skrevet 19. desember 2011 #22 Skrevet 19. desember 2011 Voldtektsmenn bør ikke kastreres, men de bør få en lengre fengselstid. De begår urett, men de er istand til å forbedre seg etter sin fengselsstraff. Pedofile derimot...Pedofili er en legning og en person som er pedofil vil være det resten av livet. Der mener jeg kastrering er fornuftig for å spare både barn og den aktuelle personen. I tillegg til LANG fengselsstraff selvfølgelig.
Norna Skrevet 19. desember 2011 #23 Skrevet 19. desember 2011 (endret) Pedofile derimot...Pedofili er en legning og en person som er pedofil vil være det resten av livet. Der mener jeg kastrering er fornuftig for å spare både barn og den aktuelle personen. I tillegg til LANG fengselsstraff selvfølgelig. Pedofili er en psykologisk tilstand der man har seksuell attraksjon til barn. Dette resulterer i veldig mange ulike relasjoner og sosiologiske begivenheter som er vanskelige for barn. De invaderes med en voksen person sin seksualitet og samlivspreferanse. Det er ikke bestandig like lett å oppdage pga mangelfull kunnskap. Det er ofte det som ødelegger barnet fullstendig, innvendig. Helhetssituasjonen. Kjemisk kastrering eller avlemming f.eks vil ikke forhindre pedofile til å ha et seksuellt samvær med barnet, eller stoppe med å gi de seksuell oppmerksomhet/kontakt. Når det gjelder dette så tilføyer jeg at 90% kommunikasjon er kroppspråk. Den psykologiske og psykososiale belastningen etter langvarige seksualiserte og kjønnslige relasjoner gir offeret vedvarende problemer, og både kvinner og menn utfører overgrep. Ofte kan det, i samkjønna felleskap, bli sosialt akseptert, da får man pedofile nettverk. Da det er tendensiøse forskjeller mellom kjønn så er det variasjon i utøvelsen av seksuelle overgrep mot barn. Adferd og samspill i regi av kjønnsorgan skal ikke foregå mellom barn og voksne, og det at voksne har slike relasjoner til barn sine kjønnsorgan er helt forkastelig. Det er også for store forskjeller i tiltak og sosiale represalier. Mange tar selvmord som følge av å ha blitt utsatt for seksualforbrytelser i barndommen. Fortielser, bortforklaringer og benektelse er så og si norm for pedofile. Ikke all seksuell kontakt er fysisk berøring og den emosjonelle intimitet i sammenheng med seksuelle overgep er også en faktor for nedsatt velvære og helsetilstand hos offer. Endret 19. desember 2011 av Norna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå