Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste et innlegg her om dagen, hvor en ung jente som er overvektig nevnte at hun "sliter" veldig med tankegangen sin om hvordan andre "reagerer" på overvekten hennes, hvilken tråd dette var i, husker jeg ikke, men hun nevnte at ting som å gå på butikken, resturant, ute å gå tur og gå på treningssenter, som er helt vanlig for oss normalvektige var psykisk vanskelig for henne, dette synes jeg er utrolig trist å lese, at man ikke kan gå ut døren uten å føle at man automatisk blir dømt for vekten sin, er det virkelig sånn det skal være å leve i Norge i dag?

Hun sa også det å lese gjennom tråder om overvekt på Kvinneguiden har gjort at hun har mistet det lille hun hadde av selvtillit, og det skjønner jeg utrolig godt, for så mange fordommer og dømmende tanker om overvektige har jeg ikke vært borti, og jeg skjønner virkelig ikke hvor dere har disse fordommene fra. Da tenker jeg på ting som at de svetter mye, spiser kun junk food, kun slækkern på sofaen, og kun puster og peser under sex, mens de svetter som en gris, eller dette gjør de jo uansett hva de gjør.

Men det er masse dobbelt moral ute å går, normalvektige snakker stygt om overvektige, og overvektige snakker stygt om undervektige, men ikke alle så klart.

Greit at man ikke er for overvekt/undervekt, det er et helseproblem, men det er deres eget helseproblem (de overvektige/undervektige) altså, og hva de spiser, gjør på deres egen fritid og hvilke klær de velger å ha på seg er vel deres eget valg, hvorfor MÅ dere kommentere og dømme for alt de gjør? Noe av det verste er jo at over halvparten av de svetter ikke konstant som en gris, kan ikke kle seg, og spiser heller ikke konstant junk food, selvfølgelig er det noen som gjør det, men ikke alle! Så slutt å skjær alle under en kam, enten det er overvektige, undervektige, de med fett hår, kviser, utviklingshemmede, psykisksyke, de som blir forsørget av NAV, de som støtter fotballfruen og lignende.

Respekter folk, bli kjent med dem før du dømmer dem. Måtte bare få ut dette, håper noen er enige, men selvfølgelig forventer jeg ikke at alle er enige.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der lurer jeg og på ja. Folk burde feie for egen dør, før de bryr seg med andres.

Blir bare trist av hele greia.

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Verden ( mennesker ) er gått helt av hengslene. Alt er hypert.

Anonym poster: 6dcb539fda74a9ec75108c85b978df4e

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Fei for egen dør.

Anonym poster: 5e8839f69026f4204bdb632f772d9dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...