Gå til innhold

Farlig å drikke gløgg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på dette med gløgg og forgifning. For det første: Er dette farlig, eller blir man bare kvalm?

Hvordan unngår man dette? Jeg leste noe om å rengjøre kjelen med eddik, men det har jeg ikke nå. Hvis jeg tar gløggkonsentrat i en kopp, og slår over vann kokt i vannkoker, er det farlig? Altså, jeg har ikke gløggen i vannkoker. Hva om jeg blander gløgg i en kopp og setter det i mocroen, går det bra?

Hilsen "overnervøs"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som skal forgifte deg, sier du?

• Liker 1
Skrevet

what? Det kan jo ikke være dritfarlig, siden ganske mange sannsynligvis ikke vet om dette?! blei litt redd jeg nå

Skrevet

what? Det kan jo ikke være dritfarlig, siden ganske mange sannsynligvis ikke vet om dette?! blei litt redd jeg nå

Det er ikke dritfarlig, men mer enn ubehagelig nok (og det ødelegger nok kvelden hvis man har drukket litt).

Uansett: det er ikke verre enn å faktisk følge instruksjonene som står på gløggflaska.

Skrevet

Denne var ganske informativ.

Takk for linken!

Men jeg lurer fortsatt på dette: Når jeg bare skal lage til meg selv, så kan jeg jo lage det direkte i en kopp. Da er det vel greit å ha gløggkonsentrat i koppen, og helle over vann som er kokt opp i vannkoker(som ikke er rengjort)? Så lenge ikke selve gløggen er i vannkokeren må det jo være greit?

Skrevet

Takk for linken!

Men jeg lurer fortsatt på dette: Når jeg bare skal lage til meg selv, så kan jeg jo lage det direkte i en kopp. Da er det vel greit å ha gløggkonsentrat i koppen, og helle over vann som er kokt opp i vannkoker(som ikke er rengjort)? Så lenge ikke selve gløggen er i vannkokeren må det jo være greit?

Ja, vannkokeren har jo ikke vært i kontakt med gløggen, så kobberet sitter igjen i vannkokeren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...