AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Hei. Jeg lurer på dette med gløgg og forgifning. For det første: Er dette farlig, eller blir man bare kvalm? Hvordan unngår man dette? Jeg leste noe om å rengjøre kjelen med eddik, men det har jeg ikke nå. Hvis jeg tar gløggkonsentrat i en kopp, og slår over vann kokt i vannkoker, er det farlig? Altså, jeg har ikke gløggen i vannkoker. Hva om jeg blander gløgg i en kopp og setter det i mocroen, går det bra? Hilsen "overnervøs"
Zzyzx Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Hva er det som skal forgifte deg, sier du? 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Å huff sann! Takk for infoen.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 what? Det kan jo ikke være dritfarlig, siden ganske mange sannsynligvis ikke vet om dette?! blei litt redd jeg nå
Moscato Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 what? Det kan jo ikke være dritfarlig, siden ganske mange sannsynligvis ikke vet om dette?! blei litt redd jeg nå Det er ikke dritfarlig, men mer enn ubehagelig nok (og det ødelegger nok kvelden hvis man har drukket litt). Uansett: det er ikke verre enn å faktisk følge instruksjonene som står på gløggflaska.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Denne var ganske informativ. Takk for linken! Men jeg lurer fortsatt på dette: Når jeg bare skal lage til meg selv, så kan jeg jo lage det direkte i en kopp. Da er det vel greit å ha gløggkonsentrat i koppen, og helle over vann som er kokt opp i vannkoker(som ikke er rengjort)? Så lenge ikke selve gløggen er i vannkokeren må det jo være greit?
Moscato Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Takk for linken! Men jeg lurer fortsatt på dette: Når jeg bare skal lage til meg selv, så kan jeg jo lage det direkte i en kopp. Da er det vel greit å ha gløggkonsentrat i koppen, og helle over vann som er kokt opp i vannkoker(som ikke er rengjort)? Så lenge ikke selve gløggen er i vannkokeren må det jo være greit? Ja, vannkokeren har jo ikke vært i kontakt med gløggen, så kobberet sitter igjen i vannkokeren. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå