Gå til innhold

Matbloggen til Alt Godt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg ble ryddet ut av en annen tråd på grunn av avsporing tenkte jeg at da får jeg starte en egen tråd :nigo:

Hva syns vi egentlig om at nesten alle innleggene fra Alt Godt inneholder link til hennes eksterne blogg?

For å svare for meg selv synes jeg det er utidig, og et helt klart forsøk på å generere flere klikk til bloggen.

Hadde det enda vært en virkelig god matblogg man kunne finne isnspirasjon, fine bilder og en hyggelig tone kunne det kanskje vært noe å promotere, men ettersom bloggen virker som et slags hastverksarbeid med elendige bilder og stadig promotering av en enda mer elendig kokebok vedkommende har skrevet blir jeg litt sånn :roll:

Synes dere andre at slikt er ok?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre dette bryter med retningslinjene til KG, så er det vel ikke noe problem. Det er jo ikke nødvendig å klikke seg inn på linken hvis du ikke er interessert i bloggen.

Skrevet

Jeg har ikke merket at hun legger ved link så ofte, men det er jo mange som reklamerer for bloggen sin i signaturfeltet. Blir helt flau over at folk tror vi er interessert i å lese om fremmede menneskers liv. Folk er så oppmerksomhetskåte at det er helt flaut.

Men Erotisk Flukt-Domino har jo flere ganger sagt at folk må gå inn på bloggen og lese det og det innlegget for det er sååå viktig. Har rapportert det flere ganger, men det blir ikke gjort noe med. Tragisk. De tjener faktisk penger på det og da er det ingenting annet enn godt skjult reklame.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke merket at hun legger ved link så ofte, men det er jo mange som reklamerer for bloggen sin i signaturfeltet. Blir helt flau over at folk tror vi er interessert i å lese om fremmede menneskers liv. Folk er så oppmerksomhetskåte at det er helt flaut.

Men Erotisk Flukt-Domino har jo flere ganger sagt at folk må gå inn på bloggen og lese det og det innlegget for det er sååå viktig. Har rapportert det flere ganger, men det blir ikke gjort noe med. Tragisk. De tjener faktisk penger på det og da er det ingenting annet enn godt skjult reklame.

Det du sier føler jeg blir litt i samme kategori som Alt Godt :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Med mindre dette bryter med retningslinjene til KG, så er det vel ikke noe problem. Det er jo ikke nødvendig å klikke seg inn på linken hvis du ikke er interessert i bloggen.

Problemet er vel at de faktisk krysser grensen for hva som kan kalles reklame. Det er feil at de skal få holde på med det når de faktisk tjener penger på det, bare fordi de reklamerer på en smart måte.

• Liker 5
Gjest Survival
Skrevet

Alle innleggene til Alt Godt er relevante, og i de innleggene der linken til bloggen blir lagt til er det også relevant for tråden. Jeg ser virkelig ikke problemet? Folk spør etter oppskrifter og Alt Godt har masse flotte oppskrifter på alt mulig rart, hvorfor ikke bare tipse om det?

• Liker 3
Skrevet

Problemet er vel at de faktisk krysser grensen for hva som kan kalles reklame. Det er feil at de skal få holde på med det når de faktisk tjener penger på det, bare fordi de reklamerer på en smart måte.

Som sagt, dersom det bryter med retningslinjene til KG, så er jeg enig. Kvaliteten på bloggen blir vel kanskje en litt annen diskusjon.

Skrevet

Som sagt, dersom det bryter med retningslinjene til KG, så er jeg enig. Kvaliteten på bloggen blir vel kanskje en litt annen diskusjon.

Kvaliteten på bloggen? Det er vel ingen som har sagt noe om det?

Skrevet

Nesjda, vi kan godt diskutere det også :)

Skrevet

Man kan jo diskutere alt man vil om fotballfrue her på KG. Inklusive at mammaen hennes er teit på håret og at det er døvt å spille ludo på ferie og at hun egentlig ikke er så pen som hun tror og hver troro hun hun er , egentlig og sånn.

Ergo vil jeg tro at det er greit å diskutere innholdet i blogg som eieren stadig linker til fra KG også.

• Liker 1
Skrevet

Alt godt skriver jo mye her på KG og legger bare ved en link med oppskrift når det er relevant, så det plager ikke meg.

Har kommentert en annen matblogger her inne, så uten unntak kun svarer med legge igjen en link til egen blogg, evt. med en kommentar om hvor fortreffelig oppskriften hennes er. Det blir for dumt og jeg blir litt sånn :balltre:

• Liker 2
Skrevet

Er ikke blogger til for å deles da? For at andre skal kunne lese?

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppfatter det som ganske påtrengene egenreklame. Bloggen er ikke spesielt bra og er preget av hastverksarbeid. Brukeren her har allerede en link til bloggen i sin signatur og har samme brukernavn som bloggnavn, det holder vel?

• Liker 2
Skrevet

Dette er for det første ikke spesielt for Alt Godt, det er flere brukere her på KG som linker til egen matblogg rett som det er (noen gjør det anonymt til tross for at det er relativt kjent hvilken bruker det egentlig er). Synes ikke det blir riktig å henge ut Alt Godt når dette er noe som gjelder flere. Skal man evt nekte noen å nevne bloggen sin på KG må det gjelde alle, og gjøres "reklamen" på et relevant sted som i matforumet ser jeg ikke problemet.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke påtrengende om svaret inneholder mer enn link.

TS: Trenger tips til heving av brød!

Svar: Se på denne www.link-til-blogg..no

Blir feil. Og veldig, veldig teit. Vi har et forum for å få gode råd, ikke linker til steder med gode råd.

Men samme eksempel og:

Svar:

Hei! Bruker du fersk eller tørr gjær? De tåler nemlig litt forskjellige temperatur. Du må huske sånn og slik, og litt sånn og slik. Dersom sånn, så er det fint å gjøre slikt. Forresten så har jeg litt flere tips om det på bloggen min: www.link-til-spesifikt-innlegg-på-blogg.no

...det blir HELT ok og stuerent i mine øyne. Faktisk også mer hjelpsomt.

Nå har ikke jeg sett noen eksempler på at Alt Godt har reklamert for bloggen sin, kanskje jeg må lese mer på mat og kostholdstråder her inne? :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Er ikke påtrengende om svaret inneholder mer enn link.

Blir feil. Og veldig, veldig teit. Vi har et forum for å få gode råd, ikke linker til steder med gode råd.

Men samme eksempel og:

...det blir HELT ok og stuerent i mine øyne. Faktisk også mer hjelpsomt.

Nå har ikke jeg sett noen eksempler på at Alt Godt har reklamert for bloggen sin, kanskje jeg må lese mer på mat og kostholdstråder her inne? :fnise:

HELT ENIG. Å bare sende link som svar er ikke ok. Men har man en blogg og har forklart det utfyllende det noen lurer på må det være ok å linke til akkurat den saken.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Har du lyst å lese mer om temaet på bloggen til Alt godt, klikker du deg inn og leser det, har du ikke lyst lar du være. Er det så vanskelig?

Og å rakke ned på kvaliteten på bloggen og kokeboken hennes er helt unødvendig. Hva har det med temaet på inlegget dit å gjøre egentlig? Jeg synes både bloggen, kokeboken og avisspaltene hennes er bra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår at man setter seg inn i KG sine regler (du finner de under "mine innlegg" helt til venstre. Der kan du blant annet lese om reglene for å legge til linker: * Tråder der startinnlegget består kun av en lenke, kan bli slettet. Innlegget skal kunne stå på egne bein også uten lenke.

Hvis noen mener at noen skriver ting som bryter med reglene, er det fint om dere rapporterer det aktuelle innlegget. Alternativt kan man lage en tråd på Ris og Ros. Så må dere gjerne diskutere ulike blogger.

Det er imidlertid ikke ok å lage tråder i Mat og Helse-forumet der formålet er å diskutere andre brukeres innlegg.

Denne tråden stenges.

Kosemose, mod

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...