Gå til innhold

SS-soldat (90) starter soning av livstidsstraff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenbladet.no/utenriks/SS-soldat-90-starter-soning-av-livstidsstraff-2906647.html

En 90 år gammel mann som er dømt til livstid i fengsel for drap han utførte som SS-medlem under andre verdenskrig, har begynt å sone straffen.

Hva synes dere? Helt greit å sette han i fengsel eller burde han blitt på pleiehjemmet?

Er vel kanskje rettferdig at han er dømt for de han har drept, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I krig er det legalt å skyte motstanderene. Denne 90-åringen likviderte visst politiske motstanderne i SS, og det er drap og ulovlig, så ja. Da skal man normalt sett sone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det samme om han bor på gamlehjem eller i fengsel, det er jo ett fett ...

Han har mer frihet på gamlehjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har mer frihet på gamlehjem.

Jeg har jobbet på gamlehjem, og det kan sammenlignes som et fengsel - spørs hvilken avdeling man er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på gamlehjem, og det kan sammenlignes som et fengsel - spørs hvilken avdeling man er på.

Kan være forferdelig eldrepleie i Norge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på gamlehjem, og det kan sammenlignes som et fengsel - spørs hvilken avdeling man er på.

Heller fengsel enn norsk sykehjem altså. Men nå var det ikke i Norge han skulle sone, kan godt være det er annerledes i Nederland eller hvor det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg synes det er litt merkelig å flytte en person fra et pleiehjem til et fengsel i påvente å flytte han tilbake til et pleiehjem der tyske myndigheter kan holde han under oppsikt. Jeg vil anta at han trenger pleie hvis han bor på et pleiehjem, og at han neppe vil forsøke å stikke av (komme langt) uansett.

Når det er sagt, han har fått sin sak prøvd i rettssystemet, og jeg synes i bunn og grunn ikke at man skal få gå fri pga alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...